Jump to content

pasluy

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • First name
    Michel
  • Company or organization name
    Passchier & Luyendijk
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
    financiering
    innovatief ondernemen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    de zaak, arbeidsrech

Company info

  • Phone number
    0610707858
  1. Geachte lezers Sinds een tiental jaren hebben wij een bedrijf gespecialiseerd in de opfok en training van hoogwaardige kwaliteit paarden. Bij aanvang hebben wij een accommodatie gekocht en een financiering genomen bij bank. X onder de toen geldende algemene voorwaarden. Door verbouwing verkoop en sloop en deel afgelost van leningen is er veel gewijzigd en vraagt de bank mij naar een nieuwe taxatie. Begrijpelijk dus heb ik mijn eigen ervaren makelaar op het gebied van proffessionele paardenobjecten aan de andere kant van Nederland gevraagd mijn pand te taxeren. Nu stelt de bank dat deze taxateur niet op hun regionale taxateurslijstje van boeren makelaars te staat dus mag deze taxateur niet taxeren voor hun als bank. Mag de bank mij alleen laten kiezen uit hum voorgeschreven lijstje van taxateurs? Welke rechten heb ik als ondernemer hierin om hier van af te wijken en zit ik vast aan regionale taxateurs vast als er landelijk maar een handje vol echte paardenobject makelaars / taxateurs zijn? Wie heeft hier ervaring in? Ik wil wel eens horen hoe anderen hier over denken.
  2. Gemeente heeft mijn voorganger een recht van opstal gegeven op een gebouw op een stuk grond later is midden op dit terrein een gebouw gezet met ook een recht van opstal aan een ander. Deze wil nu uitbreiden wat dus inhoud dat wij worden beperkt. Ofwel zij willen groter wij moeten kleiner. Het is dus een geheel aan grond. Ik ben van mening dat we na meer dan 30 jaar gebruik te hebben gemaakt recht hebben op dat stuk grond. Hiernaast huren ze tot voor kort een deel van ons en willen dit nu voor hun zelf hebben. Daar heb ik niets op tegen. Zij doen dezelfde onderneming alleen een andere doelgroep en er is geen behoefte aan meer maar juist aan minder. Maar ze bouwen wel meer en ik mag niet meepraten waarom ze meer willen en welke ruimte ze krijgen in ondernemen. Praten helpt niet meer ds wil bezwaar maken om tot nadere afspraken te komen.
  3. Hallo, Ik heb een vraag over het vestigen van een recht van opstal. In de situatie wil de gemeente die eigenaar van een totaal perceel is een recht van opstal vestigen bij mijn buren. Ik ben het hier niet mee eens. Kan ik hiertegen bezwaar maken of in beroep gaan? Zoja bij wie? Gr. M
  4. Nee het is geoorloofd om in het bedrijf te wonen. Het gaat me met name waar ik rekening mee moet houden in de huurovereenkomst. Met welke risico's moet ik rekening houden? Weke rechten en plichten heeft een huurder en ik als verhuurder?
  5. Heeft iemand ervaring met aangaan van een huurcontract met personeel voor woonruimte binnen een bedrijfspand? Waar moet ik op letten?
  6. Graag jullie reactie op het volgende: Mijn huurder kan zijn rekeningen niet meer betalen en heb daarom mijn huurcontract opgezegd om zelf met mijn horeca accomodatie aan de slag te gaan. Verdien ik er teminsten nog wat aan ipv de huurder te laten zitten en geen huur te ontvangen. Nu is het zo dat ik graag de inventaris zou willen overnemen maar die is in huurkoop constructie verkocht van een derde aan de huurder. De derde wil er veel te veel geld voor hebben dus heb gezegd dat hij de spullen maar er maar beter uit kan halen. Maar misschien bedenkt hij zich nog wel. Echter heeft nu de huurder beslag laten leggen op de inventaris omdat hij meent dat hij veel te vorderen heeft van de derde ivm wanprestatie en niet betaalde consumpties uit het bverleden gegeven feesten en etentjes met anderen door de derde. Lastig stukje denk ik maar hoe kom ik hier uit? Mag ik de invenatris van de derde gebruiken zolang er beslag is gelegd door de huurder op de spullen van de derde of anders mag ik de spullen uit het pand laten verwijderen om me eigen spullen te plaatsen en zelf de horeca te gaan doen? Graag jullie reacties wat ik het beste kan doen.
  7. Hey Thor ken je me wel goed? Wordt ik nu onder de loep genomen? hahah Mag hoor. Maar horeca is nieuw voor mij. Ik heb niet mijn neus in iemand andermans zaakjes gestoken. Beetje rare opmerking. Moet je als administrateur alles juist inschatten en je oren overal voor sluiten. Ik heb de informatie gewoon zonder vragen gekregen van de boekhouder hoor en denk dat deze boekhouder dit wellicht ook niet helemaal eerlijk vond en mij daarom de info gegeven heeft. Maar je verhaal is duidelijk hoor. Ik heb te veel vertrouwen in de zaak gehad. Klopt zeker. Als ik dit wel had gehad zat ik hier niet op dit forum. Ik probeer alleen te redden wat er nog te redden valt en is nog niet het eind van de werel hoor. ik weet alleen niet hoe ik hier mee om kan gaan. Nou ja nu wel een beetje.
  8. Ik krijg bij de huidige eigenaar van het object de indruk dat hij maar een huurder moest hebben om zijn object goed te verkopen. Hij heeft niet aangemaand op achterstanden er zijn geen verdere afspraken aldus de boekhouder maar ja die kan ook een stukje niet weten van het hele verhaal van wellicht mondelinge afspraken. Maar vind wel dat hij duidelijk de indruk heeft gewekt dat er een hoge huur als inkomstenbron in zit en de makelaar heeft hiermee gepromoot. Een heel andere voorstelling van de werkelijkheid.
  9. Ik koop een dergelijk pand voor de eerste keer aan. Ik heb hier geen ervaring in. Ik ben dus mijn inziens niet echt een professional. Nu er afrekeningen van diverse contracten ben ik bij de boekhouder van de huidige eigenaar geweest die me attendeerde op grote achterstanden. Hij mocht dit niet aan mij laten zien maar aangezien hij straks mijn personeel wordt heeft hij mij dit toch gegeven. Als ik nu deze situatie bekijk kan hij maar maximaal de helft van de huur betalen. Bij navraag bij de huurder blijkt dat hij moeite heeft om de huur op te brengen. De exploitatie was ook bij hem veel te hoog voorgesteld dan dat het nu in de praktijk uit is gekomen. Tuurlijk de economische situatie is hier ook misschien enig onderdeel hiervan maar hij komt op nog niet de helft dan de voorgespiegelde opbrengen door de huidige eigenaar. (de huidige eigenaar van het onroerend goed was voorheen de exploitant van de horeca). Terwijl in het huurcontract de indruk wordt gewekt dat hij binnen 3 jaar op een verdubbeling van omzet zou kunnen komen door hieraan een staffel afspraak te maken in huurverhoging op basis van na een jaar behalen van dubbele omzetten. Ik ben geen horeca man en weet niet wat onder aan de streep over hou om van te leven en huur van te betalen.
  10. Beste lezer, Ik heb overeenstemming bereikt over de aankoop van een onroerend goed. In de prijs is rekening gehouden met een positieve prijsontwikkeling van een huurcontract met een huurder die een deel van het pand huurt. Na tekenen van het voorlopig koopcontract kom ik er achter dat de huidige eigenaar mij verzwijgt dat er een grote betalingsachterstand is met de huurder. De huidige eigenaar zegt me niets en verzwijgt de boekhouder hierover inzage te verschaffen. Hij heeft dit jaar nog geen huur voldaan zonder hem hierop aan te manen. De feitelijke levering moet nog plaatsvinden. Kan ik me beroepen op dwaling ivm dat de huidige eigenaar mij informatie achterhoud en kan ik dan eisen tot ontbinding of tot het reduceren van de aankoopprijs? Hoe moet ik hier mee omgaan en omgaan met de huurder? Mvg, Michel
  11. Beste lezer, Wie kan mij helpen aan een checklist van handelingen die er gedaan moeten worden na overname van een bedrijfactiviteit van een moeder naar een nieuwe onderliggende dochter met ander KVK nummer, btw-nummer etc. Alle contracten, personeel moeten dus meegaan naar nieuwe vennootschap. Ik denk hierbij aan contractuele zaken, fiscus, briefpapier, etc.
  12. Hallo lezer, Ik help iemand bij een metaalbedrijf. Nu merk ik dat deze bedrijven risico's kunnen lopen van fouten in contructies. Bij welke aspecten moet je denken als je middels vennootschappen je garantie en constructierisico's wil spreiden. Graag jullie reactie
  13. Hallo lezers, Er zijn bedrijven die hun juridische structuur zo opbouwen dat zij in het klein metaal kunnen blijven. Zijn de verschillen tussen de verschillende CAO's zo verschillend om hier je hele structuur op in te richten? Graag jullie reactie.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept