DMA

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  1. Heren, Alvast bedankt voor de informatie. Bedankt voor de support en zeker in het bijzonder Frans. Zoals Norbert al aangaf Reuswaardig advies ! Heel wat handiger met google dan ik ;) Ben bekend met de klassificering. Ervraing binnen onder andere klasse 3. Daar heb ik me nooit aan gewaagd. Dat is voor echte specialisten. Producten uit klasse 1 zouden een stuk eenvoudiger moeten liggen. Ben benieuwd of ik dat nog steeds vind na het bestuderen van alle info. Mocht ik nog vragen hebben dan kom ik bij jullie terug. Oh mochten er nog mensen zijn hier met ervaring in het zelf aanvragen van een CE markering bvk lage klasse medische producten dan wil ik misschien wel even "sparren" !
  2. Een niet EU bedrijf moet voor het exporteren van medische hulpmiddelen (bv rolstoelen, rollators ed) naast een CE markering óók een zg European Authorised Representative hebben. Als ik het goed begrepen heb zou het hier gaan om een Europees adres en telefoonnummer. Deze EAR kan een distributeur of agent zijn. Een CE markeringsbureau of een andere partij. Ik heb de volgende vragen: - Kent iemand de precieze voorwaarden die aan een EAR gesteld worden? Zo ja welke? - Is er iemand met ervaring met het aanvragen van CE markeringen voor medische producten ook buiten NL? Zo ja is dit een proces wat je zelf kunt doen of moet je hiervoor naar een speciaal bureau?
  3. Absoluut eens met Farci. Aanvullend hierop: sluit altijd een agenture overeenkomst mét de mogelijkheid die op te zeggen indien de agent niet presteert. In principe moet een verkoopvolume afgegeven worden door de agent. (Hij kent de markt, toch?). Voeg anders een volume toe wat je zelf redelijk vindt. Tenslotte weet je niet of er betere agenten zijn in Spanje. mod-edit: quote gefixed
  4. Dag Henk Ben zelf met soortgelijke plannen bezig en probeer net als jij te budgetteren. Heb gelukkig ervaring met een eerdere verhuizing; echter geen verhuizing is hetzelfde. Tav de kosten kan ik toevoegen: - Bouwrente (indien van toepassing) - Vloer van je kantoor/keuken (vloerbedekking/laminaat oid) - Ramen (lamellen oid) - Wanden (vaak moeten die nog gespoten worden) - Is je electra kosten incl bekabelling data/telefoon etc? Je kosten lijken me redelijk goed ingeschat alhoewel dit natuurlijk wel afhankelijk is van hoe duur je het wil maken. Bv systeemwanden zijn er in allerlei prijsklassen. Alleen de kosten voor deuren lijken me erg laag. 1 deur kost zo'n € 300,-- Tav je maandelijke kosten lijken me die ook wel hoog. Voor je pand kan je een hypotheek krijgen. 100% financiering is vaak lastig. Ik geloof dat de rente momenteel zo'n 5,3% doet. De rest zul je op een andere manier moeten financieren. Je zou ook kunnen aflossen in 20 of 25 jaar ipv 10 jaar. Stel dat je 100.000 zou lenen schat ik je jaarkosten op € 10.000,-- (interest/aflossing) Mijn ervaring is met eerste gesprekken dat een financiering van 75-80% van de aanschafwaarde zo'n beetje het max is. Maar er zijn vast genoeg HL'ers die hier véél meer van weten. Kijk net als jij met interesse uit naar reacties van andere HL'ers
  5. Hoi Matthijs, Je zou GLS kunnen proberen. Zij zijn mn aantrekkelijk voor pakketjes tot ca 3kg. Echter je jaarvolume zal voor veel aanbieders niet echt intressant zijn. Dus heel veel geld zul je niet besparen denk ik mede omdat de normale aanbieders de pakketten komen ophalen en een paar pakketjes per adres niet interessant zijn. Bij zo'n 20 pakketten per keer kun je je tarief wellicht terugkrijgen tot zo'n € 4,-- - 4,50
  6. Ikzelf maak gebruik van een zogenaamd "chaotisch" magazijnsysteem.". Dwz dat alle artikelen door elkaar staan (dus niet noodzakelijk alle maten van een artikel bij elkaar). Hierdoor kun je optimaal gebruik maken van je ruimte; magazijnlocaties worden toegewezen obv de ruimte die je nodig hebt (of obv doorlooptijd) Hiervoor heb je nodig: Magazijnstellingen die flexibel in te delen zijn Software met een magazijnlocatiesysteem (hoeft niet duur te zijn) Software die picklijsten kan generen Voorwaarde: Elk uniek artikel (dus ook maat, kleur etc) heeft een apart artikelnummer nodig en unieke parameters (zoals bv min-max, bestelaantallen etc) Indien je linksonderaanstart met het 1e nummer (bv rij A, kast 1, locatie 1), kun je op alle planken schuiven zoveel je wilt en bovenaan zoveel locaties toevoegen als gewenst.
  7. Zijn er ondernemers die ervaring hebben met A-count Pro Handel ?? A-count pro handel kan eventueel ook ge-upgrade worden naar Microstar. Zijn er ondernemers die hier ook ervaring mee hebben, of met Microstar in het algemeen? [mod-edit: topictitel iets uitgebreid]
  8. Je hebt zeker gelijk, maar dit geldt zeker niet voor alle producten. Er zijn genoeg voorbeelden te bedenken van producten die nagenoeg niet via internet gekocht worden. Een website en alle activiteiten hieromheen is wel vaak belangrijk als ondersteunend marketinginstrument. Sieraden is er hier 1 van. Consumenten willen bij dit soort artikelen het product toch vaak kunnen aanraken. Veel mensen maken de fout te denken dat met een lage investering in een webshop de verkoop vanzelf op gang komt. Als het allemaal zo makkelijk zou zijn, hadden we geen financiele crisis. Alleen directe verkoop als instrument gebruiken is óók niet de manier trouwens !! Maak een sterk plan met meerdere marketinginstrumenten. Je bent al aardig op weg !
  9. Tips: Laat iemand die je vertrouwt en/of verstand er van heeft een eigen begroting maken. Vaak zien zij zaken iets minder rooskleurig. Ga zoals gesuggereerd proberen geld te lenen bij de bank. Hun reactie geeft je momenteel een goed inzicht hoe veilig je investering is. Willen ze je niets lenen dan ontvang je gratis advies waarom. Je kunt altijd nog lenen bij je huidige werkgever N.B. zoals eerder geschreven vind ik het onverstandig er in te stappen zonder enige reserves. Dit zal je weerhouden activiteiten te ondernemen die wellicht echt nodig zijn.
  10. Ben je zelf in staat het product te verkopen?Dit lijkt me de keyquestion. Websiteverkoop is leuk verzonnen maar kostbaar als je het goed wil doen (awareness creeeren) Wanneer je zelf goed kunt verkopen is dit een kansrijk concept, je kunt immers met beperkte kosten starten. Er zijn genoeg sieraden winkels in Nederland - ook onafhankelijke - die je zou kunnen overtuigen. Heb je contacten hier. Ik bestudeer op dit moment een product dat ook veel in deze kanalen wordt verkocht. Import uit China. Ik beschik reeds over de juiste logistiek. Import en financiering is ook geen probleem. Ik kauw nog steeds op het marketing en verkoop verhaal. Indien ik start zal dit wel in een aantal EU-landen tegelijk zijn.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.