-
- Kantoorunit uit China importeren, hoge kosten op de inklaring's factuur.
-
Meningsverschil met zakelijk hypotheekverstrekker
Ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt. Zodra het pand voor 51% in "eigen gebruik" is, heb je geen enkel probleem meer. Dus laat je werkmij 51% van het pand huren. De werkmij laat dan 30% leeg staan, dat is jammer, maar ook een kans om sneller te groeien :-) Met de overige 49% kun je doen wat je wil. Je zou je hypotheekakte er op na moeten lezen, maar je gaat zeer waarschijnlijk niet goedkoop onder deze voorwaarde uitkomen totdat de rentevaste periode is afgelopen. Daarna kun je herfinancieren bij een partij als mogelijk.nl en dan kun je verhuren wat je wil.
-
Geven als DGA aan ANBIs : ik snap er niks meer van
Het einde van het jaar komt in zicht, dus het wordt weer tijd om te geven aan goede doelen. Dit doe ik graag vanuit mijn holding BV. Echter snap ik niks meer van de aftrekbaarheid van deze giften. De afgelopen jaren zijn er veel wijzigingen geweest en dit jaar zijn er ook weer veranderingen aan de aftrekbaarheid besproken in Den Haag. De pagina van de Belastingdienst is duidelijk, maar is dit nog up-to-date voor 2024? En hoef ik de gift niet bij te tellen in box 2?
- Klein magazijn schoonhouden
-
Klein magazijn schoonhouden
We hebben een magazijn van zo'n 1000 vierkante meter en we zijn op zoek naar een manier om deze gemakkelijk schoon te houden. De viezigheid bestaat voornamelijk uit stof. Er zijn niet veel stopcontacten, dus accu-aangedreven zou fijn zijn. Dit zou een opgelost probleem moeten zijn toch? We hebben de ideale oplossing nog niet gevonden. Oplossingen die we hebben bekeken: - Een brede mop, deze wordt echter vrij snel vies en moet dan uitgewassen worden. Onhandig. - Kleine Starmix veegmachine op 18V accu: operationeel heel handig, maar stoft enorm. - Rugstofzuiger: Te weinig bereik - Brede zachte bezem: bewerkelijk - Schrob-zuigmachine: Gaat al snel richting €5k Een achterloop accu stofzuiger lijkt me ideaal, maar die heb ik nog niet gevonden.
- Minimale jaarrekening die wordt gedeponeerd bij de KvK voor een klein bedrijf?
- Uitdaging verkoop aandelen
- Minimale jaarrekening die wordt gedeponeerd bij de KvK voor een klein bedrijf?
-
KvK op de schop: ondernemers gaan jaarlijks betalen voor Handelsregister
Bij het Kadaster hebben ze dit gedaan door informatie onvindbaar te maken na de mediarelletjes. Nu kun je als reguliere gebruiker niet meer uizoeken hoeveel pandje van Oranje momenteel heeft in Amsterdam. Ga er maar vanuit dat ze bij de KvK voor een vergelijkbare route kiezen, het mag natuurlijk geen moeite kosten. Naast alle verwerpelijke triestigheid die al is genoemd in dit topic over de KvK vind ik het ook verwerpelijk dat voor alle gegevens tegenwoordig een uitreksel opgevraagd moet worden. Een paar jaar geleden waren adres, webadres en SBI code nog gratis op te vragen. Nu enkel het KvK nummer en de naam van het bedrijf, in feite niets meer dus.
-
Minimale jaarrekening die wordt gedeponeerd bij de KvK voor een klein bedrijf?
We moeten als ondernemers met een BV onze jaarrekening deponeren bij de KvK. We willen als bestuurders niet aansprakelijk gesteld worden bij een faillissement en geen economisch delict plegen. Natuurlijk willen we onze concurrenten en andere nieuwsgierige partijen niet te veel in de kaart spelen, dus graag geven we ze min mogelijk informatie weg in deze jaarrekening. Als je 4 velden op de balans invult bij de KvK, dan kun je al een jaarrekening deponeren, maar is dit wel voldoende? Wat moet er minimaal worden ingevuld voor een kleine onderneming (niet micro)? Er zijn geen eisen vanuit de sector.
- Schijnzelfstandigheid bij zzp’en naast loondienst in de zorg
-
Belgische onderneming met opslagplaats in Nederland
Je moet inkomstenbelasting en BTW apart zien. Voor de BTW zal je in zowel BE als in NL een BTW-nummer moeten aanvragen. Je zal voor beide nummers ieder kwartaal aangifte moeten doen. Wanneer je iets levert vanuit NL aan een zakelijke BE klant, valt dit onder de ICP regeling. Wanneer je iets ontvangt van een leverancier in BE en dit naar NL brengt, moet je deze "transactie" ook voor de BTW verwerken in de boekhouding. Als je verwacht dat je alleen, of vooral gaat leveren in BE, zou ik het magazijn ook in BE plaatsen. Ik kan me niet voorstellen dat de huur in NL zoveel lager is dat het deze rompslomp allemaal waard is.
- Aankoop pand met BTW belast, gaat dit goed?
-
Aankoop pand met BTW belast, gaat dit goed?
Ik sta op het punt om een bod te doen op een bedrijfspand. De verkoper kiest er voor* om de BTW te verleggen. Wij gaan voor de aankoop van dit pand waarschijnlijk een BV oprichten die het pand aankoopt en verhuurt aan onze werkmaatschappij. De activiteiten van de werkmaatschappij vallen onder de BTW. De nieuwe BV zal direct na aankoop een BTW aangifte doet met daarop de verlegde BTW als voorbelasting en 1 maand huur onder 1a. De Belastingdienst zal dus na ongeveer een maand de verlegde BTW volledig terugbetalen? Ik ben op de hoogte van herziening BTW bij verkoop onroerend goed. Dit betekent dat als we minimaal 10 jaar lang BTW-belast verhuren, we geen BTW hoeven terug te betalen? * Ik weet dat de koper ook moet instemmen, maar in het biedproces heb je geen keuze als koper.
- Belastingdienst controle: verklaar verschil tussen DGA loon en managementfee
ShopJeRot
Legend
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht