hnljorn

Junior
  • Aantal berichten

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    adviseur

hnljorn's trofeeën

  1. Bij het dozenschuiven is een marge van 25% vaak prima. Natuurlijk ken ik je klant niet maar, ik ken de warenhuizenhandel vrij aardig. Ben er zeker wekelijks mee bezig. Het is sterk als je zeker bent in je aanbod. Als je achter je aanbod staat en je weet de marge die je minimaal wil halen dan is het aan de klant door te rekenen voor hoeveel zij het willen verkopen. Een grote order is kicken, maar door de vele extra voorwaarden die grote warenhuizen vaak hebben, is het vaak allemaal niet zo mooi. Recht op retour, etc, etc. Bij een enorme order, is een lagere marge normaal. Let op dat je niet te veel weggeeft want dan geef je in principe de marge gewoon af aan je klant. hoop dat je er iets aan hebt.
  2. Klein yesmoment. Klant in Zwitserland heeft 1e kleine proefzending goed verkocht. Verwacht vandaag grote tweede bestelling. Wel hoogspel gespeeld met minimum aantal wat ze moeten afnemen >;( ;D
  3. Ik denk dat hierin altijd stap 1 moet zijn om ervoor te zorgen dat je exclusieve leverancier wordt. Mocht dat mogelijk zijn tenminste. Op die manier sta je sterk en kun je in de toekomst verder groeien dmv exclusive distributie. Er zijn geen echte regels voor exclusiviteit. Je leverancier zal zeker willen zijn van een goede partner, in de zin van afname en groeimogelijkheden. Je zult dus een goed verhaal en financiering moeten hebben. Voor 10 stuks krijg je namelijk geen exclusiviteit. Het product moet echter wel goed zijn, dat is dus de echte stap 1. Onderzoek je concurrentie, wat is er te krijgen voor welk geld. Ben je beter op een (relevant) punt dan speel je daar op in door oa. je Site. Als het merk in het buitenland enorm in trek is en hier nog niet moet je goed onderzoek doen. In hoeverre leeft het merk bij de inventors op forums. Is het populair in landen die je kunt vergelijken met NL, etc.
  4. Heb volgende week eerste afspraken voor de outdoor reclame campagne. Idd erg interessant dat je per billboard, abri, etc. je media kan inzetten. Op die manier kun je de grote waste proberen uit te sluiten. Ga proberen mijn klanten te betrekken hierop. Dat maakt het helemaal interessant. Duty calls.
  5. Ook buiten crisistijd is barteren geweldig. Ik barter veel met (mode)magazines. Lever producten, die zij als free publicity gebruiken. Levert direkt mediawaarde op, daarnaast is de mediawaarde is vaak veel hoger dan je geleverde spullen. Daarnaast krijg je in ruil voor producten nog eens korting op, in dit geval, advertenties/acties/etc. Misschien wel de oudste vorm van promotie. De flinstones ruilde ook spullen....
  6. Ten eerste, erg leuk topic. Helemaal in mijn straatje en intresses. Ben net actief in de communicatiewereld en dus erg geintersseerd in jullie ervaringen. Mijn ervaringen met voornamelijk advertenties zijn erg slecht. De kooprespons (het enige wat ik kon meten) is erg laag en denkte in mijn geval de kosten noooit. De affectieve of informatieve reactie kan ik niet meten, maar schaal ik ook laag in. Ik heb hier geen meetgegegvens van. Waar is laaiend enthausiasst over ben is de outdoorreclame. Het leuke is dat je bijv. een bus, citycell, billboard per stuk en per locatie kunt huren, voor een korte periode. Ik heb bijv. alle bushokjes, billboards, etc. in de buurt van het hoofdkantoor van een klant die ik graag wilde hebben gehuurd met vol gehangen met mijn uitingen. Dit om ervoor te zorgen dat de medewerkers gedurende maand constant met mijn uitingen in aanraking kwamen. Nou gaat het hierbij eigelijk om aquisitie maar ook eeerrg belangrijk. Het leuke is dat het huren van een abri echt niets kost (100 euro) en heel veel kan opbrengen als je echt op je doelgroep wilt spelen. Daarnaast is het erg leuk om een klant bijv. een citycell of billboard cadeau te doen bij een order. Kost je tussen de 100 (citycell) en 700euro(billboard, bus) per 2 weken. Het levert je een goede relatie en dus goede zaken op.
  7. Top, dank je wel. Heb je zelf ervaringen met het plaatsen van billboards?
  8. Hallo allemaal, Heeft iemand van jullie ervaring met de kosten voor een billboard, en hoe dat traject in zijn werk gaat? Ik wil namelijk voor mijn merk billboards laten plaatsen in de grote steden van NL en evt. DE en BE. Ik vind het ook erg interessant om met jullie te brainstormen over wat jullie denken van het instrument 'bilboards'! Alvast bedankt!
  9. Wat ik mbt. werken voor groothandels lastig vind is dat zij vaak corporate communiceren naar hun klanten (detaillisten), maar hun aparte merken in de markt willen zetten richting de consument. Hierdoor krijg je een tweeslachtig verhaal. De detaillist moet bij het overkoepelende bedrijf zijn, maar je moet zorgen dat de consument naar het merk vraagt.. Het bedrijf waar ik nu dus voor werk communiceert als overkoepelende naam (dat is ook normaal in die branche). Alleen ze willen nu van deze private labels echte merken maken. Ik ben nu echt op zoek naar de juiste stappen om dit in elkaar te gaan zetten. De Tijd is geen probleem, die heb ik, maar het gaat om de juiste stappen..
  10. Hallo allemaal, Ik ben sinds 1 jan. j.l verantwoordelijk voor oa. de marketingcommunicatie van een enorm groeiend (woon)modebedrijf (denk aan dekbedovertrekken, accessoires, etc). Ik ben echter nog onervaren, 21 jaar, en wil graag veel leren over het in de markt zetten van merken. Mijn doel is om de merkbekendheid te verhogen, natuurlijk graag met conatieve reactie. Ik heb echter een klein budget ( wat ook juist de uitdaging is) van 50.000 - 100.000 euro om dit jaar (nu nog een half jaar) te investeren. Op dit moment zet ik voornamelijk consumentenbladen, website, nieuwsbrief in als instrumenten. Ik ben erg benieuwd naar tips, ervaringen, do's and don't s... Wat zijn jullie ervaringen? Waar zit volgens jou rendement in, of juist niet? Wat is relatief goedkoop voor het beoogde rendement? Ook goede boeken, websites, etc. zou ik graag willen weten. alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.