JaAf Design

Junior
  • Aantal berichten

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Adres
    President Kennedylaan 420 B, Amsterdam, 1016JC, Nederland
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Jaaf Design
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

JaAf Design's trofeeën

  1. Hallo, Je idee om informatie over je klanten te verzamelen is absoluut goed, en dmv reclame kan je jouw product/dienst proberen als noodzakelijk en onvervangbaar te positioneren (wat gunstig is voor de prijs die je kan hanteren uiteraard). Om een goede uitspraak te kunnen doen over welk kortingspercentage te hanteren is je product/dienst belangrijk om te weten, en daarnaast uiteraard jouw kostprijs. Prijsgevoeligheid (mate waarin korting leidt tot meer afname) verschilt namelijk per branch, en ligt aan de noodzakelijkheid van jouw product/dienst en het gemak waarmee het vervangen kan worden. Succesvolle kortingspercentages gaan daarnaast gepaard met goede berekeningen. Globaal genomen is er een formule waarmee de prijselasticiteit te berekenen is, waarmee je kan zien hoeveel je moet dalen in prijs om er onder de streep wel meer aan over te houden dan wanneer je korting niet zou toepassen. Kort gezegd, als jij je prijs met een percentage verlaagd maar het levert geen, of niet genoeg, extra aankopen om deze prijsverlaging te ondervangen, is dit niet verstandig. Met de formule bereken je dit omslagpunt (de prijsgevoeligheid van jouw afnemer). Maar dit kan je alleen testen door het te proberen en je cijfers af te zetten tegen de eerdere, niet verlaagde prijzen. (voor de formule o.a.: http://nl.wikipedia.org/wiki/Prijselasticiteit) Waarschijnlijk niet het antwoord dat je graag wilde horen, maar het is dus niet te doen voor een buitenstaander om een geslaagd kortingspercentage voor jou specifiek te roepen, maar een kwestie van onderzoek. Veel succes
  2. Inderdaad eens met wat Micha zegt. Je kan een goede clausule met meerwerk inbouwen. Je geeft in je eerder geplaatste bericht aan, normaal minder te vragen voor dezelfde opdracht, dus je kan het voor 1000 - 1250 aannemen, maar doe dat dan met voorwaarden. Geef duidelijk aan dat er een x aantal uren inzitten voor het bedrag dat hij wilt. Gaan ze daarna correcties e.d. vragen, dan kun je die uitvoeren onder de voorwaarde dat de extra uren in rekening worden gebracht boven op het geoffreerde bedrag. Voor hun een motivatie om kort en bondig feed back te geven (misschien hebben ze zelf niet eens door hoe lastig hun manier van werken is voor de uitvoerende partij), en voor jou geen reden om gefrustreerd te raken van de zoveelste aanpassing, want je bent duidelijk geweest over het feit dat jij daarvoor factureert. Het is wel netjes om op tijd aan te geven wanneer ze over hun 'uren tegoed' heengaan, en de bijbehorende extra kosten. Succes!
  3. Ik sta als starter (;-) met een klein interviewtje in het kvk magazine 'Eigen bedrijf' regio Amsterdam. Toch wel een beetje trots! Een pdf versie staat niet online, dus onderstaand een link naar de scan van de pagina! Jaaf Design in Eigen Bedrijf Magazine
  4. Ik ben ook gebeld door deze gasten. Bij mij lieten ze het lijken alsof ze opdrachten voor je hadden en inderdaad een tussenpartij waren. Alleen om die opdrachten te krijgen moest je wel een advertentie kopen.. Oja, en ze bemiddelen verder ook niet, dus bij nader inzien konden ze de opdrachten toch niet garanderen. Na dit kort samengevat te hebben voor de verkoper was hij een stuk minder vriendelijk. Toch jammer, dit soort verkoop technieken. Uiteraard niets mee gedaan. Ik kom dit soort acties ook vaak tegen vanuit andere bedrijven, dan bellen ze naar bijvoorbeeld de receptioniste met de mededeling dat de verantwoordelijke (ik in dit geval dus) al had toegezegd op een vermelding. En als het niet vandaag getekend terug komt, gaat het hele verhaal niet door. Een onzekere telefoniste of net startende stagiair zou zomaar kunnen tekenen, en dan heb je een probleem erbij, in de vorm van een abonnement van 3 jaar van 1000 euro per jaar. Altijd opletten met die verkoop grappen dus helaas.
  5. Hallo, Leuk onderwerp, ik speel zelf ook met dit 'probleem'. In mijn branche zie je niet veel prijzen transparant getoond op websites. Toch heb ik bij wijze van test mijn prijzen nu wel zichtbaar staan. Het gaat om de standaard prijzen gezien ingewikkelde projecten altijd een op-maat invulling, en dus een op-maat prijs krijgen. De meeste diensten die nu afgenomen worden zijn de standaard diensten (basis websites, basis huisstijl ontwikkeling etc.), en daarbij kan iedereen dus helder en transparant zien wat het gaat kosten. Ook geeft het een goede richtlijn van je tarieven in het algemeen (wat kan de klant verwachten). Ik merk dat veel bedrijven, vooral MKB, vaak toch nog wel een drempel ervaart in het opvragen van prijzen bij ontwerp- / reclamebureaus, en bang zijn dat de kosten heel erg hoog liggen. Dat is voornamelijk mijn reden geweest om de basis diensten zichtbaar te zetten. Ik ben ook erg benieuwd naar reacties van anderen, en de argumentatie!
  6. Volgens mij stuurde ik ook niet dat je niet creatief mag denken. Iets bedenken wat niet op je product/dienst slaat en ook niet op het event en de doelgroep slaat nergens op, dan sla je behoorlijk de plank mis. Dat moet je toch met me eens zijn. Zorg altijd wel voor een haakje, daarbinnen kan je zo creatief denken als je wilt.
  7. Ik zou het wel een beetje in jouw straatje zoeken, denk eigenlijk dat kooidanseressen e.d. minder goed worden opgevangen op een dergelijke beurs. Tenzij je ze verkleed als een beschermde diersoort en brengt onder de naam lust ipv last (zoals op je homepage ;-), weet je gelijk wat je op je t shirts moet laten drukken: lust ipv last en een flyer met een leuke uitleg. Vergeten ze je in elk geval niet meer! Misschien kan je sowieso wat doen onder het mom van ruimtelijke ordening en het feit dat jij geen ruimte hebt gekregen op de beurs? Succes in elk geval!
  8. Ik zelf vind de ludieke marketing actie van hotel Hans Brinker nog altijd geweldig met de vlaggetjes in de hondenpoep. Hun hele site is eigenlijk op deze ludieke wijze opgezet en krijgt aandacht doordat ze tegen alles wat we geleerd hebben, aan adverteren en jezelf verkopen, aanschoppen. http://www.hans-brinker.com/ Of de Axe actie met de stickers bij de nooduitgangen. Te vinden op onderstaande site met nog meer hilarische guerilla campagnes: Great Guerilla Advertising De moeite waard om even te kijken! En het grappige is, dat de meeste van deze campagnes juist niet veel hebben gekost, maar gewoon geniaal zijn bedacht.
  9. Als je kwalitatief goede tweets verstuurd en niet elk uur, zie ik het probleem niet. Maar dat gaat meer over hoe je om moet gaan met social media en helaas is dat nog niet voor iedereen duidelijk inderdaad ;-)
  10. Misschien was het al eerder gezegd, ik heb niet alle berichtjes kunnen lezen van deze topic (sorry). Een goede manier om twitter te gebruiken is ook door deze aan je linkedin te koppelen. Zo krijgen ook al je connecties daar (vaak waardevolle connecties) ook je tweets automatisch te zien. Handig om top of mind te blijven maar het scheelt ook gewoon tijd in het onderhouden van je social networks!
  11. Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik had onlangs dus zo'n aanvraag en met mijn reactie waarmee ik mede deelde dit niet te kunnen verzorgen voor een opdracht van dit formaat (ik zie dat jullie het volledig met me eens zijn gelukkig), heb ik nooit meer een reactie gehad... Met vriendelijke groeten, Esther
  12. Hartelijk dank voor je reactie Ed. Als het om grote opdrachten gaat lijkt me zo'n aanpak, zoals jij noemt, zeker interessant.
  13. Bedankt voor jullie reactie, dat was inderdaad ook wat ik dacht. Maar je gaat toch twijfelen in het kader van klantvriendelijkheid :-)
  14. Hallo, Ik heb een vraag aan jullie. Ik heb een grafisch vormgevingsbureau en krijg af en toe de vraag of we, bijvoorbeeld voor een webdesign, eerst een opzet kunnen maken om de denkrichting te laten zien. Daarna beslissen ze dan of ze met mij, of een concurrent in zee gaan. Het gaat meestal om low budget projecten, denk aan 300,- euro voor de hele opdracht. Nu ben ik hier geen voorstander van, gezien je het grootste gedeelte van het denkwerk al hebt gedaan, kosteloos, en bedrijven ook daarmee zelf aan de slag kunnen gaan. Vanaf nu doen we dit dus ook niet meer. Wat is jullie beeld hierbij, doe ik hier goed aan? Zouden jullie eerst een opzet uitvragen bij verschillende bureaus als je een webdesign laat maken bijvoorbeeld? Met vriendelijke groeten, Esther Rookhuijzen
  15. Dankjewel! Ik ga het in de gaten houden. Groeten Esther
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.