Jump to content

John Doe Boe

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    student
  • Gender
    Male
  • Country
    Nepal
  • First name
    John
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Blablaland
  1. Misschien is Yammer wat voor jullie. Wij gebruiken het zelf ook. Het is geen Blackboard, maar vele malen beter. Het is een interne communicatie tool, waar je ook eenvoudig dingen met elkaar kunt delen. Dit kunnen gedachtes, ideeën, bestanden e.d. zijn. Aanrader!
  2. Ik heb me altijd al afgevraagd hoe Paymentproviders zoals Mollie, PayPro en websites zoals Themeforest.net dit doen. Ze bieden allemaal een dienst waar gebruikers geld door kunnen verdienen, en ze houden zelf een bepaald percentage voor zichzelf. Hun regelen ook de betaling, dus de gebruiker hoeft bijna niets te doen. Maar hoe kunnen ze het in hun administratie zo regelen dat ze hun gebruikers kunnen uitbetalen? Ik ben geen accountant, ik heb altijd geleerd dat ik een factuur moet hebben om anderen te kunnen betalen. Hoe zit dit administratief in elkaar? Alvast bedankt!
  3. Misschien is het ook een goed idee om met de trends mee te gaan. Ga Social Media zoals Twitter gebruiken. Veel mensen, waaronder ik, gebruiken dit om hun onderneming c.q. website te promoten.
  4. Ah bedankt voor de link, ik zal dat topic ook eens bekijken! En het is natuurlijk altijd fijn om te kijken of de meningen van de ondernemers ook veranderd zijn sinds 2006, daarom ben ik benieuwd wie hier nog meer wat over te zeggen heeft.
  5. Hallo allemaal, Ik run al enige tijd een eenmanszaak, en ik zit te twijfelen over de inhoud van de website. De vraag aan jullie is simpel: is het beter om 'wij' of 'ik' te gebruiken voor de tekst? Ik ben momenteel nog in mijn eentje, daarom klinkt het logischer om 'ik' te gebruiken. Maar aan de andere kant denk ik, waarom? Ik bedoel, ik promoot mijn onderneming met de website, niet mezelf als persoon. Daarom lijkt het me op die manier weer logisch om 'wij' te gebruiken. Niet 'wij' in de zin van meerdere mensen, maar meer 'wij' als in mijn onderneming en ik. En, het staat toch wat professioneler om 'wij' te gebruiken. En naast de professionaliteit vind ik het toch altijd een beetje raar klinken. Dan ben je op een website van een onderneming en dan wordt er steeds gezegd dat "ik mooie producten neerzet". Maar aan de andere kant kan het weer misleidend zijn als je steeds 'wij' zegt, wanneer je eigenlijk maar in je eentje bent. Graag hoor ik jullie mening en argumenten, bedankt! Mod edit: ik heb de tekst van de titel aangepast.
  6. Beste Arjan, Bedankt voor je reactie. Ik wil inderdaad nog meer sollicitanten genereren. Aangezien Twitter tegenwoordig een hele hype is lijkt Twitter de ideale manier om mee te beginnen, en misschien inderdaad een soort e-mail subscriptie. Een link naar de klant is er al, misschien niet helemaal duidelijk. Als je op de naam van de klant klikt op de detailpagina ga je automatisch naar de website van de klant. Ik denk dat dit het probleem oplost? Wanneer ze een vacature maken kunnen ze ook websites invoeren in hun vacature. Misschien moet ik inderdaad maar een keer investeren in het versturen van brieven naar bedrijven, hopen dat het wat bekendheid genereert. Bedankt!
  7. Nee natuurlijk niet, het is ook een hele normale en rationele vraag. Met Jobboo focus ik op gemak. Bij veel vacaturesites is het, naar mijn mening, een boel gedoe om een vacature te plaatsen. Aanmelden, inloggen, vacature invullen en plaatsen. Zelf vind ik dat teveel stappen. Ik denk ook dat het korter kan. Jobboo heeft die vier stappen gereduceerd tot één stap. Je vult je gegevens in, drukt op de knop en hij is gelijk geplaatst. Geen registratie en gedoe. Wanneer de baan is geplaatst krijg je netjes een e-mail met gegevens om de baan eventueel te wijzigen en statistieken te bekijken. Het is dus zeker geen nieuw concept, maar ik verbeter iets bestaands. Maar dat is mijn mening natuurlijk. Ik vind dat er tegenwoordig teveel functies zijn op websites. Functies die veel mensen misschien niet eens gebruiken. Ik ga terug naar de basis. Ik kijk niet wat ik toe kan voegen, maar meer wat ik weg kan halen. En dát is de kracht van Jobboo. Niet meer dan nodig is, maar genoeg. Ik focus op het belangrijke, en dat is het plaatsen en bekijken van banen. Ik heb me er zeker wel in verdiept, zie mijn eerste post. Ik heb al een aantal dingen ondernomen. Maar niet genoeg natuurlijk. Daarom vraag ik jullie ook om mijn hulp. Alles kan beter, en ook mijn promotie. Ik ben er van overtuigd dat het gaat werken, ik moet alleen tips hoe ik het beter kan aanpakken. Higherlevel is er om elkaar te helpen, ik heb jullie hulp nodig. Ik denk dat het gaat werken om de reden die ik boven de citatie van Jeroen heb vermeldt.
  8. Bedankt voor je advies. De content, mag ik die zelf toevoegen? Mag ik zomaar vacatures van andere bedrijven toevoegen die op een andere website zijn geplaatst? Ik denk dat er misschien bedrijven zijn die dit niet op prijs stellen namelijk. Als het zou kunnen en mogen ga ik direct aan de slag met het toevoegen van vacatures, bedankt!
  9. Ik vind dat je moeilijk kan beoordelen wat beter is, korte of lange teksten. Het is ook maar net voor welk doel je het gebruikt. Ik heb even de nieuwe website bekeken, zelf vind ik de tekst een beetje aan de lange kant. Ik zou wat teksten opdelen in verschillende pagina's, zo houd je het overzicht. Zelf ben ik van korte teksten op normale pagina's. Natuurlijk moet je genoeg informatie geven, maar er is een grens voor me. Ik wil de lezer niet vervelen met ellelange teksten, ik wil het liefst gewoon weten waar het op staat. Lekker direct dus. Mocht je toch lange teksten willen gebruiken, raad ik je aan om wat te verdiepen in typografie en semantiek in typografie. Maak duidelijke onderscheid tussen koppen, hoofdtekst, citaties enzovoort. Zo is er een veel beter overzicht te houden, wat een stuk fijner leest. Het is dus maar net hoe je het aanpakt. Ik dit geval zou ik de tekst opdelen in verschillende pagina's, staat wel zo netjes en overzichtelijk. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Succes.
  10. Internet zorgt voor afstandelijkheid? Ik denk juist het tegenovergestelde. Social Media brengt me in contact met mensen die ik nooit gekend zou hebben zonder het internet. Natuurlijk zit er altijd een afstand tussen jou en de andere persoon, maar dit is enkel fysiek. Ik heb genoeg mensen leren kennen via Twitter, Facebook, Linkedin en Skype.. Ik denk dat dit de afstand alleen maar kleiner maakt.
  11. Design van een website is belangrijk tot op een zekere hoogte. Bezoekers mogen namelijk niet verward raken door het design van je website. Verwarring is een van de belangrijkste redenen van een bezoeker een website te verlaten. Dat ben ik het zeker met je eens. De term die ik hier altijd voor gebruik is "gepercipieerd gebruiksgemak". De betekenis achter de term, is dat iets wat mooi is vormgegeven al snel als gebruiksvriendelijker wordt beschouwd. Ik vind dat een bedrijf als Apple dit goed toepast in haar producten. Niet alleen op het design van de Macintosh computers maar ook in het besturingssysteem OSX en natuurlijk de iPhone. OSX staat er om bekend dat het gewoon heel intiutief en gemakkelijk werkt, heel gebruiksvriendelijk. Ik denk dat dit mede te danken is aan het design..
  12. Het is nog maar een paar dagen geleden sinds ik mijn nieuwe website heb gelanceerd, Jobboo.nl. Om een beter idee te krijgen van de promotie die ik heb ondernomen is het misschien beter om eerst wat informatie te geven over de website: Het probleem is dat de website nog niet loopt. Tja de website is er nog maar een paar dagen, maar ik denk niet dat het zomaar ineens op gang komt. En daar heb ik jullie voor nodig. Hoe kan ik zorgen dat er vacatures worden geplaatst? Ik heb al een aantal dingen ondernomen: [*]Social media: Ik heb getweet als een gek, zonder resultaat. Ook heb ik op LinkedIn wat ondernemers proberen te bereiken, tot nu toe ook zonder resultaat. [*]Fora: Op een aantal fora heb ik om meningen gevraagd aan de mensen. Natuurlijk met twee redenen; goede feedback en wat promotie. Het eerste heb ik gelukkig genoeg gekregen, het tweede helaas niet.. [*]CSS galerijen: Dit loopt nog. Ik wacht nog steeds op bericht of de website is geaccepteerd tot de website. Ik hoop dat dit een boel bezoekers oplevert. [*]Gratis vacatures: Ik hoop ooit wat inkomsten te genereren uit de website. Om eerst de website te vullen wil ik tijdelijk bedrijven gratis vacatures kunnen laten plaatsen. Later kan het alleen via betaling (iDeal), waarvan ik het systeem al heb ingebouwd. [*]SEO: Gevonden worden is belangrijk, daarom heb ik de website zo goed mogelijk geoptimaliseerd voor zoekmachines. Ik moet jullie toegeven, ik ben geen marketing held. Daarom ben ik hier gekomen voor jullie hulp. Ik heb al wel nagedacht over e-mail marketing, maar ik ben bang dat dit alleen maar tegen me gaat werken. Ik denk dat koude aquisitie alleen maar als spam wordt opgemerkt, wat erg negatief zou zijn. Alvast bedankt en nog een fijne kerstavond iedereen! PS: Ik heb natuurlijk de FAQ van Commercie en Marketing al doorgelezen, maar wil toch even wat extra tips van de echte kenners!
  13. Ik vind het knap dat je rustig blijft, ik zou helemaal gek worden als ik twee weken lang geen mail, blogs en social media websites kon bekijken!
  14. Zelf gebruik ik mijn 06 nummer op mijn visitekaartje, ik wil dat mijn klanten met altijd kunnen bereiken. De klanten weten zelf wel wanneer het een geschikte tijd is om te bellen. Mochten ze toch op een ongeschikt moment bellen zeg ik gewoon dat ik hem of haar niet te woord kan staan op dat moment en dat ze me even een mailtje moeten sturen. Ik vind dat je dat gewoon kan zeggen tegen je klanten. Eerlijkheid vind ik alles, ook al is het antwoord niet altijd positief voor de klant. De meeste klanten respecteren je vrije tijd en zullen dus meestal niet op ongeschikte tijden bellen. Het is echt een persoonlijke keuze die je moet maken, alleen jij kan beoordelen of je het fijn zou vinden of niet.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept