Jump to content

Yatsuba

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Hallo, ik heb in de aanloop voor mijn bedrijf een aantal digitale producten ingekocht vanuit het buitenland o.a. Australië. Dit heb ik gedaan via mijn privé paypal account. De factuur is betaald in US dollars en is incl. BTW. Op de factuur staat niet vermeld wat het BTW percentage is. Hoe boek ik deze kosten in mijn boekhouding? Grt.
  2. Yatsuba

    VAR verklaring?

    Er kan nog steeds sprake zijn van een arbeidsrelatie. Belangrijk kenmerkend hiervoor is, is of er sprake is van een gezagsverhouding. Deze komt tot uiting middels de concrete invullen van een aantal kenmerken zoals opdrachten/aanwijzingen over werktijden, omgang met de klanten, in te vullen urenstaat, hoe wordt de voortgang geregistreerd etc etc etc etc. Ook kan er gekeken worden naar de omvang van de opdrachten die nu nog in de pijplijn zitten; hebben deze enige substantie? De afgegeven var-verklaring geldt alleen voor de werkzaamheden die je hebt omschreven op het aanvraagformulier. Als er geen match is met de uitgevoerde werkzaamheden biedt deze voor jouw opdrachtgever geen bescherming. Waar je een var aan kunt vragen? Kijk even op de site van de bd of ga overmorgen naar een startersdag - ook al ben je al begonnen - van de kvk. Thanks voor je reactie. Wat betreft de gezagsverhouding, ik vul de vragen zodanig in dat er geen "gezagsverhouding" is. Ik mag het werk dan ook naar eigen inzicht doen en uitvoeren. Verder heb ik meerdere opdrachten in de pijplijn maar niet voor deze specifieke werkzaamheden, maar voor mijn core business. Ik begrijp nog niet helemaal hoe de BD dit controleert. Als je de vragen gewoon invult zoals ze het beste uitkomen, dan kunnen ze daar toch vrijwel niet achter komen als alleen achteraf of d.m.v. een tussentijdse controle? Inmiddels heb ik de VAR verklaring al aangevraagd, ik ben benieuwd of ze 'm verstrekken. Nogmaals bedankt!
  3. Yatsuba

    VAR verklaring?

    Ja, want na 3 maanden en 1 dag is er geen automatisch vermoeden van een voortgezet dienstverband meer. Met een VAR loopt de voormalig werkgever dan geen risico meer dat de opdracht als dienstverband wordt aangemerkt. Top, bedankt voor je snelle reactie!
  4. Yatsuba

    VAR verklaring?

    Ja indien binnen 3 maanden en 1 dag na einde dienstverband én min of meer dezelfde werkzaamheden als voorheen in loondienstverband. Schade veroorzaakt door onderaannemers is standaard meeverzekerd onder een goede CAR dekking van de hoofdaannemer, maar met de mogelijkheid dat die CAR verzekeraar vervolgens regres (verhaal) op jou gaat uitvoeren. Valt op een paar manieren op te lossen: ofwel ook zelf verzekeren (beetje zonde als het alleen voor dit project is), of zorgen dat je uitdrukkelijk als met name genoemde medeverzekerde op de polis van de hoofdaannemer vermeld wordt : in dat geval wordt er geen regres op jou gepleegd. Een andere optie is dat hoofdaannemer en diens verzekeraar schriftelijk verklaren afstand te doen van het recht van regres. Het is langer dan 3 maanden en 1 dag ;D, lukt het dan wel?
  5. Yatsuba

    VAR verklaring?

    Hallo, ik ben sinds kort gestart met mijn bedrijf. Mijn core business is on- en offline reclame en communicatie, zoals webdevelopment gevelsigning, visuals, social media marketing etc. Maar nu heeft mijn oude werkgever gebeld en die wilmij voor een X aantal uren voor een vastgestelde periode inhuren. Het werk wat ik uit ga voeren, valt niet binnen mijn core business. Het betreft projectondersteuning en begeleiding, het kan zijn dat dit bij het bedrijf zelf moet worden uitgevoerd, maar ook op locatie tijdens bouw van retailwinkels. Gaat de belastingdienst dit als een werkgever - werknemer relatie zien? Het betreft werk op basis van projecten, zodra de projecten voorbij zijn houdt het werk weer op. Daarnaast heb ik ook al meerdere leads, die vrijwel zeker doorgaan, dus dat zorgt ervoor dat ik meerdere klanten heb. En als het al kan, hoe vraag ik de VAR dan aan? Alleen voor de werkzaamheden die ik bij deze specifieke klant ga doen? Tevens vraag ik me af hoe het zit met verzekeringen. Stel ik moet werken op locatie, val ik dan onder de CAR verzekering van de opdrachtgever? Of moet ik mezelf daarvoor verzekeren?
  6. Mensen, eerder had ik al gepost bezig te zijn om naar Japan te exporteren. Nu wil ik graag de HS-Code van onze producten vaststellen. Het lastige is alleen dat de producten niet steeds hetzelfde zijn. Het betreft hier interieuronderdelen, die van bijvoorbeeld staal, hout, plastic enz enz. zijn gemaakt. Is het dus nodig om dan voor elk onderdeel de HS-code vast te stellen? En hoe kan ik dit het makkelijkste doen? Is dit eigenlijk wel nodig? Wanneer is het wel nodig en wanneer niet. Ik hoop dat jullie me wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen. [titel aangepast - mod]
  7. Beste mensen, ik wil graag enkele pallets versturen naar Japan, maar heb dit eigenlijk nooit eerder gedaan. Wat is de beste manier per boot of per vliegtuig. Wat is de verwachte levertijd per boot of per vliegtuig. Bij welke transporteur kan ik het beste aankloppen? Waar moet ik nog meer rekening mee houden? Dus bijvoorbeeld doanadocumenten etc. Zeker nu met de tsunami zal het vast niet zo makkelijk zijn. Alvast bedankt!
  8. Ok, ik ben zover om me in te schrijven bij de KVK en de belastingdienst, maar nu zit ik nog met het volgende. Het bedrijf wat ik ga starten gaat zich in meerdere branches bezighouden. Hiervoor wil ik graag 1 bedrijf opstarten met meerdere handelsnamen. Op zich geen probleem, want dat kan gewoon. Alleen er zijn leveranciers die soms verlangen dat je bedrijf zich alleen bezighoudt met bijvoorbeeld kledingverkoop, terwijl ik me ook ga bezighouden met andere verkoopactiviteiten zoals verkoop van verlichting. Hoe pak ik dit het beste aan of zal ik deze leveranciers "voorlopig" links laten liggen?
  9. Bedankt voor je reactie. Goed ik snap dat de meeste daar niet op zit te wachtten, maar men moet ergens beginnen toch? Tuurlijk is het de bedoeling dat ik groot ga afnemen, dat is wel de intentie aangezien je dan de meest scherpe prijzen zal krijgen. Voordat ik kan bepalen hoe mijn omzet in elkaar zit en hoe het financiële plaatje eruit zal gaan zien, zal ik eerst wat prijzen moeten zien voordat ik berekeningen kan maken. Ik richt me op de consument in het middensegment. Nadeel is dat deze markt erg groot is, voordeel is dat de markt die er is zich niet goed genoeg (mijn inziens) exploiteert via internet. De intentie is om de grootste aanbieder te worden via internet, sterke punt hiervoor zal de marketing zijn. Veel kan ik hierover niet zeggen. Het rare aan groothandels is dat ze op inhoudelijke vragen vaak niet reageren, maar zodra ik alleen maar "ik zou graag 5000 stuks van dit en dit artikel willen kopen," dat ze dan ineens wel direct reageren. Maar ik wil natuurlijk van alles weten over kwaliteit, leveringsvoorwaarden, kwaliteit, prijzen enz. enz. Dan haken ze vaak ineens af. Waarom dat is begrijp ik niet helemaal. De markt waarin ik me begeef is niet zo belangrijk, voor mij is belangrijk hoe benader je leveranciers en hoe haal ik die over om met mij in zee te gaan, ook al ben ik een starter op de markt. Grt.
  10. Hallo mensen, ik ben al een tijdje bezig met het aanschrijven van verschillende groothandels en producenten, maar tot op heden levert het weinig op. Nu wil ik ze via de telefoon gaan benaderen, maar waar moet ik op letten en wat moet ik vragen. En ook belangrijk welke vragen kan zelf vanaf hun zijde verwachten. Ik wil eerst een leverancier vinden voordat ik alles op poten ga zetten voor mijn onderneming, maar dat blijkt dus best lastig te zijn. Vragen die ik zelf heb bedacht zijn o.a.; - Is uw bedrijf ook bereidt te leveren aan webshops - Wat is de minimale afname hoeveelheid/bedrag - Wat doet uw bedrijf om uw zakelijke partners te beschermen tegen concurrentie onderling, ik moet natuurlijk wel kunnen concurreren. - Hoe snel kan er na de bestelling geleverd worden - Hoe zit het met garanties/retourzendingen/defecten - Wat zijn de betalingsvoorwaarden (ik wil graag de mogelijkheid bekijken om bv. te betalen na 60 dagen, mits mogelijk.) - Hanteert het bedrijf concurrende prijzen? (wederom, ik moet wel kunnen concurreren anders schiet het niet op. Maar ik moet ze natuurlijk overtuigen om aan mij te leveren, de grote merken zullen dit niet zo snel doen, maar een groothandel bijvoorbeeld wel. Maar dan is het weer de vraag of ik wel tegen de prijzen op kan die bijvoorbeeld bij de grotere winkel ketens gehanteerd worden. Hoe krijg ik bijvoorbeeld een prijslijst in handen, leveranciers geven deze ook niet snel af. Uiteraard zal dit per afnemer verschillen. Al is het maar een gemiddelde prijs, zo weet ik of het überhaupt zin heeft om met die leverancier in zee te gaan. Graag hoor ik jullie reacties. Alvast bedankt!
  11. Beste mensen, ik ben op zoek naar goede leveranciers. Nu weet ik wat voor soort producten ik zoek en waar ik de producenten kan vinden. Ik wil via een E-mail/brief deze bedrijven benaderen. Maar wat zet ik er in en wat moet ik vragen?! -Moet ik elke leveranvier apart aanschrijven of kan ik een standaar opzet gebruiken. -Ik wil natuurlijk graag weten wat de producten kosten, vraag je dit al bij het eerste contact. Ik zet nog even wat dingen op een rij waar ik zelf aan denk, maar niet precies weet of ik dat wel bij een eerste contact moet vragen. Garantie, concurrentie (dus andere afnemers),kosten vervoer, mogelijkheid tot dropshipping, minimale afname aantal/bedrag. Product foto's voor gebruik in de website, uitgebreide productspecificaties, Handleiding meegeleverd indien van toepassing, voorwaarden voor afnemers. Misschien moet ik al wel een minimale omzet hebben oid. Zo kort eventjes waar ik aan dacht. Misschien heeft iemand een voorbeeld brief. Dan zou ik daar is naar kunnen kijken. In mijn ogen moet ik zakelijk en straight to the point komen aangezien snel duidelijk moet zijn dat het om een toekomstige klant gaat en niet om een langdradige E-mail die tot spam wordt gebombadeerd. Maar misschien vinden jullie telefonisch contact beter, dus graag jullie tips. alvast bedankt!
  12. Hallo mensen, ik ben al een tijdje aan het zoeken naar goede leveranciers voor lingerie. Ja ik ken de bekende weg van zoeken vie de zoekmachines, maar ik kom eigenlijk altijd bij leveranciers uit die niet tot het topsegment horen. Ik zoek dus leveranciers die de topmerken merken kunnen leveren. zoals bv. marlies dekkers, tommy hilfiger, Chantelle. Moet ik dan echt naar de fabrikant, dus in deze bv. Marlies dekkers toe gaan? Daarnaast wil ik ook een meer erotische afdeling beginnen. Maar ook hier zijn duizenden aanbieders. Hoe weet ik welke producten goed zijn en of zij daadwerkelijk een erkende leverancier zijn ofwel producent. Ik heb veel gezocht op de internationale trading websites zoals alibaba.com maar daar vind je veelal hetzelfde en ik vraag me dan ook af waar produceren topmerken hun producten dan? En hoe weet ik of ik met een top producent heb te maken? Denk nu vooral niet; onee niet weer een lingerie webshop. Het concept wat ik heb bedacht is anders dan de standaard webshops, maar er zullen dan wel de juiste leveranciers gevonden moeten worden. Dus wat zoek ik? Merk leveranciers en Top producenten met checkbare referenties. Ik zal jullie later uitgebreidt gaan vertellen hoe de vork in de steel zit maar zolang alles nog niet helemaal duidelijk is kan ik jullie die dus ook niet verschaffen. Alvast bedankt!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept