Jump to content

bb67

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    KVK, Bizz
  1. Bedankt voor de reactie, Het lijkt er dan inderdaad op dat we langs elkaar heen praten ;D Is het niet verstandig dan om de auto voor de IB én OB zakelijk op te geven? Wat zou het voordeel zijn om dat te splitsen? (Dat de BTW eerst betaald moet worden is logisch natuurlijk. Ik had het iets anders moeten formuleren.)
  2. We willen voor onze winkel graag een bestelbus kopen "op de zaak", maar volgens onze boekhouder kan dit niet omdat het een éénmanszaak is en je een auto alleen als privé-persoon kan aanschaffen. Volgens hem is het zelfs voor een klusbedrijf niet mogelijk om zakelijk een bus aan te schaffen. Nu heb ik de belastingdienst gebeld en voor zover ik het begrijp kan het dus wél, omdat de eigenaar en de zaak als één worden gezien voor de belasting. En dan zouden we dus een bestelbus kunnen aanschaffen zonder BTW en BPM én bovendien gebruik kunnen maken van de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA). Wie heeft er nu gelijk?
  3. Waarom huur je niet eens een keer een standje op een fair of culinaire markt? Je kan dan direct de reacties van je potentiële klanten testen. Op ééndaagse fair huur je vaak al een standje voor € 25,-
  4. Wij hebben naast de winkel ook al jaren een webshop. Klanten die niet in de buurt wonen kopen via de webshop en klanten die de webshop ontdekken komen langs in de winkel. Ze kunnen elkaar dus versterken. Ik zou daarom geen aparte webshop starten. Ook hebben wij geen aparte rekeningen. De bestellingen via de webshop zijn dan gewoon bankbetalingen in de boekhouding. Succes, Berry
  5. We rijden nauwelijks privé met de auto. Ik denk dat we de 500 km. per jaar niet eens halen, maar we rijden zo'n 6000 km. per jaar en inderdaad verwerkt de accountant die kilometers in de boekhouding. Maar aangezien we nu dus meer zullen gaan rijden plus de lagere MRB, brandstofkosten en de mogelijkheid om autokosten af te trekken denk ik dat we gunstiger uit zullen komen onder de streep. Of zie ik dat verkeerd?
  6. Sorry, nog maar eens de KIA regeling, want ik krijg geen duidelijk antwoord van mijn boekhouder. Vandaar deze vragen. 1) Wij hebben een winkel en hebben altijd alleen maar een privé auto gehad (waar we voornamelijk mee rijden voor de winkel), maar omdat we nu ook grotere artikelen willen gaan leveren willen we graag een bestelbusje aanschaffen. De vraag is, als we een nieuwe bus aanschaffen op de zaak kunnen we dan gebruik maken van de KIA regeling? Ook als we geen super milieuvriendelijk model kiezen? 2) Volgens onze boekhouder is het helemaal niet interessant om een auto op de zaak te zetten omdat we te weinig kilometers rijden, maar klopt dat wel? Ik kan op de site van de belastingdienst niets vinden over een minimaal aantal te rijden kilometers. Alleen iets over de maximaal 500 km. die je privé mag rijden. Met vriendelijke groet, Barry
  7. Dat is ook zoiets: iedereen noemt zo'n doosje anders. Met "autolock" wordt meestal bedoeld dat de onderkant vanzelf uitvouwt, maar de bovenkant heeft meestal nog een dubbele sluiting die je moet dichtplakken. Een ander noemt het een "spijkerdoosje" maar die zijn niet in een 10x10x10 maat te vinden. Ook wordt het een "postdoos" genoemd, maar die zijn weer niet in kleine maten te vinden. Wat ik zoek heet in Amerika een "Mug shipper", maar hier kent niemand dat. Bij verpakkingsbedrijven kijken ze je met open mond aan, als je er om vraagt. ::)
  8. Of een een hotglue pistool, waarbij de lijmlaag onzichtbaar aan de binnenkant van de doos terecht komt. Met een beetje oefening kun je daar heel mooi dekseltjes mee dichtplakken, al is het niet het meest handige om weer open te krijgen voor de consument. Even voor de duidelijkheid, wij pakken het artikel in waar de klant bij staat, je kunt dan dus niet met een lijmpistool o.i.d. gaan klungelen. De doosjes moeten direct te gebruiken zijn. Het doosje in eerste link die ik plaatste voldoet, maar deze fabrikant levert niet buiten de USA, dus zoek ik een leverancier die dat wel doet. Ik ben zeker niet van plan om zelf te gaan knippen en plakken, daar is het in de winkel veel te druk voor.
  9. Bedankt voor de reacties tot nu toe. Even een paar antwoorden op een rij: - de doosjes zijn niet bedoeld om te verzenden, maar puur als verpakking bij verkoop. Er moet een beker in passen. - dekseldoosjes met dubbele klep hebben we geprobeerd, maar zijn lelijk om te sluiten (je hebt altijd plakband nodig) - een kubus van plastic is gewoonweg te duur voor het product wat er in verpakt moet worden - dozenproducent.nl had ik al gevonden en is dus wél duur. ;) Bij de link die ik plaatste zouden we ongeveer € 0,17 per doosje kwijt zijn, bij afname van slechts 250 stuks. Ik zou akkoord kunnen gaan met € 0,25 tot € 0,30 per doosje maar daarboven wordt het moeilijk.
  10. Ik ben op zoek naar kleine doosjes 10x10x10 cm. met een enkele klepsluiting, zoals deze: DEZE Ik zoek al dagen het internet af, maar kan geen leverancier in Nederland vinden. Wie heeft er een goed(koop) adres?
  11. Tja, het werkt natuurlijk wel, maar ik vind het er wel een beetje "shabby" uitzien als je guldenzegels op een pakket plakt.
  12. Elk pakket wat wij versturen kost ons geld. Wij berekenen de verzendkosten niet door in onze producten en vanaf een besteding van € 50,- nemen wij de verzendkosten voor onze rekening (tot € 50,- betaald de klant € 5,-) Wij zijn dus altijd op zoek naar een goedkopere manier om te verzenden, maar hoelang kan een bedrijf als "goedkoperverzenden" doorgaan met het aanbieden van guldenzegels? Lijkt mij geen permanente oplossing.
  13. Ik mis foto's van de toepassingen. Op elke pagina staat de zelfde foto! Websurfers zijn visueel in gesteld en kijken liever plaatjes, dan veel tekst te moeten lezen. Één foto zegt meer dan 1000 woorden...
  14. Hallo, Ik ben al dagen het forum aan het doorspitten en heb al veel informatie en tips gevonden. Waarvoor dank. Toch zou ik graag jullie mening willen vragen over het volgende: Mijn vriendin (we wonen al 20 jaar samen, maar zijn niet getrouwd) heeft al 15 jaar een succesvolle winkel. Ik zelf werk al bijna 22 jaar voor dezelfde baas, maar dat is een aflopende zaak, aangezien het nu toch wel heel duidelijk aan het worden is, dat hij de zaak samen met zijn zoon wil gaan runnen. Nu zitten we er aan te denken om samen de winkel te gaan doen. Ik doe nu al in de avonduren de webwinkel en de advertenties, maar de bedoeling is dus om fulltime met de winkel bezig te zijn. vraag; 1) Wat zou de meest interessante bedrijfvorm zijn? (Een V.O.F. lijkt voor de hand te liggen) 2) Hoewel de winkel elk jaar beter draait zijn we ons ervan bewust dat de omzet van de winkel niet plots met 100% zal stijgen, toch denk ik dat er vooral online veel groei in zit. Hoe moeten we de beloning/salaris regelen? 3) Wat moet ik zelf regelen. voordat ik mijn baan kan opzeggen? (verzekering, pensioen, e.d.) Vast bedankt voor het meedenken. Herbert
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept