Ga naar inhoud

Bert.

Legend
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Bert.

  1. In jouw contract staat bij "Diensten en apparatuur" twee keer KPN ÉÉN vermeld. En de juiste pagina met algemene voorwaarden heb je al gevonden, de belangrijkste voor jou de "Dienstbeschrijving KPN EEN Algemeen". Voor de tarieven wordt je verwezen naar de website. Daar is het wel ff zoeken maar dan kom je uit bij de link van @Maxn, en daarin staat inderdaad 1 cent per MB. De link in je contract is niet verkeerd of misleidend, die gaat oever Roaming, dus buiten NL. Dat heb je dus zelf gewoon verkeerd gelezen. Wat voor verkeerde informatie heeft KPN jou dan per email gestuurd? Je schrijft verder niets over een email.... Wel over een SMS waarin KPN schrijft "vanaf nu geldt het buitenbundeltarief tenzij er nog groepstegoed beschikbaar is". Dat lijkt me toch duidelijk genoeg..... Het lijkt dat erop dat jij een en ander niet of niet goed gelezen hebt. Juridisch gezien dus geen poot om op te staan.
  2. Nou Joost, dan kun je nu weer wat bijleren 😊. Sinds 2021 hebben de EU en het VK een handelsovereenkomst waarbij de invoerrechten over en weer afgeschaft zijn. Dit geldt wel alleen voor goederen met oorsprong VK of, vice versa, EU. Dat de producten NL fabricaat zijn zou kunnen betekenen dat de oorsprong EU is, alleen hangt dat ook nog af van de oorsprong/waarde van evt, gebruikte niet-EU materialen en de mate waarin ze verwerkt zijn. Er zijn uiteraard wel de kosten voor het doen van een douaneaangifte in het VK . BTW hoort eigenlijk niet tot de kosten, de UK klant heeft ook aftrek recht, tenzij prive-gebruik maar daar zal met 10.000 stuks geen sprake van zijn. Als TS de klant niet wil opzadelen met extra kosten zou hij DDP moeten aanbieden en zelf de invoeraangifte in het VK moeten regelen.
  3. Nathalie , zoals ook al geschreven bij jouw andere antwoord, een Chinees mag bij een DDP-levering geen BTW in rekening brengen, En wat betreft de "andere aspecten", transportverzekering, douanekosten en extra inklaringskosten spelen voor Brian als koper helemaal geen rol. Bij de DDP Incoterms is totdat de levering heeft plaats gevonden alle risico voor de verkoper, eveneens als de douane -en inklaringskosten.
  4. De meest waarschijnlijke reden is dat Mouldking er geen pepernoot verstand van heeft. BTW in de prijs verwerkt? Niet vermeld op de factuur? Een Chinees mag bij een DDP levering (en alle andere trouwens ook) helemaal geen BTW in rekening brengen, die is verplicht verlegd naar de NL koper. Inderdaad, zoek een goede belastingadviseur. Contact opnemen met een douane-expediteur voor "het correct inrichten van de importprocedure en het voldoen aan alle vereisten, inclusief btw-aangifte en mogelijke douaneformaliteiten" lijkt me in deze fase wat overdreven, het gaat immers om een DDP levering waarbij Merlijn in principe niets te maken heeft met de douane aangifte. Merijn moet het bedrag aan BTW zelf uitrekenen en opvoeren in zijn BTW aangifte. Indien voldaan aan de gebruikelijke voorwaarden kan hij het bedrag aftrekken als voorbelasting. En hij kan de zoekfunctie hier gebruiken, er is hier méér dan genoeg geschreven over DDP en BTW.
  5. Lees de huisregels en gebruik de zoekfunctie, er is hier méér dan genoeg geschreven over DDP en (invoer) BTW.
  6. Naar mijn idee niet. Bij de factuur van de Spaanse verkoper naar de NL klant is de BTW verlegd (art 12 lid 3 WOB). De door de Spaanse ondernemer betaalde BTW (aan de verkoper van de machine) kan bij de Nederlandse belastingdienst worden teruggevraagd. Ik zou er zeker niet mee op en neer naar Spanje gaan rijden.
  7. Als je er ook nog bij schrijven waar je het invult (boekhoudpakket of zo? spreadsheet?) dan zou er hier iemand misschien nog iets zinnigs over kunnen roepen. Misschien is het wel simpeler dan gedacht... Het lijkt erop dat je ergens een bedrag negatief moet invullen. 10+10=20, 10+(-10)=0.
  8. Er was discussie op dit forum over het recht op aftrek bij (geen of) niet correcte facturen. Volgens de wet moet je een correcte factuur hebben, maar n.m.m. gaat dat alleen op bij een factuur waarop het bedrag aan BTW staat. Niet bij een factuur waarbij je zelf het bedrag moet uitrekenen, dus bij artikel 12 lid 3 WOB. Dacht dat ik iets dergelijks hier al eerder geschreven had...maar in een ander draadje. De vraag in dit topic gaat over iets anders, hier heeft een Chinees BTW in rekening gebracht. Naar mijn mening ten onrechte. De ontvanger van de BTW op de factuur dient deze immers af te dragen en als de Chinees dat niet doet heeft de fiscus het nakijken. En kan het standpunt innemen dat dit dus geen BTW is en mogelijk de aftrek weigeren.
  9. De vraag is dus niet of je kunt importeren maar of je als NL bedrijf vanuit India kunt exporteren. De vragen zul je dus in India moeten stellen. Trouwens, een certificate of origin (CoO) is iets anders dan REX. Een CoO geeft geen recht op vermindering van invoerrechten, REX is een oorsprongsverklaring op de factuur (of ander document) waarbij de exporteur in India geregistreerd moet zijn.
  10. Bert. reageerde op Grace01's topic in Fiscale zaken
    Alleen goederen verzenden naar een andere lidstaat is niet genoeg om 0% BTW te factureren. Je moet ook kunnen aantonen de de goederen in de andere lidstaat in de heffing zijn opgenomen, door het vermelden van het juiste BTW nummer. Jouw Nederlandse klant moet jou dus zijn Belgische BTW-nummer doorgeven.
  11. Of nog anders gezegd, BTW heeft in beginsel geen invloed op je winst/verlies/marge etc.
  12. Ik ben niet bekend met Exact maar verkopen is geen "verwerving binnen EU".
  13. De fiscale verplichting voor de verkoper ligt in het land van waaruit de producten verzonden worden, voor de koper in het land waar hij de goederen ontvangt. Wie zijn dan de verkopers en wie maak de verkoopfactuur op? Klinkt als dropshipping?
  14. Iedereen die het kan betalen kan een laptop in de EU kopen, dus ja. BTW opgeven bij de belastingdienst opgeven kan ook, alleen is de vraag welke BTW en welke belastingdienst.
  15. Voor de BTW zal je wel een NL BTW nummer moeten hebben en aangifte doen.
  16. Als je zelf de factuur maakt moet die wel voldoen aan de wettelijke regels, dus met geldige BTW nummers en een aanduiding van het een ICL betreft.
  17. Jij bent het merk, de koper heeft een BTW nummer, het platform gaat er zo te lezen vanuit dat de producten vanuit NL naar Frankrijk verzonden worden, dat is dus een gewone intracommunautaire levering tegen het nul-tarief. Wie maakt de factuur?
  18. Eén keer dit stappenplan doorlopen en een keuze maken lijkt me voldoende. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/btw/content/btw-goederen-eu-particulieren
  19. De belastingdienst en eenvoudiger zijn twee woorden die niet echt bij elkaar passen.... In het kort, voor de levering van electronica (goederen) Levering in NL Nederlandse BTW (B2B en B2C) Levering naar buiten de EU: Geen BTW (B2B en B2C) Levering binnen de EU B2B: Intracommunautaire levering, 0% BTW Levering binnen de EU B2C; NL BTW of BTW van de lidstaat van bestemming. Voor "diensten in abonnementsvorm" is waarschijnlijk wat meer info nodig, dat is nogal vaag. Wat voor pedaaltjes maak je trouwens (off topic, gewoon nieuwsgierig)?
  20. Of deze: https://www.kvk.nl/internationaal/cosmetica-importeren/
  21. Jij geeft toch opdracht aan de leverancier om het product te verzenden?
  22. And first read the forum rules: Ask a clear question Make sure you ask a clear question and limit the number of questions in your message to 1 or 2 questions. This increases the chance of reactions. If you have multiple questions about different topics, make separate questions for them in the appropriate forum board. Show what you have already done A well-known expression is: Entrepreneurship is a verb. Entrepreneurs can be expected to take a large portion of their own initiative. When asking your question, show what you have already done to find the answer and where you get stuck. A message can be closed if the question is easy to find yourself.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.