patricia w

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    anders
  • Geslacht
    Female

patricia w's trofeeën

  1. Beste Highio, Bedankt voor je antwoord. Eigenlijk kort gezegd, gewoon gesprek aangaan met agent. Kijken hoeveel klanten deze al heeft in een bepaald rayon, dat werkt makkelijker. De ervaring is dat het makkelijk te verkopen is, vaker ja dan nee en er wordt gemiddeld elke 6 weken opnieuw besteld. Dinsdag heb ik een eerste gesprek, benieuwd naar de eisen.. Groet Patricia
  2. Wij zijn een snelgroeiende groothandel in tassen, sjaals en sieraden. Alleen kunnen wij het niet meer aan. Wij leveren aan kledingwinkels en zijn door winkeliers geïnformeerd over agenten. Nu hebben wij ons goed ingelezen etc voor en nadelen alleen de hoogte van de provisie is ins niet helemaal duidelijk. Wie kan ons helpen en weet wat een reële provisie is voor een agent die sieraden sjaals en tassen verkoopt. Groet, Patricia
  3. Hallo Allemaal, Ik werk zelf voor een payroll bedrijf en wil graag het een en ander nog even verduidelijken over payroll. Het is namelijk zo dat veel payroll bedrijven andere "regels" hanteren. Er zijn payroll bedrijven die de NBBU Cao hanteren (uitzendbureau cao) en payroll bedrijven die de VPO Cao hanteren. Het verschil is dat je met de NBBU Cao met fases werkt en met de VPO Cao krijg je echt contracten. De werkwijze bij ons is de VPO Cao. Deze cao zegt dat wij als payroll organisatie 8 contracten binnen 3 jaar mogen geven voor we de medewerker voor onbepaalde tijd in dienst nemen (dus vast contract) De medewerker krijgt het eerste jaar 3x een 4 maanden contract, het tweede jaar ook en het derde jaar 2x een half jaar contract. Daarna komt de medewerker voor onbepaalde tijd bij ons in dienst. Het eerste jaar heeft de ondernemer een proeftijd met de medewerker van 52 weken, dus je kunt per dag van de medewerker af, maar goed de medewerker heeft wel een contract bij ons. Het tweede, derde en alle jaren daarna heeft de ondernemer een opzegtermijn van 1 maand met de medewerker. Wij hanteren 1 wachtdag bij ziekte en betalen het eerste half jaar 100% door dus de eerste 26 weken, week 26 tot week 52 betalen wij 90%, week 52 tot week 78 betalen wij 80% en week 78 tot 104 betalen wij 70%, dan wordt het overgenomen door het uwv. Wij hanteren geen urenverplchting, dus het maakt niet uit hoeveel uren je doorgeeft. 1 week niets, prima. 1 week 40 uur, prima enz. Als u stopt met de medewerker dan stopt het ook daadwerkelijk voor u, u hoeft geen uren meer te betalen. Wij betalen door bij kort verzuim, wettelijke feestdagen en dus ziekte. Wij nemen de cao waar u onder valt over. Dus is uw cao klein metaal, dan zijn wij verplicht om de adv dagen, functieschalen enz. over te nemen en te hanteren. Na 8 weken bouwt de medewerker vanaf 21 jaar, pensioen op. Uiteraard opbouw vakantiedagen en vakantiegeld. Keuze uit een wekelijkse betaling of 4-wekelijkse betaling. Wij hanteren dus kortgezegd een all in tarief. geen verassingen achteraf! U betaald puur de gewerkte uren, meer niet. Wij gaan ook geen contract met elkaar aan, dus bevalt het niet kun je ten alle tijde van ons af. Ik merk dat er nog veel onduidelijkheden zijn over payroll, vandaar mijn reactie. Dus veel payrollbedrijven werken verschillend, sommige hanteren idd 2 wachtdagen, betalen niet door tijdens ziekte, moet je wel een x aantal uren per week doorgeven en komt de medewerker nooit voor onbepaalde tijd in dienst. Maar dat is dus niet bij alle payroll bedrijven zo. Hoop dat het wat duidelijker is en zo niet..... dan lees ik het wel!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.