@ Zlata,
Ik blijf voorlopig bij vortext, en heb een expert ingeschakeld (of in ieder geval gevraagd) om even te kijken of ik het daarmee slim aanpak. Hopelijk komt daar ook nog iets leuks uit.
Ik heb jouw discussie niet goed gevolgd, maar volgens mij gaat het erom dat je bedrijfje nu brouwer strijkinstrumenten heet, en dat je dit naar zlata strijkinstrumenten zou vernoemen. Persoonlijk vind ik dat een lastige verandering. Ik denk dat je hierbij goed moet nadenken over je beoogde doelgroep en je product. Wie kopen er bij jou violen? Zijn dit, dat zou ik denken, vooral rijkere, deftige mensen die iets voor hun kind of zichzelf uit komen zoeken? Ik vind Brouwer daar wel erg goed bij passen. Daarnaast: wat zegt jouw naam over je bedrijf? Zlata spreekt in jouw voordeel, als dit mensen aan een soort viool doet denken. Welke invloed zou dat kunnen hebben op jouw verkoopproces? Lastig! Ik vind ze trouwens alletwee goed passen.
Als ik zoek op strijkinstrumenten bij google, sta je trouwens als 5e erop! Supergoed. Online zal een naamsverandering dus weinig veranderen hoor, mensen kunnen je nu al goed vinden
@pjvdmeer,
Dat is precies mijn probleem. Ik denk dat ik mijn klanten binnen zou kunnen halen met 1) algemene vindbaarheid in zoekmachines en 2) mond-op-mondreclame. Bij punt twee helpt een makkelijke, korte naam natuurlijk wel iets (en de uitstraling bevalt me), bij punt 1 niet. Daar heb ik andere ideeën over, en daarom maak ik nu ook een nieuwe site. Ik denk dat je gelijk hebt: liever een goede site en een minder sterke naam dan een sterke naam op een slechte site. De concurrentie is vrij moordend online, dus om mezelf daar te onderscheiden zal ik nog flink aan de bak moeten.