Jump to content

metals

Senior
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    commercie en marketi
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Zoals ik in mijn eerste bericht ook al citeerde is het ons bekend dat de ''laagste tarief inschrijving'' de doorslaggevende factor is. Echter, de transportafstand is ook een gewogen factor en wordt uiteindelijk wel gebruikt in de berekening tot de ''economisch meest voordelige'' inschrijving. Kortom: Ik durf te betwisten of hetgeen ik citeerde in mijn eerste bericht dan ook juridisch correct is. Echter, kan ik dit hard maken?
  2. @RiVe Alles wat jij zegt klopt en is reeds bekend bij ons. Het gaat er juist om of het wel ''eerlijk'' is, dat een bepaalde criteria van meer doorslaggevende factor is. @Frans Sijtsma, De aanbesteding is afgeschermd. (check PM)
  3. Hoi John, Bedankt voor je reactie. In de leidraad wordt gesproken over de ''economisch meest voordelige inschrijving''. Een onderdeel van de gunningscriteria is de transportafstand van de opdrachtgever naar de opdrachtnemer. (dit scheelt aanzienlijk in de brandstofkosten, ook al is dit een interne kostenbost voor de opdrachtgever) Op dit onderdeel scoren wij beter dan de winnaar. De kans die ik zie: interpetatie van ''economisch meest voordelige inschrijving''. En ik vraag mij af of het citaat in mijn 1e bericht voor hun voldoende is om dit juridisch af te dekken of dat ik kan doorpakken op de transportafstand. Groet, Bas
  4. Goedemorgen, Wij hebben ingeschreven op een tender van de gemeente. Hierin hebben wij een opdracht niet gegund gekregen, ondanks dat wij en een andere partij exact dezelfde score hebben behaald, dus er kan niet worden bepaald welke inschrijving economisch de meest voordelige is. Echter, wij hadden niet de laagste tarief inschrijving van de beide partijen en dus is de opdracht aan de andere partij gegund. Dit staat letterlijk in de aanbesteding: ''Op basis van de subgunningscriteria behaalde totaal score worden de inschrijvingen gerangschikt en wordt bepaald welke inschrijving de economisch meest voordelige is. Indien zich een gelijke score voordoet waardoor niet kan worden bepaald welke inschrijving de economisch meest voordelige is, zal aan de hand van het laagste Tarief inschrijving worden bepaald welkeinschrijving de winnende is. '' Mijn vraag aan de specialisten hier: heeft het zin om dit aan te vechten of zal ik mij er bij neer moeten leggen? Ondernemen is kansen zien en ik zie hier een kans, echter het ontbreekt mij aan de benodigde juridische kennis om dit te kunnen beoordelen. Dank alvast voor de reacties!
  5. Klopt, maar ik proef aan zijn reacties dat hij het toch in dezelfde toon wil doorzetten zoals hij het in eerste instantie bedacht heeft. Per post heb je dan niet met die instanties te maken, maar inderdaad nog wel met het feit of mensen erop zitten te wachten ;) Maar wellicht kunnen we brainstormen over een passend idee, als de TS daar voor openstaat, zodra het filmpje klaar is (of juist daarvóór aangezien je hebt aangegeven een hoop kosten te moeten maken)? Het filmpje wordt a.s. vrijdag (Als het goed is) opgenomen. Het monteren etc. duurt 2 weken. Zal ik een notitie in mijn agenda maken dat ik dan een EXCLUSIEF ;) linkje plaats naar het filmpje? Wellicht dat dit beter is?
  6. Uiteraard is hetgeen jij omschrijft, kwalitatief de beste manier. Maar ik wil het bericht ook een beetje pushen om niet helemaal afhankelijk te zijn van het onderling doorsturen, liken, tweeten etc met als risico dat het niet het bereik krijgt wat ik zoou willen. Ik ga nadien namelijk telefonische acquisitie gebruiken en wil dan refereren naar het bewuste filmpje
  7. Dit gaat sowieso gebeuren via ons Twitter, Facebook, LinkedIN en Youtube kanaal inderdaad
  8. Ja zoiets ja :) Ik zal een linkje plaatsen (als dit is toegestaan) naar het filmpje zodra deze af is..
  9. Een beetje zelfbevlekking, maar dit stond vorige maand in de FD Outlook Special over Grondstoffen.
  10. Ha Peter, Bedankt voor je reactie. Het gaat mij niet om andere vormen van communicatie maar echt even puur om de e-mailing. Ik heb in ieder geval al één eerlijk antwoord. @ Linda. Hier heb jij een goed punt. Dit was ook de 1e opzet alleen maak ik het risico op falen dan toch weer wat groter. Alleen als ik het massaal ga Spammen, wat ikzelf super irritant vindt, neemt men mij dit dan in dank af doordat de boodschap humoristisch is en er een hoop moeite in zit, lokaal karakter etc.?
  11. Beste mede ondernemers, Op korte termijn (sept-okt '12) wil ik een ludieke guerilla marketing actie op touw zetten. Het idee is om een leuk filmpje op te nemen waar uiteraard ons bedrijf herkenbaar in terug komt. (ik kan natuurlijk nog niet te veel vertellen) Hieropvolgend zal er ergens op een strand in Nederland een ''kapot'' object liggen met een QR code of gewoon een internet adres. Aan de hand hiervan worden mensen rechtstreeks doorgestuurd naar het bewuste filmpje waarin ze kunnen zien hoe dit ''kapotte'' object op het strand terecht komt. Nu wil ik dit in een bepaalde regio in nederland toe passen en via een adressen bestand het filmpje aan al mijn potentiële klanten doorsturen per e-mail. (spam). Denken jullie dat, ondanks de humoristische inslag, het ongevraagd ontvangen filmpje niet zal worden gewaardeerd of juist wel? Hoe zit dit op juridisch vlak? Krijg ik dan gelijk de OPTA op mijn dak en mag ik een hoge boete betalen? Wellicht dat iemand hier zijn mening over wilt geven? P.S. Het betreft een flinke investering en ik hecht veel waarde aan de meningen op dit forum, dus ik zie jullie reacties graag tegemoet. Groet, Bas
  12. Veelal werkt het niet om zomaar wat te doen, dus niet ''even'' website pimpen of ''even'' een foldertje maken en verspreiden. Mijn ervaring leert dat een goed en gedegen communicatieplan als onderdeel van je marketing plan heel erg effectief is. Wat wil je bereiken?, wie wil je bereiken?, hoeveel geld wil je hiervoor uitgeven etc. etc. Onderzoek ook welke communcatie middelen voor jou werken: Social Media, Website, Telefonische acquisitie, adverteren? Een communicatieplan kun je al in 5 a4 'tjes opstellen en geeft je goede leidraad en als je door alle drukte even niet meer weet waar je mee bezig bent en waarom dan pak je het er weer bij. Succes gegarandeerd!
  13. Hier sluit ik mij naadloos bij aan. Simpel geld overmaken is natuurlijk leuk en dit zal de vereniging ook helemaal geweldig vinden. Maar het wordt pas echt leuk als je je betrokkenheid bij het team toont. Leef mee met successen en teleurstellingen. En dan niet met alleen maar officiële persberichten maar koop voor de mannen een rondje cola of bier (weet niet wat de leeftijd is) Zo creër je een positieve vibe en dat komt vroeg of laat altijd naar je toe :)
  14. Als je het echt serieus wilt aanpakken wil ik je adviseren je te verdiepen in SEO. Verdiep je in je doelgroep, richt je website hier op in, ga aan de slag met relevante zoekwoorden en scoor gratis in zoekmachines(lees:google) Als ondersteuning van de website kun je Social Media inzetten als ondersteunend verkoop. Zet je producten ook op Google Merchant centre. Bovenstaande is van toepassing indien je regionaal zaken wilt doen, maar ook nationaal. Nogmaals: verdiep je in de materie en dan zal het duidelijk worden
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept