pterhaak

Junior
  • Aantal berichten

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    anders
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Peter

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Noord-Holland

pterhaak's trofeeën

  1. Beste John, Er wordt inderdaad veel gewezen, en ik probeer (via deze weg) te beginnen aan een oplossing. Het is een klein bedrijf, (+- 15 man) de directeur doet ook nacalculaties, als hij vreemde dingen tegenkomt in deze nacalculaties gaat hij dat navragen. (Dit wil hij dus niet uit handen geven, een echte ondernemer zoals de boeken deze beschrijven). Hoopt iedereen (tevergeefs) dat hij er niet achter komt?........... Ja, en regelmatig lukt dat nog ook. Dat gebeurd omdat de medewerkers zijn vragen als kritiek ervaren en dat door wat creatief invullen van de urenlijsten deze vragen/kritiek omzeilt worden. Wat is dan de manier om hier mee om te gaan? Conclusie die ik nu neig te trekken uit reacties en PM's is dat de eerste stap is: [*]directeur ervan te overtuigen dat HIJ het project moet starten en de hand in eigen boezem moet durven steken [*]Zelf het probleem meer loslaten en de directeur ermee bezig laten [*]Overleggen van het inhuren van een externe Als ik het niet goed begrepen heb hoor ik dit graag. Met vriendelijke groet, Peter
  2. De vele vragen die mij een spiegel voorhouden had ik enigzins wel verwacht. Ik ben inderdaad niet de directeur, naar mijn mening onderneemt hij te weinig actie op dit gebied (niet sinds kort maar al jaren lang). Tot zo'n 7 jaar geleden werd het bedrijf gerund door de directeur en zijn broer, laatst genoemde is omgekomen bij een ongeluk. Een aantal medewerkers menen dat het met hem aan het roer beter geweest zou zijn. De directeur loopt de fabriek af en toe in, algemeen idee in de fabriek is dat hij dan kritiek komt leveren, zijn idee is dat hij om uitleg vraagt waarom projecten hebben afgeweken van zijn planning, de stap naar kritiek moet in zijn ogen dan nog komen ondanks dat dit dus anders wordt ervaren. Relatie tussen fabriek en directeur is dus niet optimaal. Er is meerdere malen een werkplaatschef vervangen, één is niet geaccepteerd door de werkplaats en praktisch weggepest. Daarna is er iemand onvrijwillig werkplaatschef geworden die ook niet geaccepteerd werk, mede doordat hij te jong bevonden werd (+- 26 bij aanstelling) deze staat nu weer in de fabriek, laatste werkplaatschef, nu iets meer dan een jaar binnen het bedrijf, lijkt het beter te doen. Bedrijfsuitjes zijn er wel, en inderdaad ook met vaste afhakers, partners mogen mee. Goed voorbeeld van een poging dit te verbeteren is dat iedereen een staatlot heeft ontvangen voor de medewerking aan het vakantieschema waarin om enige flexibiliteit is gevraagd. Van ongeveer de helft is hier een reactie op gekomen... Reden voor het geven van de loten is in een begeleidend briefje bekend gemaakt. Er wordt bij fouten veel naar elkaar gewezen, fabriek naar kantoor en andersom. Ik hoop dat jullie er nu een beter beeld bij kunnen vormen. met vriendelijke groet, Peter
  3. Beste allemaal, In het bedrijf waar ik werk staan +- 10 mensen in de werkplaats (metaalwarenfabriek), er is 1 verkoper, 1 administratieve medewerker, 1 werkplaatschef, 2 tekenaars en een directeur. Zoals in veel bedrijven (in de metaalsector) ligt de gemiddelde leeftijd hoog, zeker in de werkplaats is dit het geval. 8 van de 10 medewerkers zijn de 40 gepasseerd en werken al jaren lang in hetzelfde bedrijf. De motivatie bij deze medewerkers gaat achteruit, het is moeilijk om deze medewerkers te motiveren door doorgroeimogelijkheden aan te bieden, de posities op kantoor zijn bezet en de meeste kunnen niet of nauwelijks overweg met computers, wel zijn het echte vakmensen die bijzonder goed met de machines kunnen werken. (ook het doorgroeien naar werkplaatschef is eerder geprobeerd, 2 of 3 maal en dat is toen niet goed uitgepakt). De medewerkers verdienen een salaris dat boven gemiddeld is en taakroulatie is ook niet verder door te voeren, praktisch iedereen kan iedere machine bedienen en doet dit ook (met uitzondering van een laser snijmachine). Afgelopen jaar is er een nieuwe kantbank aangeschaft, geïnteresseerde hebben deel kunnen nemen aan een cursus en niemand is hiertoe verplicht geweest. Ondanks dat neemt de motivatie sterk af en verslechterd het is sfeer binnen het bedrijf. Ik hoop dat jullie bruikbare tips hebben die (in tegenstelling tot de meeste literatuur) ook écht toe te passen zijn. Zelf heb ik de indruk dat het in de werk-extrinsieke sfeer gezocht moet worden maar ik sta zeker ook open voor andere ideeën! Alvast bedankt voor de reacties, met vriendelijke groet, Peter
  4. Beste Cornelie, Als je een linkedin account hebt kun je zoeken bij events, hier staan verschillende events bij die volgens mij zouden moeten passen bij wat je vraagt. mvg Peter
  5. Beste Sam, Het CBS heeft een uitgebreide segmentatie waar je volgens mij praktisch ieder bedrijf in kwijt kunt, het lukt het cbs zelf ook. Is gratis beschikbaar op de website. Daarnaast kun je in literatuur goede modellen/theorieën vinden om leveranciers te beoordelen, wellicht dat je bezoekers van de website via een formulier deze modellen in kunt laten vullen. (Werken met logistiek - Visser en Van Goor geeft veel info over manieren om leveranciers te beoordelen) Als ik op een website zoals jij die beschrijft info. zou zoeken naar info over een (potentiële) leverancier wil ik graag gem. cijfers zien van meerdere klanten en zien hoeveel deze onderling afwijken e.d. 1 of 2 filmpjes worden nog wel bekeken maar dan kijk je altijd naar een steekproef..... Daarbij zullen mensen alleen een filmpje opnemen over de leverancier als zij extreem positief of extreem negatief zijn (althans dat is mijn verwachting). mvg
  6. Inderdaad, met één aanmerking, de nadruk ligt wel op etc. klokkenfabrikanten, voedselindustrie, farmaceutische industrie, etaleurs, auto herstel en "tuning", scheepsbouw, etc.....
  7. Beste Frans, Het eerste punt, voor wie wij de website maken, is een mooi begin om het antwoorden voor mij moeilijk te maken. Omdat wij geen eigen reeks producten hebben maar alles maken zoals de klant het vraagt is de markt ook niet goed omschreven. Enkele voorbeelden van producten: -Deksel voor sausdispensers -Geleiding voor blisterverpakking t.b.v. verpakkingslijn in de farmacie -Wastafelframes -Frames + plaatwerk t.b.v. garnalenpelmachine -Displays t.b.v. autolak verkoop -Trap in woonhuis -Logo van een bank (+- 4 meter breed op een muur) -Karren voor in de koeling van een slagerij Zoals je ziet is het niet heel makkelijk aan te geven wat deze klanten als overeenkomst hebben in de manier van zoeken, het enige is dat ze het product dat ze hebben willen niet kunnen vinden als standaard product en daarom komen ze bij ons. Het is wel de bedoeling veel product voorbeelden incl. afbeeldingen te tonen op de website, deze willen we ook regelmatig gaan aanvullen. Ik hoop daarmee specifiek genoeg te worden ;) Dan de reactie op de eerste ps, we beperken ons tot 0,6 klanten / dag omdat we +-10 man in de productie hebben en 1 verkoper. Als het te snel groeit moeten er te snel mensen bij komen. Als deze groei gedurende 1 jaar volgehouden wordt kunnen we dit bijhouden. Daarna is het niet de ambitie van de directeur/eigenaar om daarna nog veel verder te groeien. Als we dat wel doen gaan er zaken spelen als een ander pand, nieuwe machine enz. Leuk om te horen dat je vindt dat we mooie dingen maken!:D
  8. Beste Yannick, Allereerst bedankt voor je reactie en je kritische mening. Er is wel een misverstand, heb zojuist mijn eigen bericht opnieuw gelezen en het staat er wel maar is inderdaad niet erg duidelijk: "Ben voorlopig nog even bezig met de aanloop naar de lancering van de nieuwe website". Wij hebben inderdaad ook wel door dat de website die nu nog online staat verouderd is en niet meer mee kan (ondanks dat de website van menig concurrent niet veel beter is) dus hebben we Bruinsma reclame in de arm genomen om de nieuwe website op te zetten. Het liefst leveren wij B2B, er komen ook particulieren die netjes geholpen worden maar dat is naar schatting nog geen 10% van de omzet. Wij zijn een metaalwarenfabriek, gespecialiseerd in rvs. Hiernaast leveren we halffabrikaten en eindproducten (afzuigkappen zijn maar een voorbeeld van de rvs producten) van staal en aluminium. We hebben geen eigen producten, alles wat we maken is volgens het ontwerp van de klant of we maken een ontwerp voor de klant als hij/zij zijn/haar probleem bij ons voorlegt. Met vriendelijke groet, Peter
  9. Beste allemaal, Zoals GJ Bramer vroeg eerst mijn profiel aangepast ;). Ben voorlopig nog even bezig met de aanloop naar de lancering van de nieuwe website, hiervoor wil ik Google Adwords gaan gebruiken om voldoende bezoekers te gaan trekken. Het gaat mij niet direct om het aantal bezoekers maar om het aantal nieuwe klanten. 0,6 nieuwe klant/werkbare dag is het doel, ik wil dus meer of minder gaan adverteren a.d.h.v. het aantal bezoekers door vooraf een conversieratio in te schatten/ te berekenen. Voor mij is het de eerste keer dat ik dit doe en loop hier dus tegen een nieuw probleem aan. Hoe kan ik deze conversieratio op de juiste manier vooraf inschatten/uitrekenen? Alle ideeën, suggesties en ervaringen zijn welkom! Bij voorbaat dank, met vriendelijke groet, Peter
  10. Iedereen bedankt voor de reacties! Ik ben nu bezig om de doelstellingen dusdanig concreet te maken (en op te delen) dat ik a.d.h.v. die doelstellingen de campagne bij kan sturen. Wel is er een volgende vraag boven komen drijven, deze keer m.b.t. het voorspellen van de conversieratio. Hiervoor zal ik een nieuw bericht plaatsen. Nogmaals iedereen bedankt, met vriendelijke groet, Peter
  11. Beste allemaal, Sinds kort ben ik bezig met het ontwikkelen van een nieuwe website, als deze online komt is het natuurlijk het doel om via de website meer klanten binnen te halen. Daarom overweeg ik een Google adwords campagne op te starten. Ervaring heb ik hier niet mee... Graag ga ik op een rijtje zetten wat uw positieve en zeker ook negatieve ervaringen zijn. Als u bereid bent mij enig inzicht te geven in (het verloop van) uw resultaten ben ik ook daar zeer benieuwd naar. Ook alle tips (en waarschuwingen) omtrend deze manier van adverteren zijn meer dan welkom. Bij voorbaat dank, met vriendelijke groet, Peter
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.