Jump to content

amazing

Senior
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Top als je accoord heb van de fiscus, deze inlijsten en 2 jaar bewaren ;D
  2. Stel jij laat info op straat slingeren en je opdrachtgever steld je aansprakelijk, rechtsbijstandverzekering? Stel je loopt tijdens je opdracht tegen een advocaat op en die valt, breekt zn been, WA bedrijf? Je bent aan het programmeren en het hele systeem van client gaat plat door jou, wie betaald dat? Gezagssverhouding is zeker een punt waar de fiscus naar zal kijken. Ik noem dit omdat ze willen zien of jij zelf de opdrachten uitvoerd, anders neigt dit snel naar dienstbetrekking. Dat je fulltime baan ernaast heb heeft geen invloed.
  3. Lijkt me niet aftrekbaar. De kosten hebben geen zakelijk karakter. De kosten hebben betrekking op een arbeidsconflict die je bekend was.
  4. Marjon gaf al 2 belangrijke vragen, een andere vraag is ook of je meer dan 70% omzet haald bij 1 opdrachtgever, ook of je opdrachtgever je vorige werkgever was, je moet alles beantwoorden met 'ja' var-wuo krijg je echt niet.
  5. @mkf Zoeken naar een adviseur kost weinig tijd en geloof me ze lopen hard voor je als nieuwe klant. ps. Kijk ook naar kwaliteit en niet naar alleen de prijs ;D
  6. Ik zou eerst de publicatiestukken maar eens gaan opvragen van de BV die de BV wil houden maar de activiteiten kwijt wil ???
  7. Sorry hoor maar dat begrijp ik niet, 1x fout advies is bij mij exit ???
  8. Zal je ander voorbeeld stellen: Auto van 31k op de zaak; jaarlijkse kosten afschrijving 4000 brandstof 2500 mrb 500 onderhoud 1000 verzekering 750 bijtelling 31x25%-12%(btw afdracht) -7000 totale autokosten aftrekbaar in de onderneming 1750 Auto in prive 9000 km x 0,19 = 1710 aftrekbare kosten in de zaak Ik zou kiezen voor auto op de zaak, maar als je nu 20000 km rijd zou ik m prive houden en km declareren... Ga je er voor lenen dan zakelijk.
  9. Met het risico als eigenwijs over te komen heb ik de volgende vragen: 1: waarom is de afschrijving maar 4000? 20% van 29000 is toch 5800? 29 k is inclusief btw/bpm 2: waarom is de BTW over die afschrijving cq aankoop maar 12%, hoort t daar niet 19% te zijn? Ik geloof ook niet dat de 75% 'regeling' op 19% is toegepast, want dat zou 14,25% zijn omdat in het totaal zowel btw als bpm zit en bpm is onbelast word er gerekend met een gemiddelde van 12% 3: waar wordt deze waarde nu verder gebruikt? Lijkt me de bijtelling maar die is onjuist, want het is 25% en niet 20% 4: waar komt dit getal vandaan Dat is denk ik de totale kosten minus de bijtelling, die aftrekbaar blijft voor de onderneming. 5: ik ben startende ondernemer, dus ik mag willekeurig afschrijven (nog 2 jaar want reeds 1 jaar gedaan). Ook op een auto? 6: kleinschaligheidsinvesteringaftrek is ook van toepassing neem ik aan? Op een personenauto zit geen investeringsaftrek en is willekeurige afschrijving niet toegestaan.
  10. Vergeet je niet een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten? He bah nog meer kosten :) Ik mis ook duidelijkheid over gezagsverhouding, als jou opdrachtgever jou gaat vertellen wat en wanneer en hoe je het moet doen dan denk ik dat je bij controle nat gaat, ook met een var-row. Fiscaal zal dit alleen gevolgen hebben voor je opdrachtgever mits hij zwart op wit heeft de naheffingen te kunnen verhalen op jou.
  11. Klein opzetje voor je BV A: Opbrengst fee 12 x 8800 = 105.600 Af: 66000: loon 12 x 5500 3000: AOV schatting 7500: auto op de BV (die kosten bespaar je in prive weer - bijtelling en geen bmw rijden zoals ik, dat is duurder:)) 2500: algemene kosten 2000: accountantskosten Totale kosten = 81.000 Allemaal grof geschat natuurlijk Dan hou je 24.000 over in je BV, kun je uitkeren aan jezelf tik je 45% af of laat je in de BV zitten voor de toekomst dan betaal je 20% vpb. Je kan nog overwegen een pensioen in eigen beheer in de BV op te bouwen, kun je de kosten nog wat drukken. Je zegt ook of de fee hoger moet, maar ik lees dat het een startende onderneming is met 3x DGA, dus het resultaat van BV B is voordat jullie fee eruit word gehaald minimaal € 316.000, gaat het goed, kan de fee omhoog, maar hou er ook rekening mee dat als het minder gaat je fee omlaag moet (omdat die anders niet betaald kan worden). Succes
  12. Misschien lees ik eroverheen maar mag ik vragen hoe groot die GH afgerond is? ik zou voor minder dan 60k geeneens een bv oprichten, er is al genoemd de 18k kapitaal en de oprichtingskosten, maar wat denk je van ieder jaar weer je accountantskosten en ieder jaar weer publiceren, dat is ook niet gratis. Als de GH onder de 50k is zou ik gaan denken aan een direct (of uitgesteld) ingaande lijfrenteverzekering met garantiekapitaal, of misschien nog beter, laat maar uitkeren en je kan dit jaar in een 'middeling' gooien, zal je ongetwijfeld geld opleveren! Adviseurs zullen gaan voor stamrecht bv of verzekering, lekker commercieel. Maar laat je 'middeling' eens voorrekenen. Succes
  13. Het was wel de bedoeling winst te beogen maar dit slaagt niet, de kosten zijn ieder jaar net iets groter dan de opbrengsten. Kreeg vandaag het rapport. Staat in dat inspecteur de bron verwerp vanaf 1-1-2009. Verliezen mogen niet meer opgevoerd worden. Ook staat erin dat in de toekomst positieve behaalde resultaten met de voorheen beoogde winst moet redelijkerwijs in box 1 worden aangegeven. Hmm, helaas. Denk dat ze maar jaartje of 2 niks moet doen en dan verkopen :)
  14. Klinkt goedkoop maar ik doe nu alles met snelstart € 500 heb je al een compleet pakket, werkt perfect. Lees mijn bankmutaties in, en snelstart boekt alles zelf op de juiste coderingen, zelf als ik meerdere notas betaal van 1 crediteur en ik plaats een correcte omschrijving in de betaling, splits snelstart dit zelf. En mail mijn backup versleuteld met wachtwoord naar mijn accountant. Support ook goed, kosten geloof 15% per jaar. Supergebruiksvriendelijk. Heb gewerkt met Exact en Unit4, beide de deur uit. Groot nadeel is dat ik de module projectadministratie mis, dit vang ik op met kostenplaatsen maar is niet ideaal.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept