Beste allen,
bedankt voor jullie steun en adviesen.
Afgelopen week heb ik via mijn zakelijke rechtsbijstand een advocaat op de zaak zitten. Met haar heb ik afgesproken dat ik er geen heil in zie om meerdere termijnen af te spreken. Mijn eigen zaak gaat zo echt ten onder, die 13.000 euro heb ik gewoon niet op de plank liggen en mijn eigen afnemers willen nu ook wel eens geld zien. Gelukkig heb ik een paar heel tolerante afnemers. Je mag geen namen noemen geloof ik, maar een ervan is mijn douane-agent op Schiphol. Hij begrijpt mijn positie en ik heb nog steeds wat ruimte van hem, het gaat tenslotte over duizenden euro's. Ik kan hem jullie aanraden....
Van mijn zg klant heb ik natuurlijk helemaal niets vernomen. Geen tussentijdse betalingen en helemaal geen contact. Een van de directeuren, ze zijn met twee, denk echt nu het ei van columbus te hebben gevonden door een incasso af te wachten. Het zal hem duur komen te staan lijkt me. Ik weet niet wat toegestaan is, maar in zijn eigen algemene voorwaarden staat dat hij , bij uitblijven van betalingen, 15 % boete als toeslag eist en daarop dan nog de wettelijke rente. Ik denk dat ik dat ook maar ga doen....
Met mijn advocaat wel alsvast afgesproken dat ze deze zaak met voorrang behandelt. Elke dag telt.
Met dit worldwide couriersbedrijf wil ik in iedergeval nooit meer te maken hebben, al geven ze nog zulke mooie opdrachten.
Ik ga opzoek naar nieuwe klanten die het spel gewoon meespelen.
Ik houd dit forum op de hoogte van de ontwikkelingen, misschien kan je je er wat mee.
bedankt en groet ROlf