Jump to content

thomaseilander

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    columns en algemene
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Meppel
  • Phone number
    0522475732
  • Branch
    Innovatie & concepten
  • Branch 2
    Huisvesting & vastgoed
  • Website address
  1. Een partij kan hier helemaal geen zinvolle uitspraak over doen als niet eerst de content, structuur, doelstellingen etc in kaart zijn gebracht. Bovenop de 980px standaard zie je steeds vaker websites die bij hogere resoluties een 1200 of 1600 px versie aanbieden. Bijv. www.smashingmagazine.com. Maar die bulken ook van de content waardoor je daar een gefundeerd besluit over kunt nemen. Je begint toch op een bouwplaats ook niet her en der wat kozijnen te plaatsen zonder dat je een architect een tekening hebt laten maken? Bij responsive design is het overigens ook erg zinvol om, qua design, te beginnen met de mobiele versie. Dit dwingt je om na te denken over je content. Wat is essentieel. Wat kan ik weglaten. Etc etc. Ik vind dat een professionele partij altijd eerst met die vraag moet beginnen. Direct een uitspraak doen over 'je moet de volledige breedte gebruiken' is volstrekt niet aan de orde.
  2. Absoluut. Het is belangrijk de opdrachtgever in te laten zien dat het niet zozeer gaat om of mensen het mooi vinden, maar om het uiteindelijke resultaat dat de website oplevert. Je ziet een dergelijk verschijnsel ook als het aankomt op zoekmachine optimalisatie. Hier is men bij wijze van spreken al blij met een verdubbeling van het aantal bezoekers, ook al is de conversie hetzelfde gebleven.
  3. De columneditor is wat beperkter qua knoppenfunctionaliteit, dus moet je bij het plaatsen de bekende tags gebruiken. Dat is niet altijd vooraf bekend, maar bij deze aangepast. Frans Bedankt hiervoor Frans! Is een stuk beter leesbaar nu!
  4. Wat mij vaak opvalt, en wat inmiddels ook al in de diverse reacties naar boven komt, is dat klanten zich vaak niet bewust zijn van het belang van het volgen van een dergelijk stappenplan. Het is vaak erg moeilijk om iemand te overtuigen van bijv. het belang van usability. Usability gaat, in de ogen van de opdrachtgever, vaak ten koste van de vormgeving. De opdrachtgever beoordeelt zijn website in de meeste gevallen enkel op buitenkant, hoe het eruit ziet, en is zich vaak niet bewust van het feit dat hij waarschijnlijk één van de weinigen is die dat doet. De bezoekers van zijn website komen namelijk niet om naar een mooie website te kijken, maar om informatie te vinden. Nou zo zijn er natuurlijk nog tal van voorbeelden te geven. De klant zal niet vragen naar een functioneel ontwerp of een informatiestructuur. Die ziet liever zo snel mogelijk een visueel ontwerp. Ik denk dat het inderdaad belangrijk is je te realiseren dat er een groot verschil in kennis tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer aanwezig is. Iemand daartussen plaatsen die de vertaalslag kan maken is helemaal geen gek idee. Een ander punt is natuurlijk vaak het budget. Een website is (kan) voor veel bedrijven een belangrijke bron aan nieuwe klanten en dus omzet (zijn). Toch mag het vaak niet al te veel kosten. Dat is natuurlijk erg jammer aangezien er door meer te investeren vaak ook veel meer uit te halen valt.
  5. Over het algemeen kun je pas een gerichte prijsopgave geven als je over een gedetailleerde omschrijving van een project beschikt. In dit geval valt er dus eigenlijk niets van te zeggen. Standaardtarieven zijn er nou eenmaal niet. En ook onder 'professionele' bureaus lopen de tarieven enorm uiteen. Ik zou je adviseren om je wensen en eisen voor de website op een rijtje te zetten en vervolgens bij een aantal partijen een offerte op te vragen. Overigens lijken de tarieven in dat artikel op marketingportaal me niet echt reeël. € 21.500 voor een relatief standaard pakket vind ik nogal wat.
  6. Ik zou het op 1 domein houden met, zoals al eerder gezegd, een apart weblog waar je de content op plaatst en vanaf waar je linkt naar je producten. Het voordeel hiervan is dat je maar 1 domein hoeft te optimaliseren en al je linkbuilding en content sharing inspanningen naar hetzelfde domein gaan. Zeker op de lange termijn geniet dit de voorkeur ten opzichte van alles spreiden over 2 domeinen. Ik lees in een aantal reacties dat het voor een betere pagerank zou zorgen als je alles op 1 domein zet. Dat is misschien zo, maar pagerank is een veelbesproken factor bij zoekmachine optimalisatie, die behoorlijk wordt overschat. Een hoge pagerank staat namelijk niet garant voor een betere ranking. Dus focus je daar niet teveel op en ga niet op de 'zo hoog mogelijke pagerank en zoveel mogelijk bezoekers' tour. Het uiteindelijke doel is natuurlijk het aantal verkopen verhogen, niet alleen het aantal bezoekers.
  7. Normaal gesproken blijft de ontwerper eigenaar van het auteursrecht. Hier zijn een aantal voorwaarden aan verbonden. In veel gevallen betekent dit ook dat de ontwerper zijn naam bij het ontwerp mag vermelden. Uiteraard zal dit wel in de algemene voorwaarden van de ontwerper moet staan. Als dit in jouw geval niet zo is dan kun je de ontwerper rustig vragen zijn naam te verwijderen.
  8. Het idee is inderdaad leuk en erg goed uitgevoerd. Ik vraag me alleen af hoe betrouwbaar de resultaten zijn.
  9. Ja haalt me de woorden uit de mond. Alleen maar gefocussed zijn op het krijgen van do-follow links is echt achterhaald. Er is meer voor nodig. Infiltreer in de kerstpakkettenwereld op internet. Reageer 'NUTTIG' op weblogs, ongeacht je link daar wel of niet gevolgd wordt. Maak jezelf voor andere interessant en waardevol. Schrijf artikelen, probeer andere mensen te helpen, enz... Uiteraard blijven inkomende links van grote waarde maar zoals Dave ook zegt, er is meer dan dat. punt 2 is onzin. Het zal Google werkelijk een worst zijn of je site wel of niet valideert. Verplaats je in Google. Google wil de beste en meest relevante zoekresultaten tonen. Beste betekent in dit geval niet of een site technisch goed in elkaar zit en of hij wel of niet valideert. Het gaat om waardevolle content en vertrouwen. De tip die ik je nog kan geven, en het verbaast me dat nog niemand dat heeft gedaan, is het plaatsen van je belangrijkste keywords vooraan in de title van je website. De title, en dan met name wat voorin de title staat, is voor Google een zeer belangrijk criterium om te beoordelen waar je website over gaat. Zorg dus dat het woord 'kerstpakketten' en/of 'kerstpakket' helemaal voorin de title van je site staan.
  10. Tellen alle HL links mee dan? Ik zou verwachten 1 site, dus 1 link... maar nu voel ik mij wel een beetje naïef... :-[ En wat bedoel je met je 2e zin? Edit: nog een vraag. hoe check je pagerank, wat zegt dat dan precies en hoe kan je dat beïnvloeden? In principe worden alle links inderdaad geteld maar dat heeft niet zoveel zin. Een zoekmachine ziet natuurlijk wel dat alle links van hetzelfde domein afkomstig zijn en het zal daarom weinig uitmaken of je nou 1 of 1000 links vanaf hetzelfde domein hebt. Je kunt beter op 10 verschillende domein 1 link hebben dan 10 links op hetzelfde domein. Om je pagerank te checken kun je het beste de Google Toolbar installeren. Dan kun je meteen ook de pagerank van andere websites zien. De pagerank is een factor die door Larry Page van Google is geïntroduceerd. Het is een algemene 'waarde' die Google aan je site geeft maar houdt geen rechtstreeks verband met je positie in de zoekresultaten. Je pagerank wordt bepaald door het aantal verwijzende sites naar jouw website en de pagerank van deze verwijzende sites. Verder zegt het niet zo veel en moet je je er ook niet teveel van aantrekken. Een site met een pagerank van 2 kan uitstekend betere resultaten behalen in een zoekmachine dan een website met een pagerank van 5.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept