Jump to content

Sebsnr10

Junior
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Antwerpenstraat 460, Breda, 4826 H, Netherlands
  • First name
    Sebastian
  • Company or organization name
    CreArtions Multimedia Design
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Ja klopt dat dacht ik zelf ook al aangezien ik er eigenlijk niets over kan vinden. Helaas heeft mijn werkgever (de slimmerik !) geen CAO aangewezen..
  2. Nee het staat er los van en is een wettelijke bepaling. Maar het zou goed kunnen dat deze niet bestaat voor "gewone" bedrijven. Ik ben al een uurtje of 2 aan het zoeken en vind er (jammer genoeg) niet echt iets over op het www.
  3. Niet ? O ik dacht van wel. Ik weet bijvoorbeeld dat medewerkers van het ministerie van justitie die krijgen . Maar wellicht bestaat dit overzicht dan alleen voor ambtenaren ? En dus niet voor bedrijven in het algemeen?
  4. Hallo jeroen, Dank voor je moeite maar dat is niet wat ik bedoel. Er bestaat blijkbaar een wettelijk vastgestelde lijst van data waarop lonen door werkgevers overgemaakt moeten zijn. Dus ongeacht wat in een contract staat. (de wet staat daar nog altijd boven)
  5. Hallo mensen, Ik ben op zoek naar een overzichtje waar de wettelijk vastgestelde data op staan waarvoor werkgevers het loon aan hun werknemers betaald moeten hebben. Mijn werkgever is structureel te laat met het betalen van loon. Het loon voor december staat bijvoorbeeld vandaag (31-12) nog niet op mijn rekening, terwijl alle vaste lasten al afgeschreven zijn. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Sterker nog, het is meer regel als uitzondering. Daarom zoek ik dat lijstje. Om hem er (weer) eens op te wijzen. Ik wil niet direct beginnen over de boetes etc...Dit om de werkrelatie zo min mogelijk te verstoren. Ik heb al gezocht op google en website soza maar kan het niet vinden. Iemand die het lijstje of een linkje voor me heeft ? (liefst voor 2007 en 2008 )
  6. Volgens het tabelletje op deze pagina is dat correct. Inderdaad zo klaar als een klontje. Heffing verleggen naar de afnemer, dus ik heb het goed gedaan ! @Peter Dankjewel voor de link !
  7. Hmmm, factuur is inmiddels al verstuurd (met BTW verlegd) Ik bel voor de zekerheid wel even naar de belastingdienst morgen. Zo te zien zijn de meningen van de experts ;) op dit forum ook verdeeld ! ;D Iedereen bedankt voor het meedenken
  8. Als je met het aanpassen van de image files de site een compleet andere look kunt geven, dan is dat de goedkoopste oplossing. Maw, als de designer de bestaande afbeeldingen die verwerkt zijn in je layout aan kan passen, de style sheet onder handen kan nemen en bijvoorbeeld de buttons in je webshop kan bewerken, dan kun je voor een paar honderd euro klaar zijn. Je bestaande shop + cms blijven dan hetzelfde, enkel de look en feel van je website veranderd.
  9. Mijn ervaring is (helaas) dat dat geen moer uitmaakt ;) Zelfs bedrijven die 1000,- of meer aanbetaling van een project doen, laten gerust weken c.q maanden op zich wachten.
  10. Volgens mij is dat in de meeste gevallen niet van toepassing. Het is meer dat de klant er of geen tijd voor heeft of er de tijd niet voor neemt. Aangezien zo'n beetje elke webdesigner dit "probleem"herkent, lijkt het me niet dat het probleem zit in "moeite te hebben met schrijven van goede teksten". Journalisten, reclame mensen en schrijvers ! leveren hun teksten aan webdesigners ook (heel erg) laat aan. Hoewel drukwerk schrijven iets anders is dan schrijven voor het web denk ik dat het in 90% van de gevallen gewoon een kwestie is van tijd ervoor vrijmaken en er een aantal uur "voor gaan zitten".
  11. Hier ook herkenbaar. Ik probeer het altijd zo klantvriendelijk mogelijk te brengen. Ik steek in op "afronding project"(dat willen we immers allemaal !) en bied vriendelijk aan om te helpen bij maken van korte en bondige webteksten. Meestal schud je je klant dan wel wakker en wordt de nodige content binnen een paar dagen alsnog aangeleverd.
  12. Je website is in jou geval het visitekaartje van je bedrijf op het internet. Het is de 1e indruk die mensen van jouw bedrijf krijgen. De 1e indruk is heel belangrijk. In jouw geval kan de uitstraling van je winkel zeker het laatste zetje over de drempel betekenen voor mensen die "misschien" wat aan kleding in je webwinkel willen bestellen. De kans dat ze dat doen bij een site met een professionele uitstraling is groter dan dat ze dat doen bij een wat minder ogende site. Wil natuurlijk niet zeggen dat alleprofessioneel ogende websites top zijn. Het gaat ook om onderhoud, regelmatig acties, nieuwe collectie en ander dingen om mensen te "triggeren" Succes ermee !
  13. Als het een door de klant zelf aangevraagd consult cq adviesgesprek is, dan kun je dat prima factureren onder de noemer consult. Zeker als hij al een tijdje een "afgeleverd product"(in dit geval website) online heeft staan. Dan is dat in mijn ogen "iets nieuws" wat geschiedt na oplevering van de oorspronkelijke omschrijving in de offerte. Wat ik wel zou doen is op het moment dat je klant om zo'n gesprek vraagt, direct aangeven dat dit niet onder het (eventueel nog lopende) reguliere "onderhoud van de site" valt maar iets is wat apart gefactureerd wordt a xx,- per uur. Dan kunnen er later ook geen onduidelijkheden over bestaan.
  14. Waarom? Volgens mij moet je omdat je in Nederland een dienst verricht, gewoon in Nederland BTW afdragen. Omdat ik aan een belgische bvba ga factureren. Het gaat hier om een intracommunautaire levering.
  15. Hey mensen Bedankt voor de snelle reacties. Gaat lukken zo ! :P
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept