Jump to content

Fotel

Senior
  • Content Count

    35
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    46-50
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Waar breng je de verschuldigde BTW (voortkomend uit de berekening van inkoop en verkoop m.b.t. reisbureauregeling0 onder op de aangifte zelf? ik heb twee grootboeken aangemaakt* "verkoop reisbureauregeling" en "inkoop reisbureauregeling" Als ik de een van de ander aftrek heb ik de bruto marge waarover BTW moet worden betaald. Maar waar geef ik die BTW op de aangifte aan?
  2. Hallo Peter, dank voor je reactie. Het probleem is dat niet alle kosten bekend zijn tot na afloop van de reis. Daarbij kun je o.a. denken aan restaurants en nog eventuele reiskosten ter plekke. Eddy
  3. Hallo lezer, even een boekhoudkundige vraag, De Reisbureauregeling is een margeregeling waarbij de uitgaven van de inkomsten worden afgetrokken om op de bruto winstmarge de BTW te betalen. Wat nu als de inkomsten in kwartaal 1 ontvangen worden (met de verkoopfactuurdata binnen het 1e kwartaal) en de uitgaven in kwartaal 2 uitgegeven worden (met de inkoopfactuurdata binnen het 2e kwartaal). De winstmarge is in het eerste kwartaal dus te hoog en in het tweede kwartaal zal deze dus negatief worden. Hoe wordt dit opgelost? Ik heb de boekdatum van de facturen in het boekhoudsysteem wel op het 2e kwartaal gezet maar dit levert niet de oplossing. Het boekhoud pakket kijkt naar de factuurdata. Deze facturen zijn al bij de klant en worden dan ook niet aangepast. mvg, Eddy
  4. Hallo Dennis, dank je. Dus vanuit dagboek bank1 boek ik 1000 euro naar kruisposten, en vervolgens van kruisposten 1000 euro naar dagboek bank2. Dit lees ik goed toch?
  5. Ongetwijfeld een domme vraag. Ik maak een overboeking €1000,- van de ene eigen zakelijke rekening (bank1) naar een andere eigen zakelijke rekening (bank2). Hoe moet ik dat aangeven in mijn administratie softwareprogramma? Ik neem aan dat het in het ene dagboek (bank1) als €1000,- "uitgegeven" aangeven moet worden en in het andere dagboek voor bank 2 als "ontvangen" aangegeven moet worden? Of zie ik dat niet goed? Ik gebruik SnelStart. gr, Eddy
  6. Dank. Lijkt mij heel redelijk, mits zo alles gecontrleerd kan worden. Ze werken echter nu ook vanuit een testomgeving online en dat blijkt niet afdoende om alles te testen.
  7. Gesprekken zijn er geweest. Meermaals. Situatie wat betreft het afmaken, correct opleveren en volledig laten controleren zijn daardoor niet bereikt. Opleverdatum was helaas niet opgenomen in de afspraak. Is dit dan de vrijbrief tot een eindeloos niet opleveren?
  8. Je verhaal klopt van begin tot eind. Ik heb al ruim 50% betaald en ze zijn al 2 jaar (ja, twee jaar!) bezig met oplossen van problemen. Heb zelf al veel tijd gstopt in herhaaldelijk testen van dat wat kon. Eddy
  9. Excuses niet nodig. Ik ben dankbaar voor je reactie. De verontwaardiging die ik heb betreffende de gang van zaken wordt ook door jullie gedeeld. Ik ben geen expert dus wat wel of niet getest kan worden weet ik niet vanuit eigen expertise. Maar dat doet er natuurlijk ook niet toe. Het gaat erom dat een product niet ongezien goedgekeurd kan worden en dat de opdrachtnemer de verantwoording moet nemen mij daartoe is staat te stellen. Een vraag is ook; al krijg ik uiteindelijk toch de mogelijkheid tot volledig testen en er dan zaken niet blijken te werken naar behoren hoeveel tijd/pogingen ik dien te geven om dit opgelost te zien? Het gaat er hierbij niet om wat er moreel door ons gevonden wordt, maar wat juridisch acceptabel is . Helaas kom je er vaak te laat achter met wie je te maken hebt. Op het moment van verkoop is het altijd mooi weer en ook al probeer je een paraplu van afspraken en voorwaarden vast te leggen blijken deze vaak onvoldoende om automatisch redelijkheid van handelen af te dwingen bij de opdrachtnemer als het storm wordt.
  10. Uiteraard is dat mogelijk, maar alleen als beide partijen het daar over eens zijn. Het gebeurt mij regelmatig dat wanneer een cliënt in zo'n patstelling komt te verkeren, de betaling naar onze derdengeldenrekening gaat en pas doorbetaald mag worden 'na instemming of onherroepelijk vonnis tot betaling '. Bedankt, wellicht zou dit een wijze uit de impasse zijn. Eddy
  11. Dank jullie allen voor de reacties. 1. De webbouwer heeft zelf aangegeven dat er bepaalde elementen alleen live getest kunnen worden (zoals o.a. een koppleing naar boekhoud systeem). 2. Er is in de offerte opgenomen dat er een aanbetaling moet plaatsvinden voordat zij starten en dat volledige betaling moet zijn gemaakt alvoor de maakbestanden aan ons worden overhandigd. Over een ander eerdet tijdstip van volledig betalen staat niets vermeld en is niets afgesproken. 3. Ik geef bij hun aan dat er eerste volledig getest moet kunnen worden door ons alvorens goedkeuring kan plaatsvinden, daarna gevolgd door volledige betaling en overhadigen van de maakbetanden. Ik begrijp dat iedere ondernemer graag al zijn/haar facturen betaald ziet worden. Hier probeer je als ondernemer ook zekerheden voor in te bouwen door duidelijke afspraken en voorwaarden te maken. Ook de afnemer moet dit doen. Zodoende mijnerzijds de afsraak beteffende de maakbestanden en auteursrecht. Het probleem is echter al te vaak dat je compromissen moet sluiten om buiten een gerechtelijk proces te blijven. Het is in Nederland, mijns inziens, namelijk slecht geregeld dat bij een gerechtelijk proces ook de partij die in het gelijk gesteld wordt dan ook niet meteen volledig (financieel) schadeloos gesteld wordt. Zodoende ook de uitpsraak dat er twee verlizers zijn. Als je dus een onredelijke tegenpartij hebt ,ben je de klos. Maar hoe ver je moet gaan met de compromis (???) Eddy
  12. Hallo, een bedrijf is bezig met een website en backoffice sytseem voor ons te bouwen. Zij willen dat er eerst betaald wordt voordat zij deze online zetten. Echter om deze volledig te kuinnen controleren is het nodig dat deze "live" staat. Zij zijn al veel te lang bezig en er zijn nog steeds problemen met de website. Zodoende blijf ik hun ook melden dat het eerst af moet en live getest en goedgekeurd. De gemaakte afspraak is dat ik na betaling de maakbestanden krijg en het autuersrecht van de site en CMS rust dan bij ons. Er is niets afgesproken over eerst betalen dan "live". Is het niet mogelijk daar een tussenpersoon voor te hebben, zoals een notaris, die het te betalen bedrag in bezit houdt totdat de website en backoffice goedgekeurd zijn? Graag jullie kennis Alvast bedankt, Eddy
  13. Nee, voor de gewone consument zal het niet uitmaken, maar voor de zakelijke klant wel. Als je veel bedrijfsuitjes of zakelijke reizen organiseert heeft dat toch echt negatieve gevolgen.
  14. Elke ondernemer die op eigen titel reizen verkoopt. Overigen vallen niet onder de reisbureauregeling.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept