nanadou

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

nanadou's trofeeën

  1. Toch ook maar even de site bekeken. In 1 oogopslag zie ik het slechts het volgende…; -Wie zijn wij? -Word ik uw tekstschrijver? -Bel ons. (06-huppeldepup) Wanneer een tekstschrijver op zijn eigen site (en dan ook nog op de homepage) de regels der consistentie al niet in acht neemt dan vervalt mijn interesse als eventueel potentieel opdrachtgever, sterker het zou mij irriteren doordat het op mij overkomt als dat een amateur zich voordoet als professional. Daarboven vind ik het niet treffend bij –bel ons- een 06 nummer te vermelden. Dit is doorgaans een persoonlijk nummer, dus niet van meerderen (ons). Verder komt het op me over dat de tekstschrijver, ondanks weliswaar erg zijn best doende zijn geleerde in de praktijk te brengen, totaal gevoel en liefde voor taal ontbeert. Ik schat zijn netwerkkunsten dan ook hoger in dan het beoordelingsvermogen van zijn opdrachtgevers. Toegegeven, ik heb niet de moeite genomen zijn werk bij zijn cliënten te bewonderen, ik baseer me enkel op zijn site. (en zijn inbreng alhier) Maar het belangrijkste….; de inzet, ambitie, enthousiasme…, noem maar op, als die aanwezig blijven dan kun je honderd keer struikelen…maar ook weer opstaan en op termijn kan het resultaat ook navenant zijn.
  2. …waar ik nu benieuwd naar ben is of de eigenaar van de fietsenwinkel ingelicht is over de “klantvriendelijkheid” van zijn personeel….? Toch belangrijke feedback dunkt me. Hij kan wel net zo “zelfverzekerd” zijn over zijn boeltje als Christine over de hare…. ;) gr. Peter
  3. Het is een beetje lastig inschatten zonder te weten wat voor winkels (speciaalzaak, zelfbediening) jouw artikelen gaan afzetten (alvorens in te kunnen gaan op het veiligstellen van de promotieoverdracht), en wat voor producten je hebt, althans de uitstraling ervan. Ik stel me zo voor dat het om voorverpakte waren gaat met “Amerikaanse” herkenbaarheid? If so, dan zal de potentiële koper gaan voor een stukje sfeerbeleving, iets nieuws proberen van het andere continent. Mijn eerste gedachte zou dan zeker zijn ook vooral dit vlak (de sfeer) te versterken. Waarom dan niet toevoeging van bv verzamelkaartjes van American classic cars. Met daarboven de mogelijkheid te kunnen sparen voor een soort “matchbox” uitvoering van deze old timers. Of die reis naar NYC klinkt eigenlijk ook een stuk spannender als je daar tickets voor een flinke Base- of Basketball match aan toevoegt..(“Go and see the NY Lakers for free!”) Je zou zelfs kunnen overwegen bovenstaande autokaartjes te veranderen in Base- and Basketball verzamelkaartjes, in combinatie met die match-trip naar NYC. Wie weet zet je een trend in gang die ontzettend veel commerciële mogelijkheden bied… Succes, Peter
  4. Laat ik ook wat bijdragen…; (ben hier ook maar voor het eerst) Hier en daar worden er leuke suggesties gedaan om naamsbekendheid te genereren. Echter bij medische beroepen zou ik toch enige voorzichtigheid betrachten in de keuze welk(e) pad(en) te bewandelen; een advertentie/flyer van een arts (welke specialisatie ook) geeft al gauw een bijsmaak (waarom moet-ie adverteren…, is hij/zij wel goed…, of alleen maar commercieel …(lees; alleen maar om het geld), of een charlatan (lees; amateuristisch)..). Verzachtende omstandigheid hier is dan wel het vernieuwende –aan huis- feit. Ik denk dat de beste aanpak in deze een omtrekkende is. Ga uit van je eigen kracht…; dus wat doe jij wat anderen niet of minder doen. En vooral, gebruik je inzet en enthousiasme als starter wat de gevestigde orde niet (meer) heeft. Dienst aan huis is een sterk punt. Maar wat te denken van wat je zelf (waarschijnlijk onbewust) aangaf over je collega’s…; openingstijden!! Als je bereid bent met name in de investeringsfase een 24/7 service aan te bieden dan betreed je m.i. open bouwland. Eenmaal midden in de nacht na een spoedtelefoontje een dier geholpen, dan heb je de baasjes voor het leven als clientèle. En wat te denken van de mond op mond kracht hierbij! Zorg voor opname van de gegevens van jouw service bij de gemeentelijke vermeldingen in het plaatselijke “sufferdje” (weekblad) . En/of op de voorpagina heel klein (1 kolom breed) iets als “dierenarts thuis 24/7 plus telefoonnummer” Over dat weekblad gesproken; wellicht kun je een deal met ze sluiten dat jij wekelijks of maandelijks een column schrijft in jouw vakgebied over leuke, of opvallende, of interessante wetenswaardigheden. E.e.a. uiteraard in combinatie met jouw geplande advertentie beleid, althans het financiële aspect daarvan. Moet voor beide partijen interessant zijn toch? Verder zou het misschien een idee zijn contact te zoeken met plaatselijke “colporteurs” (tafeltje dekje, diepvriesman, melkboer/SRV, etc). Zij kennen hun wijk, de slecht ter benen, en zo mogelijk hun dieren. Je zou je verbazen wat een eerlijk, open (brainwave-achtig) gesprek met deze mensen op kan leveren… Al eerder noemde iemand de optie periodiek ergens zitting te houden, een soort open spreekuur. Doen! Dierenwinkel, supermarkt (niet onderschatten, verkoopt normaal gesproken echt veel meer dierenvoer dan speciaalzaak), school, dierenclub, bejaardenhuis, weet ik wat. En gebruik je site. De eerder genoemde actie huisdier van het jaar bv, maar wat te denken als toonaangevend portaal voor aanbod en vraag van dierennestjes in jouw regio. Dit is makkelijk te stimuleren middels zoekertjes/flyers en input bij je inmiddels gelegde contacten. Als ze maar op jouw site komen. En een kaartje of proefverpakking puppyvoer is zo verstuurd. En zorg dat je (in elk geval plaatselijk) een autoriteit wordt. Verdiep je een paar vrije uurtjes extra in kennis van bv dierenvoeding. Laat zien dat je het belangrijk vind dat de dagelijkse gezondheid van de dieren jou na ligt, dat je je er sterk voor maakt. Baasjes willen bij iemand terecht die vertrouwen wekt, echt geeft om hun diertjes. Contact de betere dierenvoedingsmerken en verzoek hen na uitleg om monsters voor de weggeef. (ivm schijn van eigen winstbejag liever niet deze merken zelf verkopen…, hun dank (voor promotie) mogen ze uiteraard op een andere manier tonen; wederdienst of doos vlooienbandjes zijn ook welkom niet?) Ach…, ideeën legio. Maar bedenk dat de ideeën die het dichtst bij je liggen ook het best (meest eerlijk) uitgevoerd worden. En Rome is nog steeds op vele manieren bereikbaar….
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.