Jump to content

kellywoezelshop

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. dat is een heel normale gang van zaken hoor, hoe meer je inkoopt hoe hoger je inkoop korting is. In mijn branche werkt dat niet anders, ik heb hogere inkoop kortingen als veel van mijn concurrenten. Maar er zijn ook concurrenten die nog weer een veel hogere inkoop korting als mij hebben. (bij bepaalde groothandels kan dat tot wel 50 of 60% oplopen. Er zijn er echter maar een paar die zo een veel hogere inkoop korting ook echt gebruiken om de prijzen omlaag te gooien. Over het algemeen blijft de verkoopprijs voor de klanten ongeveer hetzelfde en gaat voornamelijk de winst van de verkoper omhoog (of meer budget voor marketing en ontwikkeling). Dat grotere jongens dus hogere kortingen krijgen is niks mis mee en gewoon een normale gang van zaken bij meeste groothandels. Het is dan ook niet eens zozeer de diverse kortingen die me storen maar wel het feit dat je groothandel niet je directe grootste concurrent zou mogen zijn wat dus wel het geval is als ze zelf tientallen winkels verhuren waarbij de ''huurders''daarvan ook nog eens meer voordeel krijgen. Dit heeft geresulteerd in het feit dat er elke dag meer bijkomen met exact hetzelfde assortiment dat men elkaar kapot aan het be-concurreren is om toch maar klanten aan hun eigen dropship winkeltje te binden en verkopen met nog 5 eu marge op een product van 100-200 eu om maar wat te noemen daar pas ik voor ik ben de kleuterschool reeds gepasseerd daarbijkomend zijn op heel veel producten de marges absurd laag en de enige die je er rijk mee maakt is vd meer zelf vandaar dat ik dus verder wil kijken.En ja ik koop ook bij deze groothandel in je hebt in deze branche nu eenmaal weinig keuze als je alle basis benodigdheden wil aanbieden wat is het nut van een dierenwinkel anders maar Graag wil ik me dus op zijn minst onderscheiden met een beter en unieker assortiment deels lukt dit doordat we al andere producten erbij aanbieden maar niet voldoende naar mijn zin. Ik zie vd meer dus als een basis en noodzakelijk kwaad tot er betere opties komen . We hadden tot vorige week een leverancier met spullen die men niet overal aanbied en met een aantal exclusieve merken maar doordat dat een pure oplichtster bleek te zijn zitten we nu dus plots met een gat in ons assortiment maar daarover meer in een ander toppic op dit forum. Groet Kelly
  2. Hallo Danny , Hartelijk dank voor de moeite en reactie ! Echter deze groothandel kennen we terdege ,wat deze mensen doen is de markt in deze branche compleet kapot maken door bv zelf al 50-60 standaard dropship winkeltjes te verhuren en vervolgens diverse inkoop kortingen hanteren naargelang hoeveel je inkoopt . Dit maakt dus dat de ''grote jongens'' altijd de hoogste korting zullen krijgen wat kan oplopen tot maar liefst 40 % en het dus altijd goedkoper en onder je eigen inkoopsprijs zullen aanbieden. Hier door kan je zelf never te nooit de kans krijgen om verder te groeien want doordat deze groothandel een zodanig groot deel van de markt beheerst met circa 50-60 dropship winkels die ze zelf verhuren plus dat de keten pets place ook voor een groot deel eigendom is van hen bied iedereen deze exact dezelfde spullen dus aan en is de onderlinge concurrentie zodanig groot en absurd dat je het daar echt niet mee gaat redden. En aangezien je zo nooit zal gaan ''meespelen'' met de grote jongens want meer dan web winkeltje spelen is dit in mijn oogpunt ook niet heb je ook geen enkele waarde voor hun en ben je niet meer of minder dan een nummer. Tel daar dan ook nog eens dropship kosten van +12 eu per pakket bij met marges die soms niet eens meer bestaande zijn omdat je met je kosten nog boven de klanten adviesprijs zit dan begrijp je dat ik verder aan het zoeken ben . Van der meer is heel leuk als je hobby matig af en toe enkele Euromuntjes wil bijverdienen maar als je je zaak serieus neemt zal je toch echt verder moeten kijken. Groet Kelly
  3. Hallo Romano, Ik heb het nu wat visueler in de rechterkolom geplaatst graag hoor ik je mening Groet en dank Kelly
  4. Wederom heb je natuurlijk helemaal gelijk, echter had ik de nieuwsbrief aanmelding lange tijd pontificaal in koeien van letters in het midden veld van de homepage staan en ook dat hielp niet. Groot nadeel aan de host waar ik de shop heb gemaakt is dat de pagina op zich dwz de breedte van alle kolommen erg smal is ten opzichte van de in mijn ogen onnodige achtergrond waardoor het er inderdaad erg snel erg vol en gepropt gaat uitzien en daar baal ik zelf ook van . Er zou een grote lay-out update aankomen met veel meer mogelijkheden op dit vlak maar dat is nog maar afwachten...Ik zit nu dus constant te stoeien en knoeien met wat ik eerst laat zien ...uiteraard bovenaan het assortiment en ja je klanten beoordelingen zijn toch ook erg belangrijk, en je social media , en en en en...je snapt het dilemma qua ruimte en schuiven allicht.... Maar ik ga inderdaad wel kijken om hem aan de andere kant hoger te zetten , ik denk dat ik onbewust de moed en hoop al wat had opgegeven dat het mensen überhaupt zou interesseren om het te lezen laat staan zich aan te melden. Dat registreren heb ik eigenlijk bewust niet ingevoerd om mensen niet af te schrikken...
  5. Hallo, Thanx voor de tip maar dat veld heb ik zelfs al in het winkelwagen menu als iemand een order plaatst... Wat die tekst betreft he je gelijk dat deze langdradig is maar ja met 1 zin kom je vaak ook niet over heb ik gemerkt...het blijft een dilemma vaak.
  6. Hallo iedereen, Wat ik me afvraag; Hoe krijgen jullie mensen überhaupt zover om zich in te schrijven op de nieuwsbrief ? Ik heb al van alles geprobeerd, maandelijkse producten verloten onder de inschrijvers, korting geven, een extra reminder in het winkelwagen menu die men verplicht moet aan of uit klikken, ik heb het lang pontificaal in het midden van de homepage gezet dat men gratis producten kon winnen door zich in te schrijven niks lijkt te werken... Omdat de term nieuwsbrief vaak een negatieve spam lading heeft noem ik het ook al bewust geen nieuwsbrief meer en probeer de mensen te wijzen op wat ze er bij te winnen hebben en dat we ze niet constant dood spammen. Vorige maand heb ik luxe producten verloot onder de inschrijvers echter bizar genoeg heeft daar slechts 1 van de 5 gelukkigen op gereageerd dus daar ben ik ook maar mee gestopt Momenteel gebruik ik de tekst Pak je voordeel;kortingen die oplopen tot -60 % Blijf 1 maal per maand op de hoogte van gratis cadeau's, extra hoge kortingen die oplopen tot -60 % gratis spaarpunten en andere acties MELD U NU AAN EN KRIJG BOVENDIEN OOK NOG EENS DIRECT 5% KORTING OP UW BESTELLING! Ook zonder resultaat dus want slechts 30 inschrijvers tot hier toe is natuurlijk om te huilen terwijl de orders wel gewoon stijgen elke maand iemand tips ? Groet Kelly
  7. Hallo, Mijn excuses , ik had in de zoek balk gekeken waar de meeste onderwerpen mbt dropshipping instonden en kwam hier uit . Ik zie geen mogelijkheid om dit bericht zelf te verwijderen en opnieuw in de juiste rubriek te plaatsen ? Ik wil ook het forum niet onnodig bevuilen door het dubbel te gaan plaatsen natuurlijk... Groet Kelly
  8. Wij zijn een jong doch snelgroeiend bedrijf/webwinkel wat ontstaan is uit onze eigen ervaring en passie met en voor dieren die constant bezig zijn met groei en vernieuwing en zijn daarom op zoek naar nieuwe partners om mee samen te werken middels een dropshipping concept. We werken elke dag weer hard om vooral geen standaard webwinkel te zijn zoals er al zovele zijn qua assortiment, service en verdere dienstverlening en met ''werkdagen'' van 16-18 u per dag en een grote inzet en motivatie hebben we in korte tijd al een mooie reputatie weten op te bouwen een mooiere beloning bestaat er tenslotte niet. Helaas merken we dat er vaak nogal laatdunkend/wantrouwig gereageerd wordt als we op zoek gaan naar mogelijke nieuwe partners binnen dit concept voor een webwinkel en ze lijken dan ook gewoon niet te bestaan. Met name om in de ''elite''wereld van de paarden en paardensport binnen te komen blijkt bijvoorbeeld een onmogelijke zaak. Bent u in de mogelijkheid om producten te leveren en mocht u interesse hebben in een samenwerking waardoor ook uw afzetgebied uitgebreid kan worden aarzelt u dan aub vooral niet om contact met ons op te nemen ! Met belangstelling zien we uw reactie tegemoet we hebben interesse in ALLES dat met dieren te maken heeft . Onze voorkeur gaat uit naar Nederlandstalige partners in verband met communicatie, levertijden etc vandaar dat de vele dropship lijsten die vnl buitenlandse dropshippers uit Azië betreft geen optie zijn. Onze wensen -U bent bereid ons als webwinkel serieus te nemen en ons de kans te geven om verder te groeien. -Vlotte en snelle communicatie alsook snelle order afhandeling is uiteraard een must. -U heeft ervaring met het dropshipping concept . -Bij voorkeur hanteert u vastgestelde prijzen zodat we niet moeten bezig blijven met elkaar dagelijks kapot be-concurreren en de markt verzieken . (we hebben er nl schoon genoeg van om hier gedwongen aan mee te doen willen we überhaupt wat verdienen ) -U hanteert redelijke marges. Met vriendelijke groet Kelly
  9. Dat lijkt mij ook eeuwig zonde. Maar... waarom stuur je die bezoekers niet gewoon door naar je hoofdpagina of naar een speciale pagina met andere aanbiedingen. Als je toegang hebt tot je webserver kun je dit met 1 regel in .htaccess doen, bv. op deze manier: Een andere methode is een eigen 404-pagina maken. Vraag als je dit zelf niet kan je webdeveloper maar om hulp... Hoi, Bij een 404 worden bezoekers ook automatisch terug naar de homepage gestuurd maar toch...
  10. Gelukkig hebben we ook zelf best wel wat op voorraad inderdaad maar evengoed hebben we nu circa 4000 producten minder in de shop van de ene op de andere dag, dat is natuurlijk een hele klap en komt je sales niet ten goede en wat te denken van de 4000 linken in Google die nog wel enige tijd blijven staan en waarbij bezoekers een 404 melding krijgen en dus ook nooit meer terugkomen... Gelukkig hebben we de middelen om de shop weer aan te vullen met producten maar uiteraard is dat ook niet even in een dag gedaan en zijn we hier wel een paar weken zoet mee.En voor de echt luxe producten is het als beginnend ondernemer gewoon niet haalbaar om ook dat nog eens op voorraad te hebben zelf dan zouden we straks zelf een groothandel zijn ipv een webshop. Gelukkig waren we hier reeds mee bezig omdat ik de bui al wel voelde aankomen we hadden nl al eerder problemen met haar gehad waarbij we ook pas reactie kregen toen de dreigden naar de politie te gaan. Uiteraard schrok ze zich rot en kwam ze met allerlei excuses en smoezen die aannemelijk hadden kunnen zijn dus omdat we van haar afhankelijk waren voor de echt exclusieve spullen besloten we haar nog een kans te geven 1 omdat we vinden dat iedereen een kans verdiend om zich te bewijzen en 2 omdat we ondertussen een 2de en maar liefst 3de website hadden gemaakt met delen van haar assortiment ! Die shops en daarmee de maanden werk hebben we nu natuurlijk ook moeten sluiten want ipv de beloofde beterschap en vertrouwen ging het enkel van kwaad naar heel veel erger !! Helaas is ze zodanig dom om niet te beseffen dat haar praktijken altijd zullen uitkomen al was het enkel nog maar omdat klanten komen klagen . En inderdaad bied ze producten aan die ze zelf niet heeft en zelfs nog nooit bij voorbaat gezien heeft die ze dan naar zichzelf laat dropshippen probleem is alleen dat de producten die ze dan zelf besteld meestal niet geleverd worden gezien haar eigen achterstand bij alle leveranciers. Volgens mij heb ik je verhaal ook gelezen op checkwebwinkel kan dat kloppen ? Ja met even Googlen kom je ver en verbaas je je over de tientallen zo niet meer mensen die door haar gedupeerd zijn !! Ik vind het dan ook zwaar knudde dat hier geen gegevens mogen geplaatst worden want zo gaat ze geheid nog veel meer slachtoffers maken ! ik snap ook werkelijk waar niet hoe deze ''dame'' haar zaken nog kan voeren... Moest er verder nog iemand een BETROUWBARE dropshipper weten om onze shops weer verder mee aan te vullen hoor ik het ook HEEL graag !! Alles dat met dieren te maken heeft is welkom .Zoals gezegd hebben we best zelf wel wat op voorraad maar nog niet de middelen om zo ver uit te groeien dat we alles zelf aan kunnen kopen al helemaal niet meer gezien de orders en klanten die we door mevr N D zijn kwijtgeraakt en de vele vele maanden werk die nu voor niks geweest zijn...
  11. Ook wij namen bij N D spullen af van haar groothandel voor onze webwinkel wat een drama ! Deze dame heeft jammer genoeg zelf ook vele internet winkels en een vaste dieren winkel Zeer gebrekkige communicatie, mails werden vaak niet of pas na lange tijd beantwoord, de implementatie van haar spullen in onze shop waarvoor we moesten betalen werkte na maanden en maanden nog steeds niet waardoor we vele problemen met klanten gehad hebben en elke dag uren zoet waren met problemen oplossen en aanpassingen , op afspraken werd steeds teruggekomen en dan moest het plots weer anders, als je je facturen niet nakeek kon je er donder op zeggen dat ze je teveel geld uit je zakken probeerde te jagen en na 1 klacht toen we erachter kwamen dat ze ons teveel liet betalen voor de spullen waren we ''plots heel toevallig'' geblokkeerd op de groothandels website en ga zo maar verder ! Wat ze ook doet is beloven dat spullen op voorraad zijn maar vervolgens blijkt dit meestal helemaal niet zo te zijn want ze heeft simpelweg het geld niet om serieuze dingen op voorraad te nemen en mag de klant rustig 3 weken wachten op zijn bestelling vervolgens mag je er zelf elke dag achter aan gaan mailen waar de bestelling blijft en word je gewoon aan het lijntje gehouden. Je wordt NOOIT op de hoogte gehouden van de status van je bestelling ALS de klant dan EINDELIJK zijn bestelling krijgt ontvangt deze vieze smoezelige spullen die zonder eerste te wassen onbruikbaar zijn en deze worden dan nog verzonden in een plastic grijze vuilzak ook !! Haar enige reactie is dan dat ze het niet begrijpt hoe dit zo kan, dat het vast een misverstand zal zijn (standaard antwoord op alles )maar ja dat de spullen dan ook nu eenmaal al 4 jaar in haar winkel liggen en daar moet je het dan maar mee doen nou ga dat maar eens vertellen aan je klanten ! Ook kwamen we er achter dat ze tegen de afspraken in HAAR factuur meestuurt naar onze klanten met al haar gegevens op EN met een prijssticker van zichzelf met goedkopere prijzen op dan dat het bij ons in de shop koste en dat terwijl wij zelf haar gegeven prijzen hanteerde in onze shop dus de prijzen zoals zij ze zelf had opgegeven lekkere sluikreclame voor zichzelf dus en zo kwamen klanten natuurlijk nooit meer terug bij ons !! Je kan je voorstellen hoeveel problemen we door mevr D met onze klanten gehad hebben en tevens klanten die natuurlijk nooit meer terugkomen. Als je haar aanspreekt op prolemen zijn er 3 opties of ze houd zich van de domme en begrijpt er zgn helemaal niks van, of ze komt met de mooiste smoezen of je krijgt nog een grote bek aan toe ook en dan is het allemaal je eigen schuld ! De moment we melden dat we definitief met haar stopte naar de zoveelste aanvaring begon ze nog te dreigen ook dat ze nog te versturen bestellingen dan wel zou achterhouden en EISTE ze dit en dat en zus en zo ook zouden we een incasso krijgen voor de nog te betalen restant van de implementatie die dus nooit gewerkt heeft nou we kijken er hartelijk naar uit ! We laten het gewoon tot een rechtzaak komen en kijken hoe een rechter over deze vuile bedriegster gaat oordelen ze is verder ook al uit de branchevereniging divebo gegooid recent om dezelfde redenen omdat die ook niets meer met haar te maken wouden hebben. Ik begrijp werkelijk waar niet hoe dom je moet zijn om jezelf zo in de vingers te snijden gezien we 2 winkels met haar spullen hadden en er nog een derde in de maak was waaruit ze nu dus ook al geen inkomen meer heeft maar uiteraard krijgt dit verhaal nog een staartje en laten we het hier niet bij ! Wat me zorgen baart is tevens dat in 1 van haar shops ze een deel van mijn assortiment heeft staan WAT ZE ZELF NIET HEEFT EN NIET KAN HEBBEN en deze dus allicht wel zal verkopen aan klanten maar uiteraard nooit levert. Dat zou ook verklaren waarom ze een ganse dag in mijn shop zit te neuzen tussen producten waar ze helemaal niets mee te maken heeft terwijl ze niks meer te zoeken heeft in onze shop. (dit kunnen we gelukkig wel zien ad hand van haar ip adres ) Mensen kijk aub uit vooraleer je iets bij deze dame koopt want we hebben het zelf mogen ervaren, ze blijft ook maar winkel na winkel aanmaken onder diverse namen (zal ook niet zonder reden zijn ) LEES DE VELE REACTIES VAN SLACHTOFFERS OP DE ONDERTUSSEN VELE WEBSITES OP INTERNET Helaas mogen hier geen naam gegevens bekend staat maar voor diegene die weten of willen weten over wie het gaat neem aub contact met me op zodat we samen stappen kunnen ondernemen !!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept