mgeelh

Junior
  • Aantal berichten

    20
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Zeeland

mgeelh's trofeeën

  1. Een BV stelt zijn bedrijfsauto's niet ter beschikking aan zijn werknemers. Een werknemer heeft een bedrijfsbus nodig om iets ver weg op te halen. Als de werkgever huur in rekening brengt, is er dan geen probleem met prive kilometers voor bijtelling?
  2. Is dat pdf'je gebaseerd op de werkelijkheid of zomaar een voorbeeld? Zo werkelijkheid, denk dan aan de KOR. Het verschil tussen de af te dragen btw en terug te vragen btw is slechts klein. Omdat dit zo klein is hoef je per saldo niks af te dragen en mag je het verschil nog terugvragen. Als je meer informatie wilt laat het dan even weten.
  3. Je moet uitgaang van de datum van betaling / ontvangst en niet van het dagafschrift. Betaling / ontvangst op 28 december moet je dus ook meenemen.
  4. Die tarieven boven 100 euro zijn een beetje overdreven. Het assistenten tarief ligt zo op 60 euro per uur waarschijnlijk. Als je zelf al alles hebt opgesteld, zou alles niet te lang hoeven te duren. Als je een prijsafspraak probeert te maken vallen de kosten waarschijnlijk wel mee.
  5. Als je het makkelijker wilt doen boek je de computer direct in het onderhoud (kosten) ipv dat je er over gaat afschrijven.
  6. Voor een beetje accountant zou het toch geen probleem moeten zijn. Hopelijk snap je wel dat het voor ons van een 'afstandje' niet te doen is om jouw probleem op te lossen. Waarschijnlijk zit er ergens iets niet goed in je vermogensvergelijking, de berekening in de w & v zal wel kloppen. Je moet inderdaad maar eens goed kijken naar die bijtelling, als die niet in de winst en verlies zit, maar wel in de vermogensvergelijking moet je dit natuurlijk op de e.o.a. manier corrigeren anders blijf je verschillen houden.
  7. Gewoon zakelijk boeken als je hem (gedeeltelijk) zakelijk gebruikt. Als de belastingdienst het er niet mee eens is hoor je het vanzelf wel.
  8. In principe zal het wel kunnen, denk alleen echter dat je inkomsten uit je eenmanszaak niet voldoende zijn voor de verkrijging van de noodzakelijke hypotheek.
  9. Je hebt de factuur dus nog niet geboekt? Maar wel betaald? Het lijkt me sterk dat je via je inkoopboek alleen met btw kan boeken, kijk eens of er de mogelijkheid is om ergens aan te geven dat het bedrag inclusief btw hetzelfde is als exclusief btw, het btw bedrag wordt dan dus nul. Het is geen crediteur omdat je hem direct hebt betaald, via de kas, dus je moet eigenlijk in je kasboek boeken. Mocht dit niet lukken kun je altijd nog boeken bijv: Kostenrekening 100 a kas 100
  10. Het gaat hier om vermindering op basis van de KOR, een teruggave dus, waardoor het om een vordering gaat op korte termijn. Die boek je inderdaad als btw (balans rekening) a opbrengst kor (oid)
  11. Ik maak hieruit op dat er geen btw bedrag op de factuur staat. Je kunt de factuur dan gewoon opnemen zonder btw, dus je kunt geen btw voorbelasting claimen. Die grens van 1.800 (ongeveer, genaamd KOR) is alleen van toepassing op facturen met BTW. Als je per saldo (btw op omzet-btw op voorbelasting) per jaar minder dan die 1.800 euro aan btw moet betalen aan de fiscus, kun je dit bedrag geheel tot gedeeltelijk terugkrijgen van de fiscus.
  12. Van het gestorte geld boek je: Bank a/ prive (vennoot die het geld heeft gestort) Verder hoef je niks te doen en je kunt het geld gewoon op de bank laten staan. Let er wel op dat je het dan dus niet gaat uitgeven.
  13. Als eerste hebt je geld gestort, de volgende boeking is dan gemaakt Bank A prive stortingen Je boekt het gewenste bedrag nu weer terug naar je prive bankrekening dmv telebankieren ofzo en boekt dan prive opnames A bank Ik weet niet of je een boekhoudpakket gebruikt, maar dan is het helemaal eenvoudig en hoef je alleen maar de juiste codes mee te geven. Je hebt het over een VOF, zorg dan wel dat de juiste vennoot de opname voor zijn rekening krijgt.
  14. Ik wil eigenlijk niet inhoudelijk reageren, dat geef je zelf ook aan, maar hoe krijg je het met een eenmanszaak voor elkaar een naheffing te krijgen van 1,5 mln Euro? Dan had je toch al lang een B.V. moeten hebben?
  15. De volgende 2 dingen zorgen er wel voor dat je plan echt goed moet zijn: - wij zullen de derde eigenaar in twee jaar tijd worden - horeca branche (waarin het slecht gaat) 3 eigenaren in 2 jaar tijd is natuurlijk niet goed. Waar is het bij de anderen op stuk gelopen? Aangezien je compagnon er nu al werkt, moet hij hier een goed inzicht in hebben niewaar? En banken zullen ook eerder geneigd zijn tot het verstrekken van een lager bedrag als het slecht gaat in de branche. Wellicht kun je eventueel nog wat geld bij elkaar krijgen door een hypotheek over te sluiten (als dat toegestaan is). Als je geen geld van de bank krijgt, zul je de particuliere sector in moeten gaan.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.