barrymossel

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student

barrymossel's trofeeën

  1. Als in mijn ogen leuke aanvulling op al het bovenstaande: Marketing woordenboek
  2. vaak kun je deze gegevens bij de betreffende gemeente opvragen. ook kun je eens kijken op www.cpb.nl of www.cbs.nl
  3. Marketingplan bestaat in mijn ogen uit een interne en externe analyse, waarna je de swot uitvoert en aan de aan hand daarvan een confrontatiematrix en aanbevelingen/conclusies. Interne analyse: -marketingaudit -analyse van de organisatie -financiële analyse Externe analyse: -macro-omgevingsanalyse (destep: demografisch, economisch, sociaal-cultureel, technologisch, ecologisch en politiek-juridisch) -marktafbakening/segmentatie -afnemers analyse -toeleveranciersanalyse -concurrentieanalyse (Uit interne analyse komen S/W en uit externe alayse de O/T) Dan dus kijken hoe je met de strengths en weaknesses de opportunities en threaths kunt bereiken resp. overwinnen. Zet dus in een confrontatiematrix de SWOT en combineer die punten. Hieruit kun je mooie conclusies trekken en aanbevelingen doen. ---- edit ---- kwam hier via google, dus ingeschreven en gereageerd, zag daarna pas het andere marketingplan-topic, excuses...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.