rwgraaff

Senior
  • Aantal berichten

    35
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Adres
    FLoralaan 3, Maarheeze / AMS, 6026XH, Nederland
  • Voornaam
    Rolf
  • Achternaam
    van der Graaff
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    GFF-Express-Solutions
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

rwgraaff's trofeeën

  1. Beste Patrick, Wanneer de goederen, zeker horloges, slechts 5 kilo wegen, dan is een express of courierzending zeker aan te raden, door-to-door tegen scherpe tarieven. Houd wel rekening met batterijen in de horloges. Gelden dan veelal als DG bij de meeste airliners. succes ROlf Beste Roy, Het gaat om horloges. 5 kilo. Van China naar NL.
  2. Beste Slein, wij gebruiken , zeker voor courier en express uit USA, IBC. Deze zendingen lopen via Londen en hebben een transittijd van een week. Service uitstekend, ook voor terugzendingen naar USA. succes ROlf
  3. Hallo Iwan, de goederen komen veelal met Cathay als courier aan in AMS. Ik moet ze doorsturen naar oa Czechie ed. De BTW en duty die ik in AMS betaal, hoe kan ik deze terugkrijgen van de ontvanger.... gr ROlf
  4. beste allen, wie kan me vertellen welke mogelijkheden er zijn voor teruggaaf BTW, wanneer ik uit bv Japan,goederen doorstuur naar Czechie.... of welk ander land in Oost Europa. Feitelijke import in Nederland (dus geen T1) hoe krijg ik dat geregeld bij de ontvanger in Czechie. Graag jullie advies
  5. Hallo Jero, Een goede zakelijke verstandhouding met een vervoerder/courier, zal er zeker toe kunnen leiden, dat je ook btw ed op rekening kan betalen. Veelal worden deze kosten als voorschot betaald naar de douane (moet nl), welke dan als rekening bij jou wordt ingediend achteraf. Meestal met het verzoek/afspraak om BTW en invoerrechten "boven op" je betalings-stappeltje te leggen zodat er binnen enkele dagen wordt betaald......... succes
  6. hoi DSV86, documentenhoesjes betrek ikzelf van Rajapack, past precies een opgevouwen A4 in. Ikzelf stuur ook dagelijks webbestellingen rond en gebruik hiervoor een standaarddoosje maar veelal een bubbelenveloppe. Inpakken in een doosje kan je het beste opvullen met bubbelplastic aan de rol, goedkoop bij Gamma of zoiets. succes
  7. Hoi Devlinx, Begrijpelijk dat je zekerheden wilt, zeker wanneer de gevolgen van missers direct voelbaar kunnen zijn. Wellicht eens denken aan een kleinere organisatie die je docs vervoerd? Vooral voor documenten, niet als handcarry vervoerd, is een strakke, persoonlijke organisatie nodig. Het zoeken naar verloren zendingen in een berg van duizenden is een stuk moeilijker dan het zoeken naar zendingen binnen een kleinere configuratie. Heel veel succes met de business.
  8. HI CHan, 100 kilo invliegen van gel,betekent dat de meeste airliners dit als DG (Dangerous Goods) zullen aanmerken. Ondanks dat invliegen van 100 kilo, zelfs als DG , de voorkeur heeft boven seafreight, omet je wel rekening houden met een aantal factoren/documenten die de shipper moet leveren. Bij DG de nodige papieren die duidelijke maken wat het precies is en de shiper moet een exportvergunning hebben. Zeker wanneer je niet vanuit Hong Kong je spullen betrekt. Succes met de handel gr ROlf
  9. Beste Dave, niet alleen de intergrators kunnen en willen je van dienst zijn betreffende express en courierzendingen. Ook experts op gebied van Express kunnen je goede service en tarieven bieden. Deze "kleinere" bedrijven zullen je niet alleen het vervoer voor je regelen, maar hebben ook veelal contact met de shippers betreffende zaken als verpakking, levertijden nakomen en al zulke zaken dien je vanuit Nederland heel moeilijk kunt regelen. Zonder al teveel reclame te maken kan oa LinexSolutions zo'n keuze zijn. Succes met de business
  10. Heb je een productcode. Wellicht kunnen we je helpen? gr ROlf
  11. Hallo Fan123, De grotere bedrijven doen idd de aangifte voor uitklaren en inklaren veelal zelf. Een speciaal daarvoor opgeleide medewerker doet dat meestal. Je wilt niet weten hoeveel (les)boeken er op zijn bureau staan. Inklaren wordt momenteel electronisch gedaan via Internet (Sagitta). Alhoewel wij zelf flink wat zendingen import en export hebben als Internationaal express en courier, laten wij het over een de specialist. Natuurlijk zijn daar kosten aan verbonden, maar de zekerheid en het gemak maakt veel goed. succes ROlf
  12. Beste Evilman........ Snap het niet helemaal. Je verstuurd neem ik aan met een courier of TNT-achtig bedrijf. Elke courier zal een trace and tracking aanbieden, waarop je, soms summier, de bewegingen kunt volgen. De courier heeft de verplichting om je een POD te verstrekken na aflevering. Tevens zal het bedrijf dat jouw pakket vervoerd toch wel een overzicht hebben, waar de zendingen zich ophouden? Ook in geval van langdurige Custom-holds, dienen ze je in te lichten. ..... tijd voor een goeie courier? gr ROlf
  13. Ook voor express/courier wordt nog steeds door enkele de 6000 formule gebruikt, waardoor het volume gewicht voor Express ook op 61 komt. Doorgaans kan courier luchtvracht tot 150 cm worden aangeboden. alleen het actuele gewicht moet rond de 32 kilo liggen. Natuurlijk is zeevracht uit China goedkoper, maar dan wel 29-34 dagen wachten en vaak ook nog wat voor de consolidatie in CHina, om een deelcontainer vol te krijgen. Voor Express idd rond de 300 euro vor 30 kilo door-to-door (excl douane tax/duty) succes
  14. Hallo Nheo, Een ding moet je goed voor ogen houden. Wanneer je geen ellende met de douane wilt moet je het gewoon eerlijk spelen. 50 petten of 100 petten, wat maakt het uit. Als jij daar 1 euro productiekosten per stuk voor betaald, dan geef je dat gewoon aan op je invoice. Voor 100 euro waarde zal je echt niet hoog worden aangeslagen hoor. Elke douane agent op Schiphol kan je precies vertellen wat de juiste invoerrechten en eventueel de BTW zal zijn. Maar voor 100 euro waarde zal ik maar niet wakker liggen (maar wel aangeven) Trouwens 300 euro transport, per express neem ik aan, dat is best wel fors... succes in Vietnam en mocht je in Vietnam advies willen, dan weet ik nog wel een partij die je kan advieseren ed. gr ROlf
  15. Beste allen, bedankt voor jullie steun en adviesen. Afgelopen week heb ik via mijn zakelijke rechtsbijstand een advocaat op de zaak zitten. Met haar heb ik afgesproken dat ik er geen heil in zie om meerdere termijnen af te spreken. Mijn eigen zaak gaat zo echt ten onder, die 13.000 euro heb ik gewoon niet op de plank liggen en mijn eigen afnemers willen nu ook wel eens geld zien. Gelukkig heb ik een paar heel tolerante afnemers. Je mag geen namen noemen geloof ik, maar een ervan is mijn douane-agent op Schiphol. Hij begrijpt mijn positie en ik heb nog steeds wat ruimte van hem, het gaat tenslotte over duizenden euro's. Ik kan hem jullie aanraden.... Van mijn zg klant heb ik natuurlijk helemaal niets vernomen. Geen tussentijdse betalingen en helemaal geen contact. Een van de directeuren, ze zijn met twee, denk echt nu het ei van columbus te hebben gevonden door een incasso af te wachten. Het zal hem duur komen te staan lijkt me. Ik weet niet wat toegestaan is, maar in zijn eigen algemene voorwaarden staat dat hij , bij uitblijven van betalingen, 15 % boete als toeslag eist en daarop dan nog de wettelijke rente. Ik denk dat ik dat ook maar ga doen.... Met mijn advocaat wel alsvast afgesproken dat ze deze zaak met voorrang behandelt. Elke dag telt. Met dit worldwide couriersbedrijf wil ik in iedergeval nooit meer te maken hebben, al geven ze nog zulke mooie opdrachten. Ik ga opzoek naar nieuwe klanten die het spel gewoon meespelen. Ik houd dit forum op de hoogte van de ontwikkelingen, misschien kan je je er wat mee. bedankt en groet ROlf
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.