zjohanna

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

zjohanna's trofeeën

  1. Ik ben nieuw in een stichtingsbestuur, voor onze stichting werken freelance editors die zzp' er zijn. De afspraken over uren en betaling lopen vrij informeel en dat gaat tot nu toe gaat. Maar ik vraag me af of het niet noodzakelijk is dat we overstappen naar modelovereenkomsten. Volgens sommige in het bestuur worden deze overeenkomsten helemaal niet meer gecontroleerd, werken ze in de praktijk niet en heeft de politiek nog geen passend antwoord op vraagstuk van arbeidsrelatie tussen opdrachtgever en zzp' er. Kortom onnodige administratie. De penningmeester zegt dat afspraken per email ook geldig zijn. Wie weet de stand van zaken rondom de modelovereenkomsten? Ik hoor het graag.
  2. Dank voor je reactie. Wat bedoel je met `het is regel`? Is het wel toegestaan om de factuur in een ander jaar dan de uitvoering te sturen? Gebeurt volgens mij vaak genoeg?
  3. Ik ben bezig met het bedenken en uitvoeren van een educatief project dat loopt van september tot februari volgend jaar. Het komt me fiscaal beter uit om een deel dat ik in december ga uitvoeren pas in januari te gaan factureren. Dat zou ik dan laten vallen onder periode december- januari benoemen. Kan ik dat zonder problemen doen. Het is een doorlopend project zonder vastgestelde opleverdata, behalve dan einddatum dat het moet zijn afgerond. Kan ik dit zonder problemen doen. Graag jullie reactie.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.