Ga naar inhoud

_Erik

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

1

Persoonlijke info

  • Plaats
    Waalwijk
  • Voornaam
    Erik

Registratie

  • Hoe heb je ons gevonden:
    anders
  • Jij bent:
    ondernemer
  • Tot welke leeftijdsgroep behoor je?
    51 >
  • Je bent voornamelijk geïnteresseerd in:
    ondernemen algemeen
    commercie en marketing
  • Welke andere websitesover ondernemerschap en/of innovatie bezoek je regelmatig?
    ZIbb
    De Zaak
  1. Je hebt gelijk met je opmerking, dat is een terechte vraag. Maar aan de andere kant heb ik het contract met 1 van mijn medewerkers verlengd op basis van de onderhoudscontracten die ik in 2019 heb lopen. Als ik tijdig had geweten dat het contract door mijn klant niet verlengd zou worden, dan zou ik het contract met mijn medewerker niet verlegd hebben.
  2. Ik heb een onderhouds-overeenkomst met een klant van mij. De bedrijfsstructuur van de klant is een BV, net als mijn eigen bedrijf. In de getekende overeenkomst is een stilzwijgende verlenging van steeds een jaar opgenomen met een opzegtermijn van 3 maanden. Mijn klant wil zijn BV per 1 januari 2019 liquideren en de overeenkomst opzeggen. Mijn klant is echter te laat voor de 3 maanden opzegtermijn. Kan ik mijn klant er aan houden om te betalen voor de 4 kwartalen in 2019, ondanks dat hij zijn BV al in januari 2019 wil liquideren? Hoe kan ik er voor zorgen dat ik betaald word voordat de klant zijn BV heeft geliquideerd?
  3. Ik maak in zo'n geval het faktuur bedrag over op mijn prive-rekening. In de boekhouding noem ik het dan onkostendeclaratie door werknemer. Voor mij is dit dezelfde situatie als dat ik in een restaurant de rekening contant (prive) betaal, en later aan mijzelf de onkosten vergoed via de bankrekening van het bedrijf.
  4. Om je een indicatie te geven van de huur die ik betaalde. Ik betaalde voor een ruimte van 7.5 x 5 m een bedrag van Euro 425,- per maand. Dit bedrag was inclusief: - kantoor inclusief meubilair, gas, water, licht - gebruik vergaderzaal (met beamer) - receptie + receptioniste + postafhandeling - koffie/thee/frisdrank (onbeperkt) - mijn server in hun serverruimte/rack - schoonmaak (1x per week) - beveiliging met opvolging - afval - parkeerplaats Zoals je ziet een relatief lage prijs in een zeer respectabel pand. Vaak doen bedrijven het meer uit interesse om een opstartend bedrijf te helpen, dan dat zij het doen om commerciele redenen.
  5. Wat ik 2 maal gedaan heb bij de opstart van een bedrijf is het volgende. Ik maak een brief (professioneel op brievenhoofdpapier) waarin ik schrijf wat ik zoek: kantoorruimte + vergaderzaal + receptie + overige zaken. Dan stap ik op de fiets en doe deze brief in de bus op bedrijventerreinen waar ik wil zitten en bij bedrijfspanden die er representatief uit zien naar mijn smaak. Ik heb daar beide keren heel veel reakties op gekregen van bedrijven die best wel 1 of meerdere kamers willen verhuren. Ik huur dan all-in (inclusief schoonmaak, afvalcontainer, koffie, frisdrank, vergaderzaal e.d.). Op deze manier heb ik geen onverwachte extra kosten. En ik heb alle faciliteiten die dat bedrijf ook heeft. Daarbij komt dat ik steeds geen lang huurcontracten heb afgesloten. Bijv. steeds 1 jaar met stilzwijgende verlenging indien niet 1 maand vantevoren opgezegd. Het enige dat ik vaak wel zelf moet regelen is telefoon en internet. Maar ook dat is mij al meerdere malen aangeboden in de huurprijs. Veel succes met je zoektocht.

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké