Jump to content

perry Broeders

Legend
  • Content Count

    429
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

perry Broeders last won the day on November 17 2018

perry Broeders had the most liked content!

Community Reputation

40

Personal info

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  1. Beschik je over de juiste diploma's om les te kunnen geven, en ben je daarmee bevoegd om erkende diploma's te verstrekken? Mogelijk kan je informatie verkrijgen bij stichting vakopleiding schilder (mogelijk is die naam door de jaren heen weer aangepast).
  2. Ik heb vandaag weer 9 emails gehad over 1 topic. Naar mijn weten had ik de mail notificatie een tijdje terug uit geschakeld: Meldingsinstellingen Methode om te gebruiken voor inhoud die ik automatisch volg - Een melding wanneer nieuwe inhoud geplaatst wordt - Stuur me één e-mail per dag met alle nieuwe inhoud die geplaatst werd op die dag - Één e-mail per week met alle nieuwe inhoud van die week X Stuur me geen meldingen Hierbij had ik de laatste optie aangevinkt, maar de mails blijven maar komen. Is dat een foutje in de instellingen, of moet ik ergens anders iets wijzigen? Edit: Ik blijk 7 topics (automatisch) te volgen. Waarschijnlijk heb ik met mijn bouwvakkervingers onbewust iets aangevinkt op mijn mobiel
  3. Zodra ik op op de button "Laat meet zien" (spelfoutje?) krijg ik een authenticatie-venster te zien (terwijl ik ben ingelogd) Zowel het klikken op "annuleren" als op "ok" levert daarna een "401 Unauthorized" pagina op. Ik werk met Firefox in Ubuntu 18.04.
  4. Ik denk dat er een paar opties zijn. 1. De klant heeft spijt van zijn aankoop en probeert hier nu onderuit te komen. Dit is dan een klant waar je gewoon zo snel mogelijk van af moet komen. 2. De klant is zeer kritisch. Zo'n klant kan, indien jij hem alsnog tevreden kan stellen, dan ook weer een visitekaartje zijn. Ik heb zelf geen enkel idee hoe dat wereldje eruit ziet, maar in mijn eigen klantenkring kan de meest vervelende klant weer heel veel nieuwe (goedbetalende) klanten opleveren. Hierbij wil ik wel opmerken dat een zeer kritische klant jou wel de mogelijkheid zal geven om het probleem op te lossen. 3. De klant is zeer onredelijk en wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dat lijkt mij een type klant die heel het internet af zoekt om de goedkoopste aquarium op maat te vinden en vervolgens de meest luxe versie verwacht te krijgen. Net als punt 1 ook weer een klant waar je niet op zit te wachten. Gooi jouw prijs en kwaliteit omhoog en de klant uit punt 3 zal jou niet meer lastig vallen. De type klant uit punt 1 kan je niet voorkomen. Zorg wel voor een goede algemene voorwaarden. Open hiervoor desnoods een nieuw topic en laat anderen mee kijken. Het consumentenrecht blijft wel iets waar je niet om heen kan. Zorg er in elk geval wel voor dat je in de offerte duidelijk vermeld wat je levert, met welke materiaal voor welke onderdeel en dikte, zodat bij een akkoord duidelijk zwart op wit staat waarmee de klant akkoord is gegaan. Vermeld hierbij bijvoorbeeld "optic white 6mm met uitzondering van bodem en achterwand" zodat dit voor de klant al duidelijk is. Hoe duidelijker de specificatie in de offerte is, des te sterker sta je in een geval zoals dit en in dat andere topic.
  5. Is het een optie om dit terug gestuurde aquarium later alsnog te verkopen (als demo model) en met deze klant de boel gewoon netjes af te sluiten? En volg dan hierna het advies van @RiVe op door voor een hogere kwaliteit te gaan en beter / duidelijker te communiceren. Bij een hogere kwaliteit hoort dan ook weer een hogere prijs. Je kan de klant dan natuurlijk altijd adviseren om voor een bepaalde materiaal en dikte te gaan om de kosten te drukken, maar dan heb je het daarna wel zwart op wit.
  6. In dat geval is het aannemelijk dat de sensor ook niet meer in nieuwstaat was/door corrosie niet meer werkt. Kan een officiële dealer hier geen data van uitlezen?
  7. Tenzij het iemand is met meerdere domeinnamen, bedoeld om winst te maken. Dat zijn meerdere knaken en meerdere jaren. Niet verkopen is dan verlies nemen, wel verkopen is dan winst. Zodra iemand hapt kan je de vraagprijs hoog houden, maar als dat niet werkt kan de prijs zomaar zakken. En aan de gelezen info te zien verwacht ik dat de domeinhouder geen ondernemer is. Aangezien de prijs al naar 5000 is gezakt (wat natuurlijk goed nieuws is voor de ts) sta ik er niet van te kijken als het nog lager kan. En de domeinenhouder kan hier zomaar mee lezen.
  8. En dan is het juist de kunst om daar niet op te reageren en duidelijk te laten merken dat het bod elke maand lager word. De domeinhouder weet zelf ook dat de kans op een andere potentiële koper nihil is. Hij krijgt nu een bod en deze zal alleen maar lager worden. Dan is het aanpakken of laten gaan.
  9. Dan is hij dus bekend met dit punt: Als hij weet dat de verkoop in het buitenland niet rendabel zal zijn met een .nl extentie en een Nederlands bedrijf dat domein niet voor commerciële doeleinden kan gebruiken weet hij dus ook dat de opbrengsten van dat domein waarschijnlijk nihil zijn zolang jij hem niet koopt. Hoogste tijd om jouw pokerface op te zetten en de domeineigenaar duidelijk te maken dat: a. een ander nooit een hoog bod uit zal brengen b. jij nu bereid bent om nu het bedrag van €x.xxx,xx te bieden (zeer zeker geen €10.000,00) en bij geen overeenkomst over een maand met een nieuw maar lager bod te komen, en de maand daarop weer een lager bod etc. etc. Laat dus duidelijk merken dat jij de enige partij bent die bereid bent om voor dat domein te betalen en geef ook duidelijk aan dat het bod alleen maar lager gaat worden. Geef verder ook geen reactie indien je een mail terug krijg met een hogere vraagprijs. Zolang jij toe blijft happen zal hij niet zakken.
  10. In dat geval is 6 mm inderdaad (als minimale dikte) toegestaan, mits de lengte van de glasplaat maximaal 1000 mm is (volgens dit document).
  11. Volgens deze site is 8mm de minimale dikte voor een waterhoogte tot 50 cm, waarbij nog extra staat vermeld dat deze norm de ondergrens is.
  12. Zoeken gaat goed, vinden word lastig. Voor €16,00 per 20 minuten zal de vindkans wel kunnen stijgen 😄
  13. Voor €16,00 per uur is het goed mogelijk om rond te komen: Heel veel uren maken en daardoor geen tijd over houden om het uit te geven 🤣
  14. De moraal van het verhaal is dat die Pool zíjn tarief omhoog kan doen. Hij heeft immers geen tijd om op vakantie te gaan vanwege het grote aanbod aan werk. Prijzen worden vaak bepaald door vraag en aanbod. Zelfstandige bouwvakkers en schilders krijg je onder de €40,00 per uur haast niet meer te pakken, en dan zitten de agenda's nog voor maanden vol. Het probleem ontstaat pas zodra er een nieuwe crisis gaat komen. De metselaar die het werk nu voor €80,00 per uur aan neemt word dan door niemand meer gevraagd.
  15. Ik mis het verplicht koffiedrinken bij de klant en alle bedragen voorbij zien komen waarbij je weer eens keihard moet lachen om het lage salaris wat je ooit bij een baas hebt verdiend. Wij hebben het maar zwaar als ondernemer.... Als het goed is is ons werk ook onze passie, en horen de lastigere zaken erbij om het spannend te houden.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept