Beste,
een factuurdatum is al een termijn welke klant mag aanwenden om de factuur te controleren. Klopt de factuur met de pakbon?
Dat het een krediet is, is een misverstand. je hoeft dit dus niet te melden.
Wij adviseren onze klanten om de factuurtermijn altijd duidelijk te communiceren op de offerte/ website/ orderbevestiging/ algemene voorwaarde
Volg het traject strak op, termijn verlopen? Herinneringsbrief + eventueel een telefoontje
maximaal 8 dagen, dan direct een aanmaning met een termijn van 5 dagen. Meld hierin dat de betaling uit handen gegeven zal gaan worden. Wij geven onze klanten gratis speciale pre-incasso stickers om op de aanmaning te plakken, dit werkt erg goed. Mocht de betaling niet binnen zijn, direct uit handen geven aan een incassobureau.
Als er betalingsproblemen zijn, dan moet de debiteur contact opnemen met de leverancier. en zich niet verstoppen, dat is niet zo netjes.
[mod-edit: welkom op HL, acquisitie via HL hebben we liever niet]