Jump to content

RobinHoed

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • Gender
    Male
  1. Helemaal de spijker op zijn kop. Het is een kwestie van de juiste propositie kiezen als je iets hebt dat op meerdere punten interessant is. Dat hebben we vanmiddag gedaan en we zijn eruit. Dat i-depot komt er dus, maar geen NDA. We gaan ervoor zorgen dat een kopie nooit zo goed zal zijn als ons origineel. Bedankt voor het meedenken, binnenkort horen jullie meer van ons! Dan weten jullie ook waar je aan hebt meegedacht.
  2. Bedankt voor al jullie inlevingsvermogen en voor alle concrete uitspraken en over een abstract omschreven concept. Ik schiet heen en weer van 'niet langer wachten en snel zelf doen' naar 'als je het goed aanpakt, zijn er kansen voor een succesvolle registratie'. Begrijp ik het goed dat ik best een kans maak door het als format te registreren onder het auteursrecht? Of lees ik nu wat ik wil lezen? Mocht dat allemaal niet lukken, dan is de investering van reclame-inkomsten in de lokale samenleving misschien wel de beste bescherming tegen een copycat. Om iets concreter te worden: ons concept als een huis, hoewel de elementen niet nieuw zijn. Het unieke aan ons concept is de verbinding tussen de elementen in onze dienst. Tenminste: Die verbinding is in onze ogen uniek, maar of een rechter dat ook erkennen zal, dat is de moeite van het uitzoeken dus wel waard. Mocht het auteursrecht soelaas bieden, maakt het dan nog iets uit of we dit in Nederland of in de VS of in een ander land buiten de EU registreren voor maximale bescherming?
  3. Dank je Nico, ik heb eens goed gekeken naar zijn columns en hoewel hij niet meer in de lijst met columnisten staat, kan je hem via de zoekfunctie wel vinden. Op Ties vd Laan ook ;) Ik ga nog eens goed lezen want hij heeft nogal wat geschreven. Dank voor de tip. Het concept zelf kan ik wel vertellen zonder NDA, maar een investeerder zal bewijs willen zien. Ik leg daarom bewust de vergelijking met een religie. Die gaat het beste op als je over reclame praat, omdat ze beide een verbindende factor zijn. Bovendien hebben we met zijn allen ons geloof in reclame een beetje verloren toch? De een wat meer dan de ander natuurlijk. Ik snap dat ik het niet kan beschermen. Wat als ik het zo goed mogelijk wil beschermen, heb ik dan meer succes als ik het in de VS registreer?
  4. Beste HL’ers Ik heb samen met een partner een innovatief concept voor reclame ontwikkeld. Het komt tegemoet aan de reclamebehoeften van adverteerders én consumenten. De inkomsten van de reclame willen we deels investeren in de lokale samenleving. Er zijn wel unieke kenmerken, maar het blijft een idee dat iedereen kan bedenken/aanpassen. Onze vraag is hoe we dit concept maximale bescherming kunnen geven, ook buiten de landsgrenzen. Ten tweede: hoe kunnen we het goede doel aan dit concept beschermen? Het is niet lastig een investeerder te vinden want we hebben een mooi concept. Toch willen wij het liefst een investeerder vinden die een groot hart heeft en een grote portemonnee. Ons eigen idee: alles helemaal omschrijven en vastleggen in een i-depot en een NDA opstellen. Om ervoor te zorgen dat we de juiste investeerder vinden, wilden we de media benaderen en het systeem uitleggen. Dat zorgt niet alleen voor bekendheid rondom het idee maar maakt ook de koppeling met ons doel bekend, zodat een investeerder die op ons afkomt, in ieder geval weet waar hij voor tekent. De volgende stap is erg belangrijk voor ons. Wil iemand met ons meedenken?
  5. Leuk om te lezen hoe iedereen op zijn eigen unieke wijze hier terecht komt. Welkom op HigherLevel, Mathias. Fiets je ook elektrisch of doe je het op eigen kracht? :)
  6. Misschien ga je ongemerkt voorbij aan de fysieke herstelperiode die de vrouw nodig heeft om 'terug te veren' in haar oorspronkelijke lijf? Ze heeft immers 9 maanden een kind gedragen. Dus raar...nee dat vind ik niet. Elke geboorte en elk gezin is anders en ik zou het daarom beter vinden als je zelf mag bepalen of je de vijf dagen direct, of juist later opneemt. De willekeur waarmee dit besluit genomen wordt, daar snap ik dan weer niets van. Waarom vijf dagen en waarom geen systeem met meer maatwerk? Of is dat te lastig in de praktijk?
  7. De manier waarop je reclame maakt is net zo uniek als jouw onderneming. Ik splits het even in 2en. Voor reclame over je zaak én reclame voor je product geldt eerst: ken je doelgroep. Wie zijn ze, welke kenmerken zou je ze kunnen geven en welke media passen daarbij? Je bent startend, dus ligt de nadruk in je boodschap op 'hallo mensen, hier ben ik'. Kies communicatiemiddelen waarvan jij weet dat ze jouw doelgroep bereiken en breng de boodschap over. Blijf bij je budget, dat geeft je focus. Als je na enige tijd denkt dat men je weet te vinden op basis van wat je verkoopt, kun je de reclameboodschap gaan aanpassen op producten of diensten die extra aandacht verdienen. Heb je iets terugkerends zoals een cursus - volgens mij heb je dat - bouw daar dan je reclame omheen en zorg dat je zoveel mogelijk mensen een nieuwsbrief mag sturen zodat jij niet alleen kan vertellen wanneer de cursus is, maar ook wat anderen er van vonden en welke producten er aan verbonden zijn. Hoe je een goede nieuwsbrief maakt, vind je hier ook. De sleutel ligt in de inhoud. Die moet kort zijn en krachtig. Maar zorg er wel voor dat je niet ineens stopt, zoals je ook ineens bent begonnen met ondernemen. Er moet een gedachte achter die nieuwsbrief zitten anders kun je beter iets anders kiezen. Succes!
  8. Hallo HL! Ik ben Leon, sinds 2008 onafhankelijk tekstschrijver en conceptontwikkelaar. Mijn opdrachtgevers varieren van zelfstandigen tot multinationals. Door de veelheid aan vragen, opdrachten en communicatietrajecten heb ik in het verleden al veel aan Higherlevel gehad als kennisbron voor uiteenlopende onderwerpen. Wat ik bijzonder vind is dat hier mensen positief kritisch kunnen meedenken, en zaken kunnen duiden voor anderen die het aan ervaring ontbreekt. Ook de veelzijdigheid van veel ondernemers die ik hier aantref en tussen de regels door lees, spreekt me erg aan. Chapeau voor alle onvermoeibare leden die het platform tot een succes hebben gemaakt, want dat is het nu al. Ik hoop daar ook een bijdrage aan te leveren, vooral voor ondernemers die met taalvragen, website content, of publiciteitskwesties worstelen, of die moeite hebben hun onderscheidend vermogen te verwoorden. Ik wil op een laagdrempelige manier mijn eigen kennis met anderen delen. Zelf hoop ik met de hulp van anderen meer te begrijpen van de Ondernemende kant van mijn werk, zelf ben ik te zeer bezig met de inhoud. Ik hoop ook in contact te komen met ondernemers die op hun unieke wijze iets kunnen bijdragen aan mijn concepten. Groeten Leon
  9. Hoi Martien, Ik zie veel zinvolle reacties hier waar je als beginnend ondernemer vast veel aan zult hebben. De beste die specifiek op deze vraag ingaat vind ik nog die van TwaBla, die verwijst naar je onderbuikgevoel. Dat is heel belangrijk bij een h-a-h blad omdat er veel verschil in zit, door het hele land. De lage prijs kan een hoge attentiewaarde hebben. En de kans is niet groot dat je diezelfde aanbieding weer krijgt. Om hem te testen kun je daarom het beste een bon maken van de adv. knippen mensen die uit, dan weet jij hoeveel er echt interesse hebben. Vergeet niet dat een h-a-h blad niets met journalistiek te maken heeft. Dat drukt de kansen voor nieuws van ondernemers met leuke persberichten. Kijk naar het aantal advertenties, de zogenoemde verdeelsleutel. Vaak is die bij een h-a-h blad helemaal scheef. Het beetje ruimte voor redactionele inhoud wordt gevuld met maatschappelijk nieuws uit de regio zodat het lijkt alsof het blad daar bestaansrecht heeft. Als je dus een persbericht stuurt, moet dat inhoudelijk iets toevoegen voor de hele regio, anders neemt de redactie het niet over. Of slechts een stukje, zoals je bij dat regionaal nieuwsblad merkte. Stel je voor hoeveel persberichten een krant krijgt en bedenk dan of je jouw bericht hier tussen kunt laten opvallen door een goeie kop, een goed idee, een leuke actie. Je zult inmiddels wel de knoop doorgehakt hebben wat betreft je h-a-h actie, maar je kunt de tips die op deze site staan goed gebruiken voor een gericht plan voor je externe communicatie. Waar zit je onderscheidend vermogen, wie is je doelgroep en welk middel is dan het beste om ze te bereiken? Mijn eigen reactie is wat laat, ik hoop dat je er toch iets aan hebt. Groeten leon
  10. Ik wil toch de LED-lamp een plusje geven in dit licht... Ik snap best dat je thuis een gezellige, warme lichtbron wilt. Maar op kantoor of in de opslaghal is het functioneel licht en gezien de energiebesparing echt laaghangend fruit. Zelf probeer ik als copywriter op woorden te besparen. Als ik mijn teksten print om ze door te lezen, of om ze als hard-copy mee te nemen, doe ik dat op printpapier gemaakt van suikerriet-afval. Heb ik recentelijk ontdekt, toevallig is een van mijn klanten heel duurzaam. We kunnen nog veel van anderen leren, die anders denken en doen. In dit topic staan veel duurzame tips die mijn wenkbrauwen deden fronsen. Geweldig topic dus, helemaal als het rijp is om samen te vatten. Groeten leon
  11. Ik denk dat het een fase is die bij het begin van CF hoort. Veel ondernemers hebben geen ervaring met CF en worden verleid. Ze krijgen immers de kans om hun idee niet voor te leggen aan de investeerder of aan de technische man, maar aan de eindgebruiker. Daarin zien ze een kans om 'believers' te vinden en om een community rond hun product te creeren. Dat kan daarna immers helpen om sterker te staan bij het beschermen van een concept dat niet te patenteren valt zoals een idee. Hoewel ik het helemaal eens ben met Boris, gaat hij in zijn betoog voorbij aan de verleiding die CF biedt. Toch is de verleiding gevaarlijk, want je moet op CF wel true zijn aan je crowd...
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept