- Paar keer mislukt voordat je succesvol werd?
-
Gesprek over samenwerking webshop en computerwinkel
De belangrijkste vraag die je jezelf eerst moet stellen is: waarom zou iemand naar de winkel gaan en het systeem dan vervolgens bij JOU via het internet kopen terwijl ze toch al in die winkel zijn? Daarnaast zou ik ook eens nagaan of de verkoper van betreffende winkel wel zin heeft moeite te doen mensen te verwijzen naar jouw website terwijl hij waarschijnlijk meer geld kan opstrijken als het systeem direct bij hem wordt gekocht. Of hij nou bij jou of bij hem verkocht wordt, hij zal hem toch eerst zelf moeten bouwen, dus dat voordeel heeft hij al niet. Ik zie alleen maar voordelen voor jou, niet voor de winkelier, niet voor de klant... Kortom, het concept is niet sterk genoeg.
-
Mijn klant is in surseance van betaling en doet voorstel. Wat nu ...
Ik heb ooit bij een bedrijf gewerkt waarbij een klant in een dergelijke situatie terechtkwam. De klant kon niet meer aan zijn verplichtingen voldoen. Ook toen was er helaas net nog onbetaalde software afgeleverd. De keuze van de leverancier was toen wat frappant maar zal ik niet zo snel vergeten: ipv een betalingsregeling te treffen is er een ICT-traject opgezet om de klant (gratis) te helpen om de situatie (die natuurlijk voor de klant al moeilijk genoeg was) een stuk makkelijker te maken. De directeur van het bedrijf van de klant heeft uiteindelijk een doorstart gemaakt en betreffende leverancier heeft dus nu een klant voor het leven... Dat is natuurlijk wel een risico en wellicht niet in elke situatie van toepassing. Maar het heeft iig wel mijn kijk op omgaan met klanten veranderd.
-
Postverlies neemt toe (PostNL)
Ik heb het gevoel dat het bij de postbodes zelf zit. Misschien omdat er ontslag aan zit te komen? Ik heb meerdere malen rondleidingen meegemaakt op het sorteercentrum en er kan natuurlijk altijd wat mis gaan, maar het proces zit best goed in elkaar. Wat minder vertrouwen heb ik in de postbodes tegenwoordig :(
-
Wetgeving etikettering (inkoop buitenland, verkoop Nederland)
Dat het een huismerk is wil niet zeggen dat het door de supermarkt zelf wordt gefabriceerd natuurlijk. Kortom, achterhaal wie het heeft gefabriceerd, en ga daar mee verder. Vaak zweven er nog meer van dat soort producten onder andere huismerken, dus ze hebben dan wellicht ook een efficiënte manier van het plakken van etikketen e.d. waardoor je dat probleem misschien ook meteen hebt opgelost.
-
te weinig klanten voor cakewinkel?
Zomaar zaken die bij mij opkwamen (geen wetenschap, maar wellicht stof om over na te denken!): Komt op mij al niet echt uitnodigend over! Behoren 'hippe' mensen wel tot jouw doelgroep? En passen de kleuren überhaupt wel bij het type cakejes wat je aanbiedt? Ik bedoel; zwart/wit past niet echt bij paascakejes. Klinkt als een goed idee... Maar als het niet goed genoeg is uitgevoerd, lijkt het misschien of je winkel (nog) niet af is... Ook dus misschien niet zo uitnodigend als je had gehoopt! Hier gingen bij mij meteen alarmbellen rinkelen! Doe hier wat mee! Je klanten denken blijkbaar dus dat er bij jou niks te eten te halen valt!
-
Relatiebeding bij betere functie/hoger salaris
Volgens mij staat je werkgever hier wel sterk in. En eigenlijk ook wel een beetje terecht. Waarom? Nou, stel dat iedereen die wordt ingehuurd wordt overgenomen na 6 maanden (bijv.)? Dan heeft jouw werkgever straks niemand meer... Ik neem aan dat mensen verkopen tegenover verhuren niet tot de core business van jouw werkgever hoort...
Mati
Junior
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht