Ronald Lammers

Junior
  • Aantal berichten

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Ronald Lammers's trofeeën

  1. Ik verstuur ze altijd als PDF, om de simpele reden dat de layout dan niet alle kanten op gaat. Met een programma als cutepdf (voor word) of openoffice is zo´n pdf'je heel simpel te maken.
  2. Helaas, agendaone kent inderdaad de aparte functies, maar niet de integratie: voo zover ik kan zien is het niet mogelijk om een contact te koppelen aan een task. En de grotere CRM-pakketen zijn me weer iets te ingewikkeld (lees: geen zin om alle knoppen te doorgronden). Ik had Sugar al eens geprobeerd, Salesforce lijkt daar volgens mij aardig op, alhoewel ik uit hun site niet echt wijzer werd. Ik heb me er gisteravond toch maar even doorheengeworsteld en een stuk of 20 trials gedownload. Het resultaat: Kplan. Daarin kun je dus in je tasklist contacten koppelen aan tasks en meetings. Helaas kunnen tasks niet direct aan meetings gekoppeld worden, dat moet via een categorie: voor grotere projecten wel handig maar voor de kleinere zaken (memo schrijven etc.) niet zo. Dus als iemand nog een ander programma weet waarin je ook items uit je tasklist kunt koppelen aan meetings dan houd ik me aanbevolen. Voorlopig houd ik het even bij Kplan. (Te vinden op http://www.metagenia.com/EN/produits/kplan/index.html Er is een perso en een plus-editie: de perso-editie is freeware)
  3. Ik ben al een tijdje op zoek naar een simpel agendasysteempje waarbij ik de contacten, actielijst en agenda kan integreren. Als ik bijv. een afspraak met een contact heb, dan wil ik dat kunnen zien als ik dat contact aanklik. Idem als er voor dat contact een to-do openstaat. Bijna alle PIM´s/CRM´s kennen contactlist, tasklist en agenda maar de integratie heb ik nog niet kunnen vinden. Kent iemand een systeem (liefst systeempje, mag ook pda zijn) waarin dat wel kan?
  4. De rekening bij Argenta staat op mijn naam, maar overmakingen op bedrijfsnaam zijn geen probleem, komt gewoon aan. Op mijn website staat dus gewoon het rekeningnummer met vermelding van o.n.v. [bedrijfsnaam]
  5. Inkscape is een goede voor weblogo´s. Probleem is dat het daarna lastig is om het vectorbestand naar print (voor bijv. visitekaartjes) om te zetten. Inkscape ondersteunt nl. geen CYMK. Scribus (ook open source: www.scribus.net) is voor print beter geschikt. Ik liep er zelf tegenaan dat de .svg-bestanden van inkscape door scribus niet goed ingelezen werden. Andersom heb ik niet geprobeerd, maar dat gaat wellicht beter. Als het echt alleen voor web is: inkscape. Ook print: probeer dan eerst scribus eens en kijk of de .svg-bestandemn van scribus goed door inkscape gelezen worden (hoor graag of dat lukt trouwens). Voor inkscape zijn overigens via youtube de nodige demo's te vinden over hoe je bepaalde effecten bereikt.
  6. Ik begrijp dat het belangrijkste struikelblok de verzending is. Is het niet mogelijk om in plaats van verzending met afhaaladressen te werken? Dan kan de verzending in grotere hoeveelheden en dus makkelijker geconditioneerd geregeld worden. Als je bijv. de multivlaai/limburgia-winkels als afhaaladres zou kunnen gebruiken ben je al een stuk verder (nog even afgezien van de omzet die je van de reguliere winkelklanten "mee"-pakt).
  7. Bedankt voor de opmerkingen. Op de site gebruik ik inderdaad consequent umfrage/fragenboge ipv enquete. De sitenaam had ik hetzelfde gehouden (ook omdat emailumfrage.de al door een domeinnaamhandelaar geclaimd was). Dat moet ik dan toch maar eens gaan veranderen naar een nieuwe merknaam. M.b.t. de tekstuele tips: die ga ik zeker gebruiken, maar de vertaling door een native speaker valt me dan toch wat tegen. Mbt de impressum: de gegevens die op de NL-site staan, staan ook op de DE-site (die heb ik nl op de NL-site toegevoegd omdat ze ook op de DE-site kwamen te staan). Als de gegevens inderdaad niet zichtbaar zijn op de DE-site hoor ik dat graag (incl browser) want dan gaat er iets mis. Voor de second opinion hou ik me zeker aanbevolen. Als de beta-site online staan stuur ik een pm (met een mooie aanbieding natuurlijk :) )
  8. Ik heb een vraag over website-ontwerp voor verschillende landen. Ik heb mijn Nederlandstalige website door een native speaker in Duits laten vertalen. Die site heb ik vervolgens op een .de-adres geplaatst, Duitse bankrekening erbij en voor de opstart een adwords-campagne een maandje laten lopen. In Nederland werkte die volgorde prima, maar in Duitsland voor geen meter. Wat er aan reacties is komt uit Zwitserland, niet uit Duitsland. Heeft iemand hier een idee waar dat aan kan liggen? Het gaat om de sites www.emailenquete.nl en www.emailenquete.de (Ik ben overigens bezig met een restyle van de site, commentaar op useability is ook welkom). Alvast bedankt voor de reacties. Ronald Lammers
  9. De tarieven bij de Postbank zijn een stuk lager (voor een betaling richting filippijnen betaalde ik bij rabo 18 euro en bij postbank 5 euro). Zo te zien aan het bedrag dat in pesos overbleef zat er ook niet of nauwelijks marge op de middenkoers.
  10. Hot sloeg meer op het aantal keren dat het gelezen wordt. Blijkbaar zijn veel mensen op zoek naar info over vistekaartjes-drukkers. Overigens is er inmiddels gereageerd (nu ineens binnen 1 uur door 2 personen, blijkbaar is het laatste mailtje op de juiste plek aangekomen). Mijn order staat inderdaad niet in hun systeem. Hun voorstel is dat ik een nieuwe order invoer, daarbij bankbetaling kies en dan per email doorgeef wat het ordernummer is zodat zij de paypalbetaling aan die order kunnen koppelen. Klinkt in ieder geval oplossingsgericht, maar mijn vertrouwen in zaken per email afhandelen met dit bedrijf is toch wel weg, dus ik heb voorgesteld dat ze de paypal-transactie cancelen. Als dat soepel gaat, wil ik het gezien de toch vooral positieve reacties t.a.v. dit bedrijf nog wel eens proberen. UPDATE 16-6: de paypal-betaling is inmiddels gecanceled.
  11. Ik gebruik in Belgie Argenta en in Duitsland Sparkasse. Daarnaast Paypal. Argenta bevalt eigenlijk best goed maar een belangrijk nadeel is dat je geen geld via internet kunt overmaken naar Nederland. Voorlopig laat ik het geld dus gewoon op de Argenta-rekening staan (wordt rente op betaald itt NL-banken) Ik reken er een beetje op dat met de komst van de SEPA internationaal betalen bij Argenta ook mogelijk wordt. Sparkasse meldt het bij opening niet maar verwacht wel transacties op de rekening. Als je rekening een tijd niet gebruikt wordt krijg je een brief dat de rekening opgeheven gaat worden. Maandelijkse kosten zijn vergelijkbaar met NL-rekening. Zowel bij Argenta als Sparkasse moest ik persoonlijk langs voor identificatie. In beide gevallen kon telefonisch een afspraak gemaakt worden en vooraf info toegestuurd worden zodat e.e.a. snel afgehandeld kon worden. Maar voor de webwinkeliers onder ons: Paypal werkt voor mij eigenlijk beter. Ik merk dat particulieren bijna altijd gebruik maken van paypal of ideal terwijl bedrijven vaker op de bankrekening overmaken. De laatste tijd gebruiken bedrijven echter steeds vaker betaling per creditcard via paypal. Voor mij een stuk duurder, maar aangezien ik internetdiensten lever betekent betaling via paypal of ideal dat ik rest van het traject direct (automatisch) kan uitvoeren. Daar heb ik dus minder werk aan en de klant is sneller geholpen. Ik denk er dus over om die bankrekeningen maar te beëindigen en het bij Paypal te houden.
  12. Aangezien dit een hot topic is, toch maar een reactie. Mede n.a.v. de reacties op dit forum heb ik een bestelling geplaatst bij logiprint. Deze heb ik direct betaald per paypal. In mijn logiprint-accountoverzicht verscheen de opdracht echter niet en de beloofde bevestigingsemail bleef ook uit. Op mijn paypal account staat de transactie als pending. Ik heb inmiddels 4 emails naar dit bedrijf gestuurd (1 per dag), 2 via de online mailer, 1 naar het adres dat bij paypal als reactie-adres vemeld staat en 1 naar de administrative contact zoals die bij sidn vermeld staat. Op geen van de emails is tot nu toe geantwoord. Op de website is het telefoonnummer van logiprint "tijdelijk" verwijderd. Ik kan bij paypal geen transactiedispuut openen omdat logiprint de betaling nog moet accepteren. Ondertussen weet ik niet of mijn bestelling nu geleverd gaat worden of niet. Vervelend, want als er iets fout is gegaan met de bestelling (waar het wel op lijkt) dan moet ik opnieuw bestellen. Ik kan nu dus eigenlijk alleen maar een maand wachten totdat de paypal-reservering automatisch verloopt. UPDATE 16-6 Inmiddels is gereageerd op de laatste email (naar het administrative contact). Het voorstel van logiprint was dat ik de bestelling opnieuw zou doen en dat zij dan de paypal-betaling aan die bestelling zouden koppelen. Op zich een goed voorstel, maar mijn vertrouwen in de emailcommunicatie was een beetje weg, dus ik heb verzocht de paypal-betaling te annuleren. Dat is inmiddels gebeurd, dus geen klachten meer.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.