Jigsaw

Junior
  • Aantal berichten

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Sander

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Apeldoorn

Jigsaw's trofeeën

  1. Voor een woonwinkelpand (wat is de bestemming?) zijn vaak wel redelijke mogelijkheden zolang het woongedeelte maar groter is in waarde (minimaal 50% maar liever een stuk meer) dan het bedrijfsgedeelte. Anders kom je terecht in financieringen voor bedrijfspanden en deze zijn beduidend duurder. Voor 279000 kk heb je al snel meer dan 300000 nodig plus evt verbouwing/inrichting dat ga je met je inkomen alleen niet redden. Tenzij je middelen achter de hand hebt Over de financiering is verder geen zinnig woord van te zeggen daar zijn te weinig gegevens voor. Moet je het pand volledig financieren of heb je wat achter de hand, overwaarde op je huidige woning? Spaargeld? etc. Het wordt gemakkelijker naarmate de verstrekking t.o.v. het onderpand minder wordt. Dan kun je eventueel werken met een inkomensverklaring zonder dat je jaarcijfers van de kapsalon hoeft te overleggen die je nog niet hebt. Meestal mag de financiering dan echter weer niet te hoog zijn (tot ca 95% EW) Heeft je vrouw nu nog een vast inkomen? Dan is het wellicht te overwegen om eerst het pand te verwerven en pas als je er inzit voor jezelf te beginnen. Of er nog een tijdlang een part time baan naast tehouden. Maar goed ik weet niet of dat te combineren is met jullie plannen. Eventueel zal je toch over moeten gaan op een gedeeltelijk bedrijfsmatig krediet voor de kapsalon, in dat geval moet je met een goed plan de bank binnen stappen. Kortom voor een goed advies is een totaal plaatje nodig. Ik zou zeggen: zet eerst voor jezelf goed op een rijtje hoeveel je nodig (wees niet te optimistisch over verbouwkosten) denkt te hebben, welke inkomensbronnen en welke reserves je hebt en stap daarmee naar een goede adviseur. Orienteer je goed op de mogelijkheden voor je een koopcontract tekent want ontbindende voorwaarden verlopen vaak snel. En zeker als de financiering wat ingewikkelder blijkt te worden moet je tijdig weten of iets haalbaar is of niet. Dring dus bij een bank ook aan op een snelle beoordeling van de stukken.
  2. Bedankt voor de reacties, Ik begreep dat de bank het niet zomaar kon terughalen als het naar een andere bank is gegaan. Wel een verzoek doen, maar dat kan ik ook. Ben echter vrij laat met echte actie richting de bank omdat ik (hoe naïef) ervan uitga dat "geen punt" ook geen punt is. Maar als er geld in het spel is blijkt dit wel eens anders dus. Naam en nummer komen inderdaad niet overeen. Zal dus morgen ook weer even met de bank bellen welke mogelijkheden ik heb. Heb even gekeken op onverschuldigde betaling maar kom al snel in gerechtelijke procedures zie ik zou toch jammer zijn als dat nodig is (geen ervaring mee). Bovendien loop je dan wellicht het risico dat je eerst veel kosten moet maken. Zal in ieder geval naast bellen aangetekend een "nota" sturen en volgende week een herinnering op schrift.
  3. Hallo, Door een foutje is per ongeluk geld over gemaakt naar een verkeerd rekeningnummer. Niet een supergroot bedrag maar wel teveel om te laten liggen. Nadat ik het ontdekte direct contact opgenomen met betrokken partij. Geen punt kwam in orde. Na enige weken toch nog maar even helpen herinneren want ik zag nog geen bijschrijving. Nu inmiddels weer 2 weken later nog niks. vandaag geprobeerd te bellen maar kon geen contact krijgen. Morgen probeer ik het weer. Hoe kan ik dit het beste aanpakken, heeft iemand hier ervaring mee?
  4. Zal lastig zijn denk ik ja. Het Kruidvat initiatief is daarom te prijzen. De arrogantie om niet eens de moeite te nemen omdat ze overspoeld worden met ideeën, wat een luxe en er dan zo mee omgaan. Geen ervaring mee maar als je er echt niet doorkomt wellicht in bad een paar ongewone manieren bedenken. In de massa val je alleen op als je anders bent. Wellicht wat ideetje geënt op Bart Smit maar misschien ook wel bruikbaar bij andere branches. Wellicht helpt het als je je buurjongetje van 6 laat bellen en hem laat vertellen dat hij een ontzettend gave...... van de buurman heeft gekregen om uit te proberen. En dat het niet gewoon gaaf is maar ontzettend gaaf. Maar dat het ook ontzettend stom is dat hij er wel 1 heeft en zijn vriendjes niet. Etc Ga naar de plaatselijke Bart Smit, leg je producten in het schap maak een foto van het hele schap (of Photoshop dit als je er handig mee bent) en stuur het op naar de inkoper met de vraag wat er niet klopt. Stel een leuk prijsje in het vooruitzicht alstie het raadt... Bart Smit is onderdeel van het Blokker concern. Schiet wat hoger in en vraag naar Jaap Blokker of meneer J zoals hij blijkbaar genoemd wordt. Spreek hem erop aan dat er in zijn concern mensen werken die op een of andere manier geen geld willen verdienen. Als je er niet doorkomt je buurjongen laten bellen. Want hij zal ook wel afgeschermd worden. Heel simpel maar soms doeltreffend: google op "inkoper bij ....' Of "manager inkoop bij ....." ik kwam er wel een paar tegen. Niet geschoten is altijd mis. Stuur een mail naar erikdevries@bartsmit.nl. Deze komt dan terug natuurlijk. Stuur dan een mail naar de postmaster dat je een mail wilt sturen aan erik de vries van de afdeling inkoop maar de mail om 1 of andere reden steeds bounced. Als hij een beetje slim is mailt hij je dat hij Erik niet kent maar wel weet bij wie je het wel kunt proberen. Laat je speelgoed testen op de plaatselijke basisschool door 50 leerlingen en stuur het test rapport op. (Of pas je product aan maar dat hangt van de resultaten af) Ga naar een (inter) nationale speelgoedbeurs toe en zoek daar mensen van Bart Smit Probeer achter het priveadres van de inkoper te komen (kan internet soms geweldig bij helpen). Stuur een kado op voor zijn/haar kind. Zat nog te denken aan met je product en een willekeurige kassabon naar de Bart Smit te gaan om hem te ruilen. Maar weet nog niet hoe verder. Misschien niet allemaal goede ideeen maar als er 1 tussenzit die jou weer op een goed idee brengt ben je toch weer verder. Succes.
  5. Met beide bedrijven is niks mis. Je moet alleen echter goed voor ogen houden dat het bedrijven zijn voor mensen die een tijdelijke oplossing zoeken. Dit kunnen mensen zijn met een BKR notering of mensen met een moeilijker aan te tonen inkomen. Zoals bijvoorbeeld startende ondernemers. Omdat zij zich richten op dit "moeilijke" segment berekenen zij ook een meerprijs, cq hogere rente. Je moet echter niet alleen rekening houden met een hogere rente. Sparck en ELQ gaan ervanuit dat hun klanten na enkele jaren weer weg gaan. Daarom verkopen ze ook alleen relatief korte rentevaste periodes. De BKR notering is dan immers weg of het is inmiddels mogelijk meerdere jaren jaarcijfers te overleggen zodat het aantrekkelijker is naar een andere goedkopere bank over te sluiten. Dan moet je dus ook rekening houden met een eventuele boete bij aflossing en de te maken kosten voor de nieuwe financiering. In ruil voor deze hogere kosten gaan zij echter wel het verst voor wat betreft de verstrekking zonder het inkomen aan te tonen. Varianten op hypotheken zonder inkomen zijn er legio in de markt. Deze zijn doorgaans aantrekkelijker geprijsd maar gaan ook minder ver. Bijvoorbeeld GMAC 95%, zoals de naam al zegt tot 95% EW. Of bijvoorbeeld BankofScotland en BLG tot 75% EW. Je zult hier dus beduidend meer eigen geld (of overwaarde uit de oude woning) moeten inbrengen. Daarnaast zijn er ook partijen die wel genoegen nemen met minder dan 3 jaar jaarcijfers, bijvoorbeeld de Goudse, hier is 2 jaar voldoende en is toch een hogere verstrekking mogelijk. Daarnaast zou ik ook gewoon eens praten met de accountmanager van je eigen bank, hij kent jou en je situatie. Wellicht dat je hierdoor ook mogelijkheden aangereikt krijgt. En tot slot, misschien niet altijd leuk maar even wachten met een nieuw huis kopen kan in een aantal gevallen ook een optie zijn ;)
  6. Dat is als je snel wilt gaan, ik bedoel ponden en niet procent en post-intensief bedrijf.
  7. Even voor de verhouding: play.com is een engelse site.Prijzen zijn dus vermeld in procent. de Cd's zijn dus duurder dan8 euro. Voor de nuance. Blijft feit dat het inclusief verzenden niet duur is. Dat collectief is wellicht geen slecht idee, heeft in andere branches prima gewerkt. Als je geen inkoopcombinatie voor postpakketten wilt starten maar nog steeds een webwinkel is het misschien een idee om een contact te zoeken met een "post intensief" in de buurt. wellicht kan je aansluiten bij hun volumes. Wie weet. Vooral omdat jouw volumes nog wel onzeker zijn. En wat gebeurt er als je de volumes zelf niet haalt? wordt dan de prijs achteraf hoger?
  8. Hallo Klökske, Even kritisch: het retour geven van afsluitprovisie is niet zo uniek. Er zijn al diverse partijen in de markt die dit doen: Independer, VEH en ook diverse Financieel Planners die op uurtarief werken. Maar: al deze partijen werken wel met persoonlijk advies en als ik het goed begrijp wil jij alles via internet doen. Wel advies maar op afstand. In tegenstelling tot Technico denk ik wel dat er een markt voor is. Een hypotheek is niet per definitie ingewikkeld maar je moet je doelgroep wel heel strak afbakenen. Want of jij het ingewikkeld vindt of niet, 95% van de nederlandse percipieert het wel als zodanig. En waar vind je die paar procent die jij zoekt? Geen mensen van 21 zoals je aangeeft: staan wel open voor internet maar hebben nog nooit een hypotheek gesloten en vinden het dus ingewikkeld. Geen mensen van 55 hebben vaak al meerdere hypotheken gesloten maar blijken geen heavy internet users. Dus ergens er tussen in. Mensen die hun 2e of 3e huis kopen, vaak hoger opgeleid zijn en behoefte hebben aan een vrij basic hypotheek. Geen ingewikkelde constructies, veel aflosvrij, evt klein beetje aflossing en evt overlijdensdekking en vooral geen bijproducten Deze doelgroep ziet hypotheken echter wel als een serieus product, dus als ik jou was zou ik geen ludieke acties zoeken. Want daar heeft TechNico wel gelijk in het gaat wel om vertrouwen. Zelf zit ik er altijd vrij eenvoudig in: als ik ergens geld onderbreng moet het een betrouwbare tent zijn en als ik geld leen maakt het mijn niet uit: zij moeten het terug zien te krijgen!. Veel consumenten denken echer niet zo: zij lenen toch graag bij iemand die zij kennen en vertrouwen. Als bedrijf zijnde zou ik dan ook met name 2 dingen uit willen stralen als ik jou was: 1: vertrouwen 2: het is eenvoudig zelf te regelen. Hier gaan veel internetaanbieders denk ik vaak de fout in. Vaak wordt gedacht: het is via internet dus het gaat om de rente en kosten (bij ons betaalt u geen afsluitkosten). M.i. is dit een denkfout. Het gaat om gemak en vertrouwen. De prijs moet in orde zijn maar hier kun je waarschijnlijk gebruik maken van dezelfde middelen als alle andere hypotheekverkopers van Nederland. Waarschijnlijk zul je via internet iets goedkoper kunnen adviseren dan persoonlijk advies maar laten we eerlijk zijn: het deze extra kosten meefinancieren kost maar een paar euro per maand. Dit zal niet de doorslag geven. De 2 bovengenoemde punten wel. Dus bouw je site rond deze thema's. Daarnaast blijft het mij verbazen hoeveel echt interessante informatie er op internet te vinden is. De rentestanden wel. Die kun je op tientallen sites vinden. maar echte informatie: wat te doen, waar op te letten, ondersteuning gedurende het gehele traject (ook na passeren) valt erg tegen. Veel "informatieve" sites zijn vaak niet meer dan een digitale reclamefolder en biedenallemaal hetzelfde. Als je dus echt wat toe wilt voegen : bundel echt interessante informatie, begeleid de klant het gehele traject en maak het gemakkelijk. Groet Jigsaw
  9. OK, Suggesties genoeg waar ik mee verder kan :) Heb inderdaad in een paar andere draadjes ook nog wat leuke tips opgepikt. Stof genoeg om de zondagmiddag mee te vullen. Dank allen!!
  10. Heeft één van jullie tips voor een tool om ideeën in te managen? Zelf gebruik ik hier altijd het bekende kladblokje voor maar organisatiebreed is dit wat lastig. Het liefst dus een programma om ideeën vast te leggen die voor meerdere gebruikers toegankelijk is via intern netwerk. Het mooiste is dat ideeën ingebracht kunnen worden, gerubriceerd en gevolgd (status, uitgezette acties e.d.. Maar ook dat mensen ideeen kunnen voorzien van commentaar, aanvullingen, verbeteringen e.d. Zijn hier standaard tools voor of moeten we dit speciaal ontwikkelen? Groet Arno
  11. Hallo Jeroni, No offence maar waarom zit je toch zo op een nieuwe auto ??? Neem de tips van de mensen in het forum hier ter harte: hou de kosten laag als je opstart! Neus wat rond op www.marktplaats.nl, www.bedrijfswagen.nl of andere sites en je zult zien dat er legio mogelijkheden zijn voor een nette wagen voor een fractie van de nieuwprijs. Tweedehands is niet synoniem aan oud en lelijk. Hou er rekening mee dat in jouw branche auto's snel afschrijven. Er gaat wel eens een potje verf om, de ladder gaat iets te ruig op het dak, je moet hem vertimmeren etc. Dit maakt nieuw kopen en leasen duur. Bovendien heeft leasen als nadeel dat je meteen voor een langere periode aan een contract vastzit (of voor een kortere duur aan een duurder contract) of kosten moet maken als je er om welke reden ook eerder vanaf wilt. Bij huurkoopconstructies is de auto eindelijk van jezelf als de waarde gereduceerd is tot een paar duizend euro en aangezien jij netjes voor de dag wil komen ben je dan alweer aan een nieuwe toe. Bewaar deze kosten tot het moment dat je zaak lekker draait. Als je toch wat extra's uit wil geven investeer dan in zaken waar je op korte termijn meer baat bij hebt. Zorg voor goed gereedschap dat je werk vergemakkelijkt en bedenkt een aantal leuke promotieactiviteiten waar je klanten uit denkt te halen en zorg dat dit er professioneel uitziet. Wat dacht je van AAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH schilderwerken & zoon ;) Sta je in ieder geval bovenaan. Maar je zou het ook om kunnen draaien. Als ik in de bedrijvengids van mijn regio kijk vind ik 10 schilderbedrijven die starten met de letter A en niet één die start met de letter Z. Voor de mensen die van onder naar onder naar boven zoeken zou je dus beter ZZ Top-schilders kunnen heten ;D Persoonlijk zou ik me hierdoor niet zo door de volgorde laten leiden. Wat een goede naam is is altijd erg subjectief en dus moeilijk. Bij de naam van je bedrijf zou ik meer letten op zaken als: - Past het bij de activiteiten van je bedrijf? - Roept het de door jou gewenste associaties op, kwaliteit, service, betrouwbaarheid e.d. - Zie dit ook in relatie tot de doelgroep die je bedient - Is het een naam die redelijk gemakkelijk onthoud (top of mind) En als je wat namen wilt testen, er zijn altijd wel wat forumlezers die mee willen denken!! Ongeacht de naam: zorg inderdaad wel dat je wel gemakkelijk te vinden bent, succes!
  12. Dat motivatieaspect had ik inderdaad nog niet meegewogen. Zat met name na te denken over wat het meest praktisch was. Maar jullie hebben wel gelijk, als je het toch doet doe het dan gelijk goed! En inderdaad ik begin nu al enthousiast te worden met het opstellen van mijn "things to do list": - Overleggen met mijn baas (schijnt te moeten maar verwacht ik geen problemen mee) - naam bedenken (gelijk het domein vast claimen) - kvk - belastingdienst - bank - visitekaartje ontwerpen - ...... De lijst zal zich nog wel uitbreiden de komende weken. Bedankt voor het duwtje in de rug! :D Groet Arno
  13. Al enige tijd loop ik met het idee te spelen om naast mijn baan wat te gaan ondernemen. Eigenlijk wil ik op termijn (1 á 2 jaar) volledig voor mezelf beginnen. Richting: freelance begeleiden innovatietrajecten/projecten afgewisseld met faciliteren brainstorms, trainingen e.d. Vanuit dit toekomstidee leek het mij nuttig om naast mijn baan vast te beginnen met het zo nu en dan begeleiden van brainstorms e.d. Voordelen: - opbouwen netwerk - ervaring, CV - kan ik ondertussen mooi materiaal opbouwen Nu dient zich eigenlijk vanzelf de eerste klant aan, of ik niet eens een dagje wil komen begeleiden. Mooie kans dus om te starten. Mijn vraag is de volgende: dergelijke klussen zullen waarschijnlijk voorlopig nog wel incidenteel blijven. Is het dan noodzakelijk om mij in te schrijven als bedrijf of kan ik dit soort zaken ook als privé persoon ondernemen en bij mijn aangifte meenemen? Waar moet ik rekening mee houden? Ben al aan het zoeken geweest op de site van de belastingdienst, vroeg me namelijk af of ik BTW in rekening moet brengen. Hier vond ik dat als bijverdiensten incidenteel zijn dit niet nodig is. Een definitie van incidenteel kon ik echter nergen vinden. Heeft iemand hier ervaring mee of moet ik sowieso bij de belastingdienst langs?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.