Jump to content

Remco Gerbrands

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Jachthoornstraat 59, Maastricht, 6219BN, Netherlands
  • First name
    Remco
  • Last name
    Gerbrands
  • Company or organization name
    Artoge
  • Website address
  • How did you find us:
    anders
  • Skype

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.kvk.nl
    www.liof

Company info

  • Location
    Maastricht
  • Phone number
    06212708082
  • Branch
    Innovatie & concepten
  • Website address

Vision

  • I'm looking for people who
    mij kunnen helpen met verkoop / leads ondersteuning, joomla extensie ontwikkeling, grafische ontwerpen maken. Meedenken over een Virtual Office / Webkantoor op basis van joomla en 'google wave'
  • My opinion about entrepeneurship
    Hard werken, veel plezier! Om nooit meer stil te staan.
  • My opinion about innovation
    Het grootste plezier in het uitdenken en realiseren van nieuwe, onbekende dromen waar de markt om vraagt.
  1. ::) voor dit jaar 2009, [*]De autoindustrie gaat op z'n kop [*]Iphone / google apps groeien naar nieuw zakelijk platform [*]Door de 'gemaakte' crisis, worden ondernemer innovatiever in hun klantbenaderingen Dat is waar althans ik mij mee bezig ga houden. Mijn wensen: [*]ik start een nieuwe zaak [*]en geniet nog meer van het bourgondische leven Remco
  2. Vanuit de overheid is er inderdaad veel belangstelling voor. Zelf ben ik met een ander uitgangspunt er ook mee bezig. Maar de consument zal nu niet vaak kiezen voor een produkt als er bij staat C2C, die beslist tot aanschaf op andere gronden. En juist dat mis ik in alle aandacht voor C2C: wat is de meerwaarde voor de consument bij gelijke kosten en toepassing? De meeste consumenten zullen het eerst naar prijs en functionaliteit kijken voordat een milieu aspect (waar C2C in de beleving van diezelfde consument toe behoort) wordt meegenomen. Ik denk dat er op dat vlak nog veel te winnen is. mvg, Remco
  3. Eigenlijk te gek voor woorden, gestart omdat ik ontslagen werd :-[ . Geen idee, geen basis. Zaak bloede dan ook dood :'(. Doorstart gemaakt en gekeken welke diensten/produkten de klanten wel afnamen en daarop gefocust. Dat draait goed en levert meer dan voldoende werk en inkomsten op. Gevolg: het kriebelt om meer te doen, ook dat weer vanuit een marktvraag in mijn directe omgeving. Anderen verklaren me nu voor gek ;D, het is niet mijn achtergrond! "Dus dat kan helemaal niet gaan werken want de grote bedrijven zitten er ook volop". Maar ik heb er plezier in en kom steeds verder :P. Dat plezier om door te zetten en het resultaat uiteindelijk neer te zetten, drijft mij het nu meest. mvg, Remco
  4. Grappig om hier op in te haken, " Ook in verband met cradle to cradle. Met high strength steel is ook hier nog heel veel winst te bereiken op gebied van gewichtsbeparing i.c.m. toch de vereiste sterkte. ". C2C is leuk voer voor ontwerpers, maar de markt ligt er niet wakker van. Ik ken althans geen koper die zegt: ja die tafel of auto koop ik want die is C2C. Wel koper die andere kenmerken noemen en als ze horen dat het een C2C tafel of auto is denken/zeggen ' oh leuk ' En wat is vereiste sterkte, ooit iemand zich al eens afgevraagd waarom bv een auto zo sterk moet zijn om jaren mee te gaan als de gemiddelde koper 5 jaar in dezelfde wagen rijdt? mvg, Remco
  5. ::) Altijd fijn te lezen dat iemand de moeite neemt ook zijn mening en de valkuilen voor een idee te geven. Dat wardeer ik zeer in dit forum. Ik verwacht niet zomaar wat op de markt te zetten. In tegendeel mijn verwachting is om hier de nodige jaren in te mogen/moeten/willen steken voordat er iets mee gedaan kan worden. Ik ben nog bezig met een stukje basis, maar zie het zeker niet als een stuk tijdverdrijf. @wd, een doelgroepen onderzoek loopt op dit moment, daar komen zowel verwachte als totaal tegengestelde antwoorden van terug. Daar ligt ook de achtergrond waarom ik nu meer info zoek over de doelgroepen. @merkava, ik omschrijf niets direct: de genoemde modellen dienden slechts als voorbeeld, ik had ook bv burton, donkervoort of lotus kunnen noemen. Maar dank voor de waarschuwing, ik begrijp maar al te goed dat dit als een jongensdroom klinkt. De verschillen in reacties zullen, naar ik verwacht blijven, zolang ik met de voorbereiding bezig ben. Ik realiseer mij terdege dat dit geen zzp onderneming zal zijn. ;D Een van aandachtspunten in mijn planning is het vinden van de juiste partners/compagnons en samenwerkingen. @richard, dat idee heb/had ikzelf dus ook steeds meer, een lifestyle-product ipv een technisch product. Heel erg bedankt voor de link naar febiac. Daar ga ik de komende tijd verder mee stoeien. En ik zal zeker de moeite nemen vorderingen te vermelden. De planning nu is eerst een businessplan te schrijven in de komende maanden. Remco
  6. @cestmoi, Wat is het heel erg herkenbaar om te lezen. En tegelijkertijd inspirerend om door te zetten! Remco
  7. ;D Nee, ik verwacht niet met een paar duizend euro al op de weg te zitten (althans niet in deze context) Het product ontwikkelen is voor mij een nieuw traject en in de afgelopen maanden heb ik inderdaad niets kunnen vinden over de voorkeuren van kopers. Ik hoopte stiekum dat die wel ergens beschikbaar zouden zijn waar ze bereikbaar zijn voor onderzoek. Wishfull thinking dus :P Voor de duidelijkheid ik ben ook niet van plan om dit traject volledig alleen te gaan uitvoeren, dat gaat mijn pet ver te boven. Het geld voor de productie heb ik uiteraard ook niet ;D daarvoor is nu juist het businessplan om een private investor te interesseren. Die interesse is er al wel, men wil (terecht) nu eerst e.e.a op papier zien, voordat er geld beschikbaar komt.
  8. Ik ben bezig met een nieuw businessplan om een bedrijf op te richten dat een auto moet gaan produceren in de euregio. (pfff, klinkt net alsof ik net kom kijken als ondernemer :-[ ) Tot nu toe ben ik enkel een dienstverlener die een auto gebruikt. Vanuit mijn eigen gebruik heb ik een idee wat ik, na wat overleg binnen mijn huidige klanten, nu ook wil verwezenlijken. Alleen hoe bepaal je nu een doelgroep binnen een doelgroep? Waar haal ik de informatie vandaan waarom iemand bv een fiat500 wel koopt maar niet de panda (beide wagens hebben nl hetzelfde onderstel) noch een ypsylon. Alle drie de wagens zijn als stadsauto in de markt gezet en de een bedient schijnbaar een jonger cq ander publiek dan de ander. Ik zie door de bomen het bos even niet meer ;) wie geeft even die duw in de richting, kan ik verder bouwen 8) Remco Edit topic titel aangepast
  9. CestMol, In dergelijke oplossingen als zonnecellen ben ik ook geïnteresseerd. Alleen voor mij interessant is: 'meten = weten' dus zijn deze cellen al in Nederland verwerkt? En zo ja, wat is de gemeten opbrengst? Ik zou het interessant vinden te lezen/horen wat het verschil in opbrengst is tov de 'eneco' cellen. mvg, Remco
  10. ::) Ok ook goed, even een korte reactie: @ Rob, :-\ Een hypothetisch voorbeeld stellen is niet voor opleidingen maar om te voorkomen dat er een concurent met het idee ervan door gaat. Met dank aan mijn contacten van het liof, die deze suggestie mij (zowel de vragen stellen hier op het forum als gebruik maken van een hypothetisch voorbeeld) aan de hand deden. @Christine, ??? Heeft u mijn vraag goed gelezen en ooit als eens productontwikkelaars zelf gesproken? Die beginnen nl hier meteen mee te schermen als men ze aanspreekt op kosten van productontwikkeling. En om eens ervaringen uit te wisselen met collega's over productontwikkeling kan een vraag in mijn ogen nooit dom zijn. Hooguit kunt u als lezer mijn vraag niet begrijpend gelezen hebben. Voor diegene die geinterresseerd is, ik heb het antwoord via een ander forum al gevonden: voor een sleutelhanger (weinig techniek, waarschijnlijk grote aantallen) rekent men met 0,5 tot 1,5 % ontwikkelingskosten. Voor bv een computerprogramma rekent men eerder op 7 tot 9 %. Het is dus afhankelijk van de uitdagingen voor het ontwerpen alsmede de te verwachte cq gerealiseerde verkochte aantallen. @Extax, ::) Dank voor uw suggestie, ik heb daarom een aantal afspraken ingepland bij een drietal productie bedrijven. Dan kan ik eens e.e.a doorvragen. mvg, Remco
  11. Hallo, Ik zoek veel meer info van startende ondernemers die in de productie zitten. Ik kom uit de ict hoek, maar zoek mogelijkheden om een klein schalige productie van een niet - ict product op te starten. Er zijn contacten met liof.nl maar ik zoek m.n. reactie van producenten zelf: om antwoord op mijn vragen te krijgen stel ik een hypothetisch product voor :D R2D2 (yep die droid) a) wat zijn reele onderzoeks en ontwerp kosten? In %/aantal? b) hoe makkelijk werkt men samen met collega producenten (in bv autoindustrie gebruikelijk? ) c) hoe worden product gegevens uitgewisseld, per tekening of juist digitaal? d) hoe aanpasbaar zijn productielijnen? Om die productlijn te starten verwacht ik diverse leveranciers/producenten erbij te moeten betrekken. Om dat geheel te coordineren wil ik uitgaan van een virtueel kantoor. Vanuit mijn ict achtergrond wel verklaarbaar 8). Om dat geheel te laten samenwerken met de bestaande ict van de leveranciers heb ik nog een tweede uitdaging. Mijn volgende vraag is dan ook: wie heeft ervaring met bovenstaande? mvg, Remco
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept