Jump to content

Events

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    juridische en fiscal
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Dankje Jaap, Hoewel je nooit weet hoe een rechter zich opstelt en eveneens weet dat betrokken bedrijf groot Amerikaans is, probeer ik te zoeken om zoveel mogelijk info over soortgelijke zaken in te winnen. Gezien de claim, die inderdaad nu hoog is...(natuurlijk) zijn de kosten van een rechtzaak al 125 euro, waarbij een advokaat noodzakelijk is, met alle financ. gevolgen van dien. Dus? Reden zo goed mogelijk beslagen ten ijs te komen nietwaar? Nogmaals dank!
  2. HELEMAAL MEE EENS....ECHTER... 1) Ik doe dit al 35 jaar en nog nimmer zoiets meegemaakt 2) Ben intussen 64, dus "mijn tijd zal het uitdienen" 3) Het onrecht is mijn grootste drijfveer 4) Opdrachtgever is een groot bedrijf dat met geld werkt en dus vooral betrouwbaarheid moet uitstralen 5) In eerste instantie hoefden wij slechts alleen de kostendekking maar er is nooit de kans gegeven een bedrag te noemen 6) Toen ik de agenda en notulen, waarin gemaakte afspraken staan vermeld, de 500 mailtjes en besprekingsverslagen voorlegde, reageerde men uitermate simpel, door te zeggen "het was slechts orienterend" Je begrijp vast mijn reactie en onbegrip! Deurwaarder ingeschakeld, waarop "zij" een advokaat inschakelden...nu is de vraag of we verdergaan...i.v.m. de kosten... Daarom hoopte ik dat er iemand is met soortgelijke ervaringen die wellicht tips kunnen geven...
  3. Onderd de noemer: ONDERHANDELEN SCHEPT VERPLICHTINGEN, kun je veel vinden op Google! O.a. Positieve contractering (zonder contract)
  4. Was het maar waar...ik doe dit al 35 jaar en al 35 jaar wil "het vak|" dat graag, maar helaas...als ik het niet gratis doe staan er 6000 in de rij het wel te doen.
  5. Er worden 3 offertes gepresenteerd met AV..(tegelijk) Dit om opdrachtgever de meerdere mogelijkheden tegen verschillende tarieven aan te kunnen bieden. Reactie was prima op 1 voorstel, waarmee we verder gingen en waarvan veel verklaringen zijn, maar geen overeenkomst...
  6. Vergeef me John, Grote klant vraagt een offerte te maken voor een feest voor 1600 gasten. Heeft geen idee wat het kost en zegt: kom maar met iets moois... Is een bekend groot bedrijf waarmee eerder zaken is gedaan.Dus vertrouwen. Eerst kiezen, wat zouden ze willen, wensen vragen en productievergadering plannen. locatiesuggesties samenstellen die bij locatie, opdrachtgever, aantal gasten en soort gasten past, niet verder dan 75 km van bedrijf. je moet met pasklare offerte komen, compleet met draaiboek voorstel. kosten ca 140 p.p. is dus zo'n 225000 euro. Belangrijk genoeg om je optimaal in te ztten in een tijd van crisis. Ik kom met 3 voorstellen, waarbij het ondernemersrisico ios dat de kosten voor de baat uitgaan. Moet wel, want anders bellen ze één van de andere 6000 aanbieders. Dis is slechts het begin...
  7. even voor de helderheid....de genoemde kosten betreffen absoluut niet die van entertainment of locaties! Alleen de productiekosten...
  8. John, Inderdaad, je blijkt geen idee te hebben wat er allemaal voor een feest om de hoek komt kijken. De wensen van opdrachtgevers zijn enorm, technische mogelijkheden uitermate verschillen, de tarieven niet te vergeten, al of niet vrij entertainment en wachten op wat vrij zou kunnen komen, het bedenken van een draaiboek, het opzetten van vloertekeningen voor techniek en zo kan ik nog een tijdje doorgaan... Overigens werketn hieraan 3 mensen buiten de andere evenementen die ook werden geproduceerd.
  9. Roel, Inderdaad er is (wat mij betreft) voldoen voorhanden. Agenda, notulen, afspraken met derden, de voortgang, besprekingsverslagen en wat al niet meer...
  10. INDERDAAD, wat zeker niet ongebruikelijk is, simpelweg omdat de enorme hoeveelheid info eerst "op een rijtje moet gezet" voordat een overeenkomst volgt. Helemaal, als het een al bestaande klant betreft, die eerder haar vertrouwen gaf...
  11. Vraag wat ik afgelopen 2 maanden heb gedaan: 2 maanden opperste verbazing uitgesproken en getracht een regeling te treffen. Totaal beduusd dat een bekend bedrijf zoiets kan doen en "net doet alsof ze gek zijn". Gaat nl niet alleen om de kosten, danwel het princiepe een elegante afhandeling te verwachten....Wat overigens geen schokkende bedragen hoefden te zijn...Helaas zonder resultaat, men wijst alles af! Toen via internet info ingewonnen en op enkele mogelijkheden gestuit, juridisch echter niet eenvoudig. Nu in fase, wat te doen! verder gaan of niet...
  12. In opdracht van een bedrijf 8 maanden voorbereiding voor een groot bedrijfsfeest getroffen. Agenda's, notulen, mailverkeer (500x) vergaderingen, planning datum (7 november 2009) en locatiebezoeken. Kortom alles wat nodig is voor een groot evenement waar 1600 gasten verwacht worden. Voorbereidingskosten ca. € 20.000,= Net voordat een overeenkomst zou worden getekend en alles helder en duidelijk voor alle partijen was, annuleerde de opdrachtgever 6 weken voor aanvang van het event. Ik ontving een brief waarin staat vermeld "dat alles slechts orienterend" was. Mijn vraag is of iemand weet wat mijn rechten zijn... (Titel verduidelijkt.)
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept