Jump to content

K^

Junior
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    student
  • First name
    Koen
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    lancelots.nl
  1. 1. Gevoel voor humor heeft Persoon B wel. Lekker alles onder zijn VOF en als de samenwerking misloopt sta jij met lege handen. Anders gezegd: als hij jou niet meer als toegevoegde waarde ziet dan sta jij met lege handen!!!! Niets is van jou. Absoluut onder geen beding en pas als sint juttemis een feestdag wordt, kun je een dergelijke deal maken. Iets minder erg: 2. wie zijn de anderen in zijn VOF? 3. Gewoon een VAR regelen werkt niet zo simpel. Als jij maar een opdrachtgever hebt dan krijg je waarschijnlijk de VAR die je niet wilt (loondienst). 4. hoezo 20% van de omzet? Stel dat de omzet 500.000 is. Dan beur jij 100.000. Maar als de winst (voor jouw aandeel) 300.000 is beurt persoon B dus 200.000. Lekkere verdeling.... ::) 1. Bedankt. Dat bevestigt precies mijn vermoeden: nergens rechten op. Niet goed dus. 2. Die anderen zijn zijn ouders en zus. Het bedrijf heeft hij gekregen van zijn ouders. En zijn zus doet andere activiteiten die grotendeels samenhangen met het hoofdbedrijfsonderdeel. 3. Dat vermoeden had ik ook. 4. Ik vond het ook een vreemd voorstel. En inderdaad totaal niet eerlijk. Het is gewoon zo: ik ben de man met ideeen en kennis (op het gebied van wat we willen doen). Maar geen geld, netwerk, investeerders achter de hand of echt ervaring met ondernemen. Daarom ben ik in een kwetsbare positie en in zekere zin afhankelijk van hen. Maar dat betekent niet dat ze daar misbruik van hoeven te maken of kunnen maken. Daar ben ik (en zo te zien terecht) bang voor. Daarom vraag ik hier voor raad. ALS, en ik schrijf het niet voor niets met hoofdletters, jij als ondernemer gezien wordt dan klopt zijn stelling wel. Maar je schiet met een dergelijk argument niets op. Wat is de meerwaarde die persoon B hier probeert uit te drukken? Die is er niet. Of je nu samen met hem onderneemt of zonder hem. Als je ondernemer bent dan heb je recht op die aftrekposten. De situatie zoals hij die voorstelt draagt daar helemaal niets aan bij! Duidelijk En ik weet niet of ik het goed begreep. Maar het zou zelfs zo zijn dat ik dan via hun VOF zelfs mijn telefoonrekening betaald krijg. Dat vond ik op zijn zachts gezegd wel een beetje apart. Nu laat ik mij daardoor niet verleiden, maar kan daar een bepaalde gedachte achter zitten? ook dat is geen enkele reden om alles naar zijn VOF over te doen. Ook duidelijk. trap er niet in! Als jullie samen iets gaan doen dan doe je dat samen en dus ook samen in een rechtsvorm. Nooit vertrouwen op constructies waarbij een hoop BS-argumenten gegeven worden terwijl jij de controle over je product/idee kwijt bent. Als hij wil investeren dan neemt hij die kosten sowieso op zich. Dat kan ook in een echt samenwerkingsverband met een eigen rechtsvorm. Ik heb dus voorgesteld om samen een VOF te starten (of eventueel bij hem erin, ik weet niet wat het beste is. Maar samen een losse VOF starten leek mij gewoon de beste keuze.) De tegenargumenten waren o.a.: "We hebben nu al een telefoon, een auto, een pand, materiaal, machines, etc in de huidige VOF. Dat kunnen we allemaal gebruiken en hoeven we niet extra aan te schaffen. Als we dan een nieuwe VOF starten zijn we weer extra kosten kwijt voor bijvoorbeeld een auto. Het is toch onzin om dan een andere auto op de nieuwe VOF te zetten? Als we samen een VOF starten hebben we dubbele, onnodige kosten..." Ik heb natuurlijk mijn vraagtekens. Klopt dat wel?? Natuurlijk is het een voordeel als we de bestaande auto etc kunnen gebruiken, maar er is toch vast een manier dat het gaat via onze losse VOF zonder extreme extra kosten/dubbele auto kosten? VOF opdoeken. Als je er niets mee doet waarom bestaat die VOF nog? Weet jij wel wat de andere twee mogelijk uitspoken met de VOF achter jouw rug om? Abonnement op een krant die je niet leest, stop je toch ook?! Klopt. Hij bestaat nog omdat zodra ik een kans zie wel wil kunnen ondernemen, al is het voor mezelf. Ik zal de andere vennoten sowieso eruit laten stappen en misschien zelfs dan direct opdoeken. Of hierna eventueel de inschrijving aanpassen naar eenmanszaak om zo de mooie bedrijfsnaam te kunnen houden en ik die kan gebruiken indien ik start. Op dat moment even langs de belastingsdienst voor de uren etc door te geven en weer een BTW nummer te krijgen als het serieus dreigt te worden. totaal niet relevant. Zoals gezegd: als je met persoon B iets wilt doen (waar ik nu sowieso al grote vraagtekens bij zou zetten als ik jou was) dan doe je dat samen in een VOF en een BV. Dat dacht ik ook. Zijn tegenargument was zoals bovenstaande: zo krijgen we dubbele kosten, want de bestaande vof van persoon B had al allerlei faciliteiten die we kunnen gebruiken zonder dat we extra moeten investeren. Waar ik dus mijn twijfels bij heb of dat wel zo is. nee, dit is een hopeloze manier. Vergeet die VAR. Dat kun je niet even 'regelen' als je de regels volgt. Maar dat is niet eens relevant. Je geeft nooit jouw idee uit handen! Je onderneemt altijd met controle over jouw idee/product. Investeerders zijn prima en ze zijn vaak nodig, maar niet als het zo opgezet wordt dat jij geen invloed hebt. Veel wijsheid toegewenst en succes Joost Bedankt. Zeer duidelijk. Ik weet nu in ieder geval wat ik niet moet doen. Ben benieuwd of zijn argumenten zoals hierboven beschreven dan ook wel kloppen.
  2. Beste lezer, een tijd geleden heb ik een vrij uniek idee bedacht. Na eens gesproken te hebben met persoon B die al jaren ondernemer is in die bepaalde branche, wilde persoon B heel graag samen met mij dat idee gaan realiseren. Persoon B heeft al een lopend bedrijf waar ook delen van onze bedrijfsprocessen zullen plaatsvinden. Mijn idee wordt er een soort 'uitbreiding' op. Die 'uitbreiding' ga ik dan met persoon B uitvoeren. Inmiddels is het zover en goedgekeurd qua vergunningen (niet nodig) dat we kunnen starten. Alleen ik heb mijn vragen over de samenwerking: Het voorstel van persoon B Persoon B stelt voor: alles onder persoons B bestaande VOF doen en ik met mijn eigen VOF gewoon een VAR verklaring regelen en facturen sturen. En ik krijg bijvoorbeeld 20% van de omzet, en persoon B dan ook. (Wat gebeurd er met het geld wat overblijft?) Ook kan ik volgens persoon B dan van al mijn kosten zoals telefoonabonnement en andere dingen mijn BTW aftrekken en ook als kosten opgeven m.b.t. winstbelasting. Dat begrijp ik niet helemaal, aangezien wel alles onder de VOF van persoon B gebeurt. Aangezien ik nog niet veel inkomsten heb val ik waarschijnlijk ook onder de KOR, dus ik hoef volgens persoon B waarschijnlijk geen BTW te betalen. Qua kosten maken moeten we het nog bespreken, maar waarschijnlijk zal hij het meeste op zich nemen. En zelfs de kosten die ik maak kon ik weer bij persoon B declareren. De situatie Ik heb op dit moment een VOF (met 2 anderen die ook niks doen ermee, ik zou ze kunnen uitschrijven zodat het van mezelf is), maar eigenlijk gebeurt er niks op en heb ik geen BTW nummer meer na 2 keer nihilaangifte. Tijdens de oprichting was het maar voor een beperkt aantal uren dus we staan niet als ondernemer aangemerkt. Ik neem aan dat dan ook moet veranderen? Ik heb nog geen lopend bedrijf en ook geen baan. Ondertussen heb ik soms een beetje inkomsten uit neveninkomsten. Het is even kijken wat de toekomst brengt. Wat als ik ooit een baan krijg of via mijn eigen bedrijf/persoonlijk meer geld zal verdienen? Is het dan nadelig dat ik het via die constructie doe? Persoon B heeft geen baan of tweede bedrijf nodig. Zijn bedrijf loopt gewoon goed en groeit nog steeds. De situatie van de ander is dus heel anders dan mijn situatie. Dat lijkt me wel belangrijk. Doe ik het wel goed op deze manier? De goede manier? Nu vraag ik mij af: dit is wel een goede manier? Zo ja, welke VAR verklaring moet ik dan regelen? Ik heb gekeken en volgens mij is het de VAR-wuo: winst uit onderneming. Ik doe mijn namelijk klussen grotendeels zonder gezag. Ik heb gepoogd alle relevante dingen op te noemen. Ik denk dat alle punten belangrijk zijn voor de keuze die ik moet maken. Ik vraag het nu aan jullie zodat ik tenminste wel een eerlijke samenwerking kan krijgen. Even een overzicht van de situatie nu en toekomst qua personen: Huidige situatie Ik: Op dit moment beetje inkomsten uit neveninkomsten. Geen loondienst, geen uitkering, geen lopend bedrijf (een inactief VOFje, zonder btw nr maar wel kvk inschrijving sinds 4 jaar) Ander: lopend bedrijf (VOF) waar al zijn inkomsten uitkomen. Toekomstige situatie Ik: hopelijk wordt dit een succes, maar zal zeer waarschijnlijk nog zelf erbij moeten ondernemen of een baan zoeken. Hoeveel uur? Kan ik nog niet iets over zeggen. Ander: zal gewoon bezig blijven met zijn VOF en ons idee. Heeft geen ander bedrijf of baan nodig. Werkt gewoon meer dan fulltime eraan en zal zo blijven. Bij voorbaat dank,
  3. Als je de schatting correct invult, hoef je ook niets af te dragen en later terug te vragen Ok bedankt. Duidelijk.
  4. In mijn beginjaren heb ik me hier ook altijd zorgen over gemaakt. Je hebt toch huur, een buskaart, en pizza, bier, condooms, je pc, enz. Dan heb je al snel een schatting aan de broek hangen. Ik leef van mijn spaarrekening. Die is natuurlijk niet oneindig dus dat betekent heel rustig aan doen. Uitgaven: Zorgverzekering, 115 Euro per maand. Krijg gelukkig wel een beetje toeslag. Stappen, bier, pizza, bioscoop etc: ongeveer 20 euro per week. Telefoon: 20 euro per maand PC etc: wisselend, alleen als ik dringend iets nodig heb, maar mijn 2.5 jaar oude PC werkt nog goed. Soms natuurlijk wel opslag nodig of kleine vervangingen. Misschien gemiddeld 10 euro per maand. Kleding: koop niet meer veel, alleen als het nodig is. Dus even zuinig aan met de huidige garderobe. Denk ongeveer 20-30 euro per maand, inclusief schoenen etc. Dat waren de uitgaven zo ongeveer. Een appartement/woning, auto of vakanties zitten er natuurlijk nu even niet in, dat zou niet te betalen zijn. Overigens is dit natuurlijk een bewuste keuze (voor zover ik kan kiezen). Ik kan natuurlijk ook gewoon een heel simpel bijbaantje pakken voor geld op korte termijn, als die mij überhaupt wel willen (vaak ben je niet interessant en te duur op deze leeftijd, en als je gewoon diploma's hebt weten ze ook dat je niet lang zal blijven werken). Nee, dan kies ik er liever voor om zelf werk op niveau te doen met hopelijk goede inkomsten op lange termijn en ondertussen ook proberen te zoeken voor een baan met een beetje toekomstperspectief. Maar hoe zit het dan nu met een schatting van de belastingdienst? Kan ik die nu krijgen en ben ik dan verplicht om het voorschot te betalen (om vervolgens later terug te vragen)?
  5. Bedankt voor uw reactie. Voor de rest heb ik geen inkomsten. Ik ben nog werkzoekend. Ben pas afgestudeerd en heb dus nog niet gewerkt, WW krijg ik dus ook niet. Jongeren krijgen tegenwoordig ook geen bijstand. Eigenlijk helemaal niks (alleen een beetje zorgtoeslag). Die 250 Euro zijn dus mijn enige inkomsten.
  6. Ik heb een website die eerst op een Nederlandse server stond, die later is verhuisd naar een Amerikaanse server. Deze site had een zeer hoge positie in google.nl (1 t/m 4, lange tijd stabiel op plek 3, op een zoekopdracht met meer dan 3 miljard resultaten in tijden dat het onderwerp populair was). Er was geen verschil in pagerank. En belangrijker nog: ook geen verschil in positie. Ik merk overigens wel grote verschillen met de .TLD. Deze factor heeft wel veel invloed. Maar de locatie van de server, in mijn geval tenminste, niet.
  7. Een VOF bestaande uit 2 personen. We verdienen geld met websites waarop advertenties staan. Ook doen we zo nu en dan een website maken voor een klant. De verwachting is dat we dit jaar maar een paar euro winst hebben, misschien zelfs verlies. De verdeling is niet 50/50. Zo doet een persoon alleen mee met het advertentiegedeelte, maar niet het maken van de website. De kosten en opbrengsten zijn gewoon voor de persoon die dat doet. Dus persoon A en B doen samen met de advertentiesites. Persoon A maakt ook nog eens websites voor een klant, B doet hier niks. Advertentiewebsites zijn bijvoorbeeld 100 euro winstgevend, dat is dus 50 euro per persoon. Het kan dus zijn dat persoon A dit jaar misschien wel 200 euro winst maakt bijvoorbeeld, omdat deze nog een site maakt voor een klant. Stel vennoot A heeft 250 euro winst en vennoot B heeft 50 euro winst. Aangeven bij de belasting moet, voor zover ik weet. Maar gaat hier nu ook nog veel geld vanaf? Ik heb met verschillende mensen gepraat en iedereen zegt iets anders, maar niemand lijkt het zeker te weten. Bedankt
  8. Hallo, ik registreer soms domeinnamen bij een buitenlandse provider. Hier kan ik dan één of meerdere domeinnamen kopen en vervolgens krijg ik een totaalbedrag. Dit totaalbedrag moet ik dan met Paypal overmaken (gaat direct) naar mijn account bij die buitenlandse provider. Het geld staat dan op mijn account en ik kan de domeinnamen kopen. Het is een bedrag in Dollars wat door Paypal automatisch wordt omgerekend naar Euro's en van mijn bankrekening wordt afgehaald. Nu vraag ik mij af: hoe moet ik dit in de administratie opslaan? Aangezien ik een 'factuur' met één of meer Dollar-bedragen (aantal hangt af van de hoeveelheid domeinen die ik op dat moment bestel) krijg en een afschrijving met het totaalbedrag in Euro's. Weet iemand hoe je dit het handigst kan verwerken in de administratie?
  9. Hallo Joost en John, bedankt voor de reacties. Ik heb het over de BTW aangifte (Omzetbelasting 2009). Wat de plannen betreft: we proberen er op korte termijn wat mee te doen (we zijn in ieder geval goed bezig met nadenken, opzetten, proberen etc). Het zit zo: in eerste instantie wilden wij een bepaalde dienst oprichten. Dit zou via een website gaan. Helaas was dit idee nog erg complex en had het verder onderzoek nodig voordat het echt 'live' kon gaan. Verder hadden wij het nog erg druk met afstuderen dus is onze dienst/product nog niet af. Inmiddels is het bijna een jaar verder en hebben wij ook nog andere ideeën gekregen voor eventuele diensten en producten. Vrijwel alles hiervan zal gaan via een website. We proberen dus eigenlijk bepaalde producten en diensten via het internet aan te bieden. Een voorbeeld is bijvoorbeeld een nieuws/info site over een bepaald onderwerp waarmee we inkomsten proberen te krijgen uit gerelateerde advertenties. Dit proberen wij te maken en onze eventuele andere ideeën zijn een beetje in de zelfde richting. Bijvoorbeeld affiliate marketing. Ook webdesign willen we misschien aanbieden. In ieder geval komt het vaak op dit neer: met relatief weinig kosten/investering via website(s) geld proberen te verdienen. En dit kan via reclame, commissies of eventueel dat wij zelf een dienst/product leveren. We zijn gewoon nog ondertussen steeds aan het kijken naar nieuwe mogelijkheden en de ontwikkeling van ons eerste idee. En dan zien we wel hoever we komen. Maar op dit moment is er nog geen dienst/product 100% afgerond en komt er dus nog geen geld binnen. Maar er wordt dus volop nagedacht en geprobeerd. Excuseer voor het lange en misschien complexe verhaal, maar hopelijk is dat een beetje duidelijk.
  10. Hallo, ik heb vorig jaar bij de KvK een VOF geregistreerd samen met 1 vennoot. Nu zijn wij vooral een beetje bezig geweest met het opzetten en nadenken over het bedrijfje. Uiteindelijk kregen wij het ook erg druk met onze studie en hebben we eigenlijk bijna niks meer gedaan. Op dit moment hebben we alleen: [*]Inschrijving KvK [*]Zakelijke bankrekening [*]En een basisaansprakelijkheids verzekering van een euro of 6 per maand van de Rabobank [*]Twee domeinnamen geregistreerd maar gewoon betaald vanaf mijn particuliere rekening. Dat was eigenlijk alles. We hebben dus voor de rest geen winst gemaakt en buiten de kosten van bovenstaande punten geen andere kosten. Wat kan ik nu het beste doen met de aangifte? Ik weet in ieder geval wel dat ik sowieso een aangifte moet doen (anders boete!), maar verder weet ik niet precies hoe ik het in deze situatie het beste kan doen. Als ik inlog bij de belastingdienst dan lijkt mij de 'nihilaangifte' het meest van toepassing. Maar ik weet niet zeker of dat wel klopt. Hopelijk kan iemand ons helpen.
  11. Ik heb nu een VOF met een andere persoon (compagnon A). We werken gezamenlijk aan een bepaalde activiteit (ik noem het even Activiteit A). Dit doen we met ongeveer gelijke inzet qua tijd (10 uur per week ongeveer) en geld. De uitbetaling is ook 50/50. (Zo is de situatie officieel nu) Nu doen we dit niet fulltime en heb ik nog andere toekomstplannen voor activiteiten die bij de Activiteit A passen, alleen dan met een andere, nieuwe, compagnon (Compagnon B). Dit, activiteit B, zal ongeveer 25 uur per week kosten. De inzet qua tijd en geld zal dan gelijk zijn met Compagnon B. En dan heb ik ook nog eens mijn eigen activiteit, wat ik helemaal alleen doe, wat ik dus ook zelf financier maar ook zelf de winst van wil krijgen. Dit kost mij ook weer een paar uur per week. Nu dacht ik eraan die 2 nieuwe toekomstactiviteiten van Compagnon B en ik, en dat van mij alleen, in de VOF te stoppen. Dit lijkt mij handig want dan hoef ik mij maar 1 keer in te schrijven bij de KvK (in plaats van 3 keer bijvoorbeeld). Verder is het gunstig voor de naamsbekendheid, hoef ik maar een zakelijke bankrekening, de hosting kan gezamenlijk gedaan en betaald worden, ik werk/wij wedden op meerdere paarden. En ook praktischer: sommige dingen , zoals google adsense of bepaalde andere accounts mogen maar 1 keer per adres geregistreerd worden. Als ik dan 2 of 3 bedrijven en dus accounts zou hebben op hetzelfde adres heb ik al een probleem. Dus dan alles in 1 VOF en je hebt dat probleem niet. Alleen: kan dit allemaal wel? En is het geen probleem met de winstverdeling/belastingaangifte? De inzet qua uren en geld , maar ook de winst, zijn dus niet 33/33/33 maar heel anders en hangen af van de activiteit en wat ermee verdiend is... Hopelijk snappen jullie het een beetje en kan iemand mij helpen.
  12. Toen ik het formulier kreeg ergerde ik me aan de vraagstelling en heb daarom hier op HL een draadje gestart en een mail geschreven aan de Sena met verzoek om uitleg. Na die mail waarin ik duidelijk aangeef dat er geen derden 'genieten' van mijn muziek heb ik alleen een nette mail ontvangen met uitleg en bevestiging dat ik niets hoef te betalen verder niets. Het formulier heb ik dus nooit opgestuurd. De mail is uit m'n hoofd van 2006. De mail en de reactie van de Sena staan ergens in dit draadje. Dus niet druk om maken: als je geen klanten ontvangt, geen personeel hebt en dus gewoon alleen voor persoonlijk plezier de radio aan hebt staan hoef je niets te betalen. Eenvoudig briefje en je hoort nooit meer wat van ze. Voor de volledigheid m'n vorige bericht opgezocht: reactie van Sena op gebruik muziek binnen eenmanszaak zonder personeel of ruimtes waar derden toegang tot hebben (om leuke trefwoorden in de link op te nemen ;) ) Dank u wel. Dat is duidelijk. Dan ga ik ook maar ongeveer zo'n mail opstellen en die aan Sena sturen. Zijn we daar weer vanaf! (PS zeer mooie link vanuit het SEO perspectief bekeken ;) )
  13. Bedankt. Goed plan. Lijkt mij ook het meest logische. Alleen in de brief wordt aangegeven dat ik, als er geen muziek ten gehore gebracht wordt, dit ook in dat formulier moet aangeven. Zo is er een punt E. in het formulier waar staat: "Binnen onze onderneming, stichting vereniging of instelling wordt op geen enkele wijze muziek ten gehore gebracht, noch wordt er gebruikt gemaakt van de middelen om muziek openbaar te maken zoals hierboven omschreven." Dit zou ik dan logischerwijs moeten aanvinken.. Maar: Alleen op de voorkant van het formulier staat dus 'Licentie aanvraag algemeen'. 'En punt 1. Gegevens licentie aanvrager' etc. Dat klopt dus in feite al niet zou je denken aangezien ik helemaal geen licentie aanvrager ben. Dan is er punt 2 A. Daar moet ik de categorie van de onderneming kiezen of opgeven. Moet dit dan nu nog? Bij punt 2 B. vraagt men van welke apparatuur er gebruik wordt gemaakt. Zo staat er bijvoorbeeld Radio/Tuner, Televisie, Computer. Ik maak wel gebruik van een computer, maar niet om muziek af te spelen. Wat moet je dan aanvinken. Ik neem aan gewoon niks en dat zij alleen deze apparatuur mbt afspelen van muziek bedoelen? Ook vragen ze nog meer info in het formulier, zoals mijn functie. Die weet ik niet eens... Moet ik dat dan ook geven? Dus dan toch maar via het formulier invullen, of gewoon zoals hierboven staat aangeven die brief sturen? (Misschien zijn dit wel domme vragen en doe ik dus onnodig precies/moeilijk over dit formulier. Maar ik ben gewoon bang dat ik iets fout invul en dan in de problemen kom. Ik heb pas een bedrijf geregistreerd en ben nog niet eens echt begonnen. Heb bijvoorbeeld nog geen omzet gemaakt en ben nog bezig met alles uit te zoeken. Ben alleen geregistreerd bij de KvK, meer niet. Ik probeer alles gewoon goed te doen, vandaar deze vragen.)
  14. Ik heb ook deze brief + formulier gekregen. In de brief staat dat ik het kan aangeven als er helemaal geen muziek ten horen wordt gebracht. Wat in mijn situatie het geval is. Maar als ik dan het formulier bekijk lijkt het helemaal niet van toepassing. Ik kan nergens aanvinken dat er geen muziek geluisterd wordt en dat ik dus geen licentie hoef/wil. (En dan vooral de nadruk op dat ik geen licentie aanvrager ben, omdat ik geen licentie hoef. Terwijl het hele formulier wel constant over licentie aanvrager spreekt en het formulier ook 'Licentie aanvraag Algemeen wordt genoemd) Ik weet nu niet hoe ik dit het beste kan invullen? Ik moet het wel invullen, want het is verplicht. Maar ik ga niet iets invullen wat in mijn optiek niet klopt. Hoe kan ik nu het beste in het formulier aangeven dat er geen muziek ten horen wordt gebracht en dus geen licentie hoef/wil? Bedankt.
  15. Ok bedankt. Dus dat ik een contract maak waarin wordt vastgelegd dat bijvoorbeeld de winst en kosten van bepaalde sites of 'soort sites' (de domeinnamen/sites van mij zelf) voor mij zijn. En dat we dan ook in het contract vastleggen dat alle sites die te maken hebben met de auto's van ons gezamelijk zijn en daar samen de winst van delen. En dat één persoon bijvoorbeeld niet iets kan kopen met een bedrag groter dan €500,-. En dan nog andere afspraken uiteraard. Zoiets? En dat gaat ook gewoon makkelijk bij de belastingaangifte straks? Want bij onze gezamelijke sites betalen we beide steeds 50% en verdelen we de winst ook met precies 50%. Maar als ik dan straks mijn sites in de VOF betrek, dan zijn mijn kosten bijvoorbeeld veel hoger en zullen mijn inkomsten ook heel anders uitvallen. Hoe moet je daar mee omgaan?: Moeten we de gehele winst van de VOF (dus onze, en mijn sites) gezamelijk berekenen bij de aangifte, en dan de winst verdelen op het einde? En wordt dan de belasting geheven? Of moet ik dan bij de hele berekening van de omzet en winst alles per site, en zelfs per Adsense kanaal, opstellen? Ik krijg de inkomsten van alle sites immers op 1 rekening, want het is 1 Adsense account. Ik kan alles achterhalen/splitsen door middel van kanalen (soort van groeperingen/labels) in Adsense.)
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept