jurrianvisscher

Senior
  • Aantal berichten

    53
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

jurrianvisscher's trofeeën

  1. Ik heb aan crowdfunding gedacht, alleen de rente percentages die hierbij gebruikt worden vind ik veel te hoog. Mijn oog is gevallen op huurkoop. Iemand ervaring hiermee? Wat zijn de regels, wat adviseren jullie mij te laten bieden bij een vraagprijs van € 400.000,- @Highio Het huidige pand is idd verouderd, maar daar heb ik een winstgevend bedrijf in gerealiseerd die ik ook blijf voortzetten. Waarom ik verder weg een locatie heb opgezocht heeft te maken met dat ik geen concurrent van mijzelf wil worden.
  2. Deze vraag heb ik vandaag gesteld. na google kwam ik bij het borgstellingskrediet. Hopelijk is dit iets!
  3. Hallo allen, jaren geleden hier vaak actief geweest maar toentertijd mijn plannen en ideeën nooit in werking gezet. Nu jaren later heb ik sinds 2,5 jaar een goed lopend wegrestaurant met eigen geld begonnen in een huurpand. Het pand is verschrikkelijk verouderd dus investeer veel in het bedrijf, omdat ik mijn groei wil waarborgen en door wil investeren wil ik / kan ik geen eigen geld in een 2e bedrijf stoppen. Nu heb ik mijn ogen laten vallen op een mooi pand, hier ver vandaan. Mijn vaste klandizie vind het een super locatie, volgens mijn visie beter dan waar ik nu zit. Pand wezen bekijken, dinsdag 2e bezichtiging, maar nu de financiering. Het pand staat te koop, alleen vandaag met ING en Rabo gesproken, die willen beide 20 % eigen geld. Bestaan er hypotheekvertrekkers die 100 % financieringen doen? Het gaat om vraagprijs € 400.000,- waar hoogst waarschijnlijk nog wel wat af te praten valt.
  4. Allen, Lang geleden op dit forum actief geweest. Na enkele jaren verder te zijn heb ik sinds 7 maanden mijn eigen horecazaak. Nu loop ik tegen het volgende aan: Ik heb een horecazaak welke zich richt op lunch, diner, snackbar, afhaal feesten en partijen. Nu heb ik a.s. vrijdag een foute avond gepland, belt de gemeente mij dat ik deze niet door mag laten gaan omdat ik een horecazaak categorie 2 heb. Voor feestavonden moet ik categorie 3 hebben.... Hier nog nooit van gehoord en hebben ze ook nooit iets over gezegd... Iemand hier bekend mee?
  5. Bij mij is in het verleden altijd wel aangeraden om een zakelijke rekening te openen en er was mij toen verteld dat het eigenlijk verplicht was... Ik ben a.s. januari 10 jaar bezig en heb nog nooit problemen gehad met mijn prive rekeningen. Ik heb voor mijn 2 zaken allebij gewoon prive rekeningen. Het totaalbedrag aan winst wordt gewoon bij mijn salaris opgeteld. Ik leef er ook gewoon van, als ik iets leuks wil kopen of op vakantie wil of iets dergelijks.
  6. Hallo allemaal. Ik heb even een vraagje: Ik heb nog een x aantal facturen openstaan bij mijn opdrachtgever van de zomer van 2009. Dit bedrijf is een kantoor die mij inhuurde en dan weer weg zette in een horecazaak. Deze horecazaak is failliet gegaan en daardoor heeft mijn opdrachtgever geen geld gekregen. Na 2 jaar lang er achteraan te hebben gemaild gezeurd en dergelijke kreeg ik verleden week het bericht binnen dat hij niet gaat betalen vanwege een artikel uit ons contract. Nou heb ik het contract hier erbij gezocht maar staat daar niets over in, dat hij dan niet hoeft te betalen. Ik heb het contract opgevraagd, en wat blijkt nu. Hij heeft mij een heel ander contract gestuurd dan die ik hier heb. Hiernaast heb ik dit verhaal op een besloten forum geplaatst, wat alleen toegankelijk is voor proffesionals in mijn werkgebied. Nu kreeg ik vandaag een brief dat hij mij sommeert om het topic te verwijderen voor a.s. maandag 13.00 Wat kan ik nu doen? Ik wil mijn geld! Maar een incassobureau is onwijs duur! Ik hoor het graag! vr. grt.
  7. Doorgedacht ... De kortingsprinter! Die is idd leuk! Heb ik gelijk al een ideetje bij voor de voorpagina! Kan ik die ruimte ook mooi verhuren!
  8. Idd is het vaak verstandig om je te focussen en daar volledig voor gaan maar....... de 1e zaak DJ'en, gaat van een leien dakje, lekker ieder weekend op pad. Hoef ik verder niets mee te doen, wil ik ook niet verder uitbreiden. de 2e zaak Het entertainment bureau gaat zoals ik in mijn vorige post al zette ook erg goed. Lekker bezig, lekker aan het ondernemen en organiseren en dat kan/wil ik eigenlijk niet verder uitbreiden. Dan moet ik dus grotere risico's nemen. de 3e mijn vaste baan gaat ook goed, alleen naast dit alles dus nog altijd tijd over om nog nieuwe dingen erbij te gaan doen! En ach als het geld oplevert en niets kost dan is dat natuurlijk heel mooi en de dingen die je overal bij vind ik ook erg belangrijk in mijn ontwikkeling naar ooit volledig zelfstandig ondernemer. Door mij nu op verschillende gebieden te begeven kom ik er goed achter wat mij ligt, waar ik goed in ben, maar ook juist waar ik slecht in ben, wat ik moet bijschaven enz enz. Allemaal leermomenten dus!
  9. Hallo, was ik weer:) Geen idee waar ik het moest posten, dus doe ik het hier maar! Ik heb alle offertes binnen van mijn nieuwe ideetje en ben er achter gekomen dat het haalbaar is. Nu ben ik een mooie flyer aan het maken waarmee ik de bedrijven bij mij in het dorp wil benaderen, alleen Nu moet ik een naam hebben voor mijn 'boekje'! Ik ga dus een soort van 'bonnen/advertentie' boekje maken en laten drukken. Ik ga dus advertentieruimte verkopen. Alleen nu wil ik nog een mooie naam voor het boekje hebben! Ben beetje inspiratieloos op dit moment! Du wie weet er iets????
  10. Hehe oepssss Beetje late reactie! maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen........ Dan de Update. De Snackwagen is er nog altijd niet:'( Idee is er nog steeds maar nog nooit een geschikte betaalbare kar/caravan gevonden. Ben een 'kniepkeutel' en wil dus veel geld verdienen maar weinig uitgeven/risico lopen:) Ik weet het Ondernemen is risico nemen, maar ik ben van mening dat je prima kan ondernemen zonder al te veel risico te nemen. Bedankt nog voor de interesse Bas, met het contract was me idd gelukt, en werk nu al sinds Maart dit jaar bij een zeer leuk gerenomeerd muziek bedrijf. Daarnaast nog altijd druk druk druk met ondernemen, ideeen bedenken, ideeen weggooien en heeeeel soms iets daadwerkelijk uitvoeren. Zo goed het onwijs goed met de dj werkzaamheden (1e bedrijf) het Entertainment bureau loopt ook leuk. Vanuit dit bedrijf verhuur ik licht en geluid en organiseer ik zo nu en dan braderieen. Momenteel druk bezig met wat speciale evenementen, maar wederom met zo min mogelijk uitgaven!:) Ook nog een nieuw marketing dingetje aan het opzetten hier bij mij in het dorp maar dat staat echt nog in de beginfase! Verder heb ik ook nog sinds afgelopen week een stuk land te bruik gekregen, maar compleet geen idee wat ik hier mee moet/kan gaan doen! Iemand die nog leuke ideeen heeft, kom maar op! Zo dat was even een update van mijn kant! Ga proberen het forum weer iets beter in de gaten te houden!
  11. Locatie is grotendeels geregeld! We hebben zelfs meerdere opties! Eventueel voor de toekomst! Nog over dat andere verhaal, ben vandaag aangenomen, dus moet morgen (lees: Straks) me ontslag indienen wat over 2 weken al ingaat! Ook aangezien ze het totaal niet zien aankomen wordt dat vast nog een zware opgave voor me:)
  12. We zijn weer een tijdje verder! Het plan is klaar en financieel haalbaar! Op dit moment zijn we bezig met wat mensen die een geschikte caravan hebben en zijn we aan het praten met wat horecaleveranciers! De plannen zijn wel licht gewijzigd! Ik ga er zelf niet instaan, dit gaat mijn vriendin doen en in 1e instantie 5 dagen in de week open. Maar..... Nu even iets totaal anders! Waarschijnlijk hoort dit hier niet, maar vraag het toch even! Zoals ik al eerder had gemeld had ik per 1 januari een nieuwe baan die mij tot op heden totaal niet bevalt! Morgen krijg ik de uitslag over een sollicitatie. Als ik hier zou worden aangenomen zou ik 1 maart moeten beginnnen. Op mijn huidige baan waar ik dus net ben begonnen had ik een proeftijd van 1 maand. Zit dus al buiten mijn proeftijd. Dus ik snap dat ze me misschien kunnen houden aan een maand opzegtermijn.... maar, ik heb mijn contract pas 28 januari gekregen, en deze tot op heden (express) nog niet getekend. Kan ik nu dus onder mijn opzegtermijn uit, en morgen eventueel dus akkoord gaan dat ik 1 maart begin? Grt!
  13. De steekproef zou ik in weze kunnen doen door te bekijken hoeveel mensen er bij het tankstation komen! Natuurlijk heb ik een veel bredere doelgroep, want alle passanten zijn mijn doelgroep. concurenten zijn er niet heel veel. Alleen in het aangrezende dorp zelf, maar dat is niet mijn primaire doelgroep. Dat zijn de passanten. Overigens allemaal per auto en er is genoeg parkeergelegenheid. Verder wil ik 7 dagen in de week open. En een personeelslid gebruiken. Optie 1: ikzelf 5 dagen, 2 dagen iemand anders. optie 2: mijn vriendin 5 dagen, iemand anders 2 dagen. Dit moet ik nog even afwegen en kijken of mijhn huidige baan mij wel of niet goed gaat bevallen. Verder heb ik, zover ik dat over mijzelf mag en kan zeggen, genoeg ervaring in de horeca. Heb 10 jaar in een landelijk bekend restaurant gewerkt (geen luxe, maar ook geen mac Donalds) en werk sinds kort als 'bedrijfsleider' in een horeca zaak op een camping. Wat is daar nu het probleem, ze hebben me beetje met valse voorwendselen gehaald. Plus qua financienen ben ik nagenoeg gelijk gebleven, misschien er zelfs wel op achteruit gegaan! Over het werken met ontdooide artikelen is niet zo moeilijk. Heeft te maken met planning. In het begin zou dat even moeilijk zijn, maar na 2 a 3 weken weet je wat je ongeveer kunt verwachten. Zo kun je dus als je begint (ik noem maar een aantal) 10 frikandellen uit de vriezer in de koeling leggen. hier heb je dan evt. zelfs volgens haccp regels 3 dagen voor om het te verkopen. (maandag bereid, woensdag weg) Een mobiele automatiek vind ik dus weer helemaal niets. Slechte kwaliteit, lauw en zo kan ik nog wel een paar grote nadelen opnoemen maar vind deze 2 al genoeg om dat niet te overwegen:P Verder natuurlijk ook al naar de toekomst gekeken. De plek waar ik dus wil gaan staan heeft ook nog een erg mooie ruimte die op dit moment als opslag dient. Het mooiste zou zijn om hier een snackbar van te maken. De eigenaar van het pand neemt contact met mij op zodra het pand leegkomt. Zo heb je dus misschien gelijk een volgende stap.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.