Jump to content

Haslo

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Hallo! Community van
  1. Ik was net aan het reageren op John Bouwmans, en zie mijn reactie. Ik biedt ze wel degelijk aan in een pdf bestand, maar doordat de webshop nog maar net naar een nieuwe host is verhuisd heb ik nog geen tijd gehad om deze in de pdf aan te passen, laat staan voordat ik wist hoe ik er naar moest linken op mijn eigen server. Dit heeft niets te maken met onwil oid, enkel met het leren kennen van de beheeromgeving van de nieuwe webwinkelhost. Edit: en wanneer je kijkt bij mijn profiel (of gastenboek) dan kun je ook zien dat het daadwerkelijk een nieuwe host is, want hier staat in mijn profiel nog een screendump van mijn eerste webwinkel uit 2009 waarvan kenners wel kunnen zien dat dit een andere host is als wat ik nu heb. Terwijl ik ondertussen ook al ruim een jaar mijn eigen webshop heb geprogrammeerd en gerund alvorens ik wegens toenemende drukte naar deze ben overgestapt. Dat de link nog (weer) gelijk is dat heeft enkel te maken met dat ik onder die naam geregistreerd sta, ik opnieuw deze naam heb gekozen, en je nu ongemerkt wordt doorgelinkt vanaf mijn eigen host naar de nieuwe. En dat is hetzelfde adres als het oude wat hier nog in mijn profiel staat. Alleen de screendump hiervan klopt nu niet meer. Ik weet dat dit niet relevant is aan het topic, maar ik ben mij voor de rest dus wel degelijk bewust van de verplichtingen van mijn voorwaarden.
  2. Als dat zo is dan vindt ik het fijn om te weten. Aangezien je toch al mijn AV hebt doorgespit ( ;)) kun je ook zien dat ik deze sowieso al moest veranderen omdat het te downloaden pdf bestand ook niet meer klopt. Dit heeft te maken met dat ik pas ben overgestapt naar een andere webwinkelhost en deze nieuwe shop net amper klaar is en online staat. De clausule over de verantwoordelijkheid van verzending wilde ik daarin toch al weglaten om de reden dat klanten dit vaak toch niet lezen, en je er ook geen frauderende klanten mee kan voorkomen, maar dat je dit wettelijk niet mag plaatsen dat wist ik dus niet.
  3. Hoe kan post.nl dan het adres hebben geweten zodat ze er een exact zelfde adressticker op konden plakken? Had inderdaad gekund, maar in dit geval dus niet omdat de klant juist op deze order zat te wachten en wij er diezelfde morgen nog correspondentie over hadden gehad dat het die dag daarvoor al niet was aangekomen, en dat het dan hopenlijk dus wel die zaterdag aan zou komen. Klant was dus gewoon thuis en zat te wachten op haar bestelling. Ik neem heus niet zomaar klakkeloos wat aan, maar vooral wanneer dit een goede terugkerende klant is die altijd netjes op tijd betaalt en nooit ergens over zeurt, heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat zij daarover zou liegen. Het probleem is dat post.nl dus ook al deze verklaringen blijkbaar al klaar heeft liggen wanneer je een klacht indient, en daar ging het over, al ben je zelf nog zo zeker van je zaak. En tot slot wat er tijdens het schrijven van dit topic nog achteraan kwam: Dat ben ik met je eens, maar dat wil niet zeggen dat ik mij aan die verantwoordelijkheden onttrek. De ervaring leert dat klanten niet of nauwelijks de Algemene Voorwaarden lezen, ook niet wanneer ze nog eens duidelijk vermeld staan en ermee akkoord moeten gaan vòòrdat ze op de knop Verzenden drukken. Dus klagen doen ze toch wel, en terecht wanneer hun bestelling echt niet is aangekomen. Deze regel is alleen maar het zoveelste voorbeeld om eventuele frauderende klanten proberen te ontmoedigen en het kaf van het koren te kunnen onderscheiden. Voor de rest heb ik tot nu toe nog altijd alle klachten omtrent te late bezorging door post.nl door middel van een kortings compensatie (naar keus bij een volgende bestelling of restitutie), en helemaal niet aangekomen bestellingen door middel van terugbetaling of opnieuw sturen van de bestelling tot volle tevredenheid van mijn klanten opgelost. Of jij moet mij kunnen vertellen dat ik dit wettelijk ook niet in mijn voorwaarden mag noemen, want dat weet/wist ik dus niet. Edit: topic = bericht
  4. Daarom zeg ik dus ook: Want het gevoel te hebben om als onbetrouwbare onderneming over te komen is voor mij net zo erg, zoniet nog erger, dan de kosten die ik er steeds weer voor moet maken. Bovendien weet niet iedere klant dit, dus het kan ook een manier zijn om eventuele kwaadwillende klanten de wind uit de zeilen te nemen, en tweemaal na te laten denken alvorens ze een onterechte klacht indienen.
  5. Dat valt wel mee. Het zijn immers filmpjes van een paar seconden die ik via mijn camera op mijn eigen server kan zetten, en dat is in mijn geval in 5 minuten gedaan of het er nu 1 of 10 zijn. En ik stuur toch altijd al een email wanneer de bestelling is verzonden en dan is de link meesturen maar een kleine moeite. Al had ik het zelf liever achter de hand gehad voor alleen als er problemen waren maar helaas staan er geen datums op de postbussen, dus om te bewijzen dat je het echt die dag hebt verstuurd moet je het dan ook wel meteen meezenden, want wie zegt anders dat je het niet pas na de klacht hebt gestuurd en gefilmd... Daarbij heeft het ook te maken met een eigen stukje gemoedsrust voor wanneer de klant mij niet lijkt te geloven dat ik het echt heb opgestuurd, want het laatste wat ik wil dat is onbetrouwbaar overkomen. Zo kan ik in ieder geval bewijzen dat ik niet lieg, en dat het dus niet aan mij ligt als het veel te laat, of niet is aangekomen. Overigens heeft mijn webshop een huiselijk karakter met veel terugkerende klanten met wie ik ook vaak persoonlijk contact heb, dus ik ben niet zo bang dat dit bij voorbaat al wantrouwend over zal komen. De meesten zullen dit wel begrijpen.
  6. Ik heb al verschillende topics gelezen over dit onderwerp en eerlijk gezegd begint mij de moed steeds meer in de schoenen te zinken bij het lezen van het weinige recht wat je als intenetondernemer hebt wanneer poststukken, met name brievenbuspost, veel te laat of helemaal niet wordt bezorgd. Maar hoe lang moet ik in geval van echt niet ontvangen post wachten tot het overgaan van terugbetaling of opnieuw verzenden van de bestelling? Uiteraard wil de klant liever nog gisteren dan vandaag zijn geld terug of een nieuwe bestelling wanneer het binnen een paar dagen niet is bezorgd, maar wat is nu een normale tijd om te wachten tot het misschien toch nog bezorgd wordt alvorens over te gaan tot terugbetaling of opnieuw verzenden?
  7. Ik haal dit weliswaar oude topic toch maar even omhoog omdat deze ook het meest lijkt op mijn situatie. Ik heb een webwinkel waain ik veel kleine dingen verkoop van 10 ct tot 1,00. Het gaat juist vaak mis bij deze kleine bestellingen die via brievenbuspost worden verstuurd. Ook ik krijg regelmatig emails van klanten dat hun bestelling nog steeds niet binnen is. Klagen bij tnt helpt inderdaad niet. Enige advies: aangetekent versturen. Maar deze bestellingen liggen vaak rond de 5 euro en daar gaat iemand echt geen 7,00 euro verzendkosten voor betalen dan. Nu heb ik afgelopen week wel gelezen dat post.nl volgens OPTA verplicht is om 95% van hun poststukken de volgende dag te bezorgen en dat ze anders een boete kunnen krijgen. Naar alles wat ik ervan lees moet dat toch al aardig voor hun in de papieren gaan lopen dan, want dan komen ze haast nooit aan die 95% En het ligt echt niet altijd alleen aan de klant, want ze maken er echt een zooitje van bij post.nl Ik heb er al een dure Dymo labelwriter voor aangeschaft, en eenmaal kreeg een klant na 6 werkdagen haar brievenbusbestelling met een adressticker van post.nl er overheen dat exact gelijk was aan het adres wat ik er al had opgeplakt. Een andere keer had ik een envelop op donderdag opgestuurd aan een goede en terugkerende klant. Klant mailde op zaterdag dat het er nog niet was en dat ze het eigenlijk dat weekend wel nodig was geweest. Pas op dinsdag werd het bij haar in de BRIEVENBUS bezorgd, met een sticker van post.nl er op van die afgelopen zaterdag dat "de bewoner niet thuis was geweest". Wat is dat voor onzin denk ik dan. Ik heb besloten dat ik vanaf nu alle brievenbuspost ga filmen wanneer ik het in de bus doe. Met het adres en retouradres goed in beeld wanneer ik het in de bus stop. Die filmpjes ga ik op mijn eigen server zetten en wanneer ik de klant mail dat hun bestelling is verzonden dan zet ik er een link bij naar dat filmpje. Ik denk niet dat dit de veel te late leveringen of vermissingen oplost, maar dan heb ik in ieder geval bewijs dat ik het echt verstuurd heb. En ik hoop daarmee eventuele frauderende klanten de wind enigzins uit de zeilen te nemen. Tis triest maar ik weet het anders ook niet meer. En misschien is het een idee voor anderen. Veel kleine bestellingen maken ook een grote, en het kost me zo onderhand echt veel geld.
  8. Ik heb sinds kort een online hobby en creatief winkel waarbij ik ook bij mij thuis creatieve workshops geef. Voor de voorbeelden en werkbeschrijvingen op mijn webwinkel gebruik ik daarvoor materialen die ik (uiteraard) zelf verkoop zodat bezoekers kunnen zien wat ze er mee kunnen maken, maar ook voor de workshops gebruik ik de materialen en gereedschappen die ik heb ingekocht voor de verkoop. Mijn vraag is nu hoe ik deze artikelen moet boeken? Echt eigen gebruik is het niet omdat ik het enkel voor mijn bedrijfsvoering gebruik, zowel tijdens de workshops als voor voorbeelden in de webwinkel. Of moet ik het dan als het ware van mijzelf kopen, hetzij tegen inkoopsprijs, hetzij met een evt. aan mijzelf verleende korting? Alvast bedankt.
  9. Ik vindt dit een interessant onderwerp aangezien ik tegen dezelfde problemen oploop. Ik heb een klein startend bedrijfje en momenteel is mijn prive geldverkeer nog steeds vele malen groter als mijn zakelijke. Maar ook ik mocht mijn priverekening niet zakelijk gebruiken van de Rabobank. Misschien had ik ook eerst geen slapende honden wakker moeten maken en erom vragen, maar goed. Vooralsnog gebruik ik nog steeds mijn (overigens aparte) priverekening voor mijn transacties omdat ik er nog steeds niet uit ben of ik wel meteen een zakelijke rekening wil. Ik vraag mij nu dus af in hoeverre ik 'strafbaar' ben wanneer ik eerst nog een tijdje doorga met mijn priverekening nu ik weet dat het van mijn bank eigenlijk niet mag?
  10. Hallo allemaal, ik ben zowel nieuw op higherlevel.nl alswel in het ondernemen. Sinds kort ben ik op professionele basis bezig met de online verkoop van hobby en creatief materialen en het geven van creatieve workshops. Nu ben ik op zoek naar buitenlandse groothandels, liefst UK of USA, waarbij ik wat exclusievere producten kan inkopen. Maar wat ik dus vreemd vindt bij de zoekresultaten van 'wholesale craft and hobby products' is dat deze websites vaak op gewone webwinkels lijken die ook gewoon de prijzen bij hun producten hebben staan en dan daaronder de kortingsprijzen voor 'wholesale' (wat we hier dus niet gewend zijn). Mijn vraag is dus hoe ik nu een echte buitenlandse groothandel kan onderscheiden van een retailer die gewoon wat korting geeft wanneer je wat meer inkoopt? Of moet ik wellicht mijn zoekopdrachten wat aanpassen om wèl op de juiste sites te komen? Alvast bedankt.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept