jtermaat

Junior
  • Aantal berichten

    18
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Geslacht
    Male

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Enschede
  • Branche
    Innovatie & concepten
  • Branche 2
    Huisvesting & vastgoed
  • Branche 3
    Life sciences

jtermaat's trofeeën

  1. Best Highio, Ik kende het bestaan van die rubriek alhier niet. Zoals ik al schreef hebben diverse ondernemers meerdere keren gereageerd en daarop is eea aangepast of uitgebreid. Buiten Higherlevel om had ik maw al een MVP gestart. Juist om beter inzicht te krijgen. Ikzelf handel al jaren wereldwijd en juist het vinden van nieuwe handelspartners was aanleiding om de nieuwe site te ontwikkelen. Groet, jtermaat
  2. Mijn nieuwe advertentie website voor het vinden van nieuwe handelspartners is bijkans klaar. De (internationale) doelgroep bestaat uit: fabrikanten - distributeurs - groothandel. Ze kunnen gratis adverteren. De site ondersteund 5 talen: NL - EN -DE - FR - ES. Diverse zakelijke relaties hebben de site getest. Ze zijn enthousiast over de mogelijkheden, UI (user-interfacing) en aanwezige functionaliteit. Maar ik heb geen idee hoe ik de site zonder duizenden en duizenden euro's aan marketing bedrijven te betalen zou moeten introduceren bij bovengenoemde de doelgroep. Het probleem is dat ik te weinig kennis-ervaring heb in het vermarkten van een site die louter een service aanbied. Na een test email naar allerlei media in Nederland was het respons: 0. Doe dus wat fout volgens mij. Met meer dan 13 jaar ervaring in het ontwikkelen van websites beschik ik over een redelijke technische kennis. Ook SEO hoort daarbij. Maar klanten triggeren voor de site schijnt me niet goed af te gaan. Op den duur, als de site goed gevuld is, zullen de advertenties wel geld gaan kosten. Heb een doel gesteld van minimaal 3 maanden gratis, maar kan dit mbv mijn back-office systeem dit verlengen naar believen. Vulling is primair, verdienen komt later. Als je ideeën hebt hoe ik de site gevuld kan krijgen, welke media te benaderen, hoe ik de doelgroep kan interesseren,dan graag. Alle ondersteuning is welkom. PS: de URL heb ik om redenen (Google) niet vermeld.
  3. In een webshop worden alle inkopen - verkopen op productniveau correct bijgehouden met bijbehorende aantallen en datums. Nu wil men weten wat de omzetsnelheid per product is. Het lastige is dat deze informatie niet wordt bijgehouden. Maw ik weet niet wat de exacte voorraad is per product van bijv. 1 jaar geleden. Vraag: Kan ik zonder de statische voorraad aantallen van een specifieke dag te kennen op een bep. wijze toch de omzetsnelheid van de producten berekenen? Voorbeeld: Art A: 2017-02-05 voorraad = ? Art A verkocht sinds 2017-02-05 tot 2018-02-05: 215 Art A ingekocht sinds 2017-02-05 tot 2018-02-05: 190 Art A inkoopprijs = 10.- Art A verkoopprijs = 20.-
  4. Voor de introductie zoeken wij doelgroepen die we kunnen informeren over ons nieuw zaken platform. Onderstaande doelgroepen zijn al in ons systeem aanwezig. De opzet is om eerst die doelgroepen te benaderen die een sping-off kunnen bewerkstelligen binnen de "eigen" zakelijke klantenkring. De vraag is: welke andere doelgroepen zouden mogelijk zijn voor de eerste introductie? Er is een gevoel dat we enkelen vergeten. Maar ja welke? [*]KvK [*]Consultants [*]Organisatie advies [*]Redacties [*]Pers [*]Accountants [*]Administratiekantoren Met dank alvast voor het meedenken.
  5. Schrijf ff een mailtje via mijn PM, dan kan ik je enkele vragen stellen die van belang zijn.
  6. Wij hebben een minderheidsbelang in een BV van onze zoon. Het is een aandelenpakket. Of het gebruikte jargon correct is laat ik in het midden, dat is aan u. De jaarcijfers komen en wij zullen straks voor het eerst een vergoeding kunnen ontvangen op basis van ons aandelenpakket. Om gedegen de gesprekken met de accountant en zoon in te gaan zitten we met een vraag en een stelling. Misschien dat enkele van u met meer verstand van zaken dan wij hierop inhoudelijk kunnen reageren. Wij begrijpen dat van de winst -/- vennootschapsbelasting er een verrekening met ons plaatsvindt op basis van het aandelenpercentage. Stel dat het aandelenpercentage 10% is. Nu ben ik echter van mening dat de te betalen vennootschapsbelasting voor de bv lager zou kunnen uitvallen mits je het aandelenpercentage verrekend als kostenpost. Het aandelenpercentage kan dan als FEE (intellectueel) worden uitbetaald. Het voordeel is voor de bv evident: zij betaald minder vennootschapsbelasting en wij als aandeelhouder ontvangen meer inkomsten. Vraag: Kan een dergelijke constructie of zijn er betere alternatieven mogelijk. Let op; het betreft een familiare kwestie zonder externen.
  7. Norbert, bedankt. Ik probeer al bijkans 3 jaar het pand aan een ander dan mezelf te verhuren. Dan heb ik niet de ruimte om te zeggen "ik wil alleen BTW-belast verhuren". Vandaar dat ik zoek naar een mogelijke oplossing.
  8. Mijn kantoorpand heb ik al jaren BTW plichtig verhuurd en verrekende de BTW met de fiscus. Het pand is privé eigendom maar ik heb dus een overeenkomst met de fiscus zodat ik BTW belast kan verhuren. Hierdoor wordt het onderhoud - energie - etc voor mij ook BTW aftrekbaar. Dit is mooi meegenomen. Nu kan ik het pand verhuren aan een huurder die niet BTW plichtig is. Wat is nu raadzaam te doen? Een toeslag van bijv. 6% op de huurprijs of is er een constructie mogelijk zodat ik wel de BTW kan blijven verrekenen mbt alle door mij gemaakte kosten? Iemand een idee wat een goed alternatief is? Met dank voor het lezen en hopelijk ook een voorstel.
  9. Wij willen een intermediairsbureau opstarten die ict opdrachten van opdrachtgevers gaat koppelen aan vooral buitenlandse ontwikkelaars. Wij intermediairen bij opdrachtgevers die softwarematig iets willen laten ontwikkelen en gaan deze projecten uitzetten bij ons bekende buitenlandse ontwikkelaars. Feitelijk willen wij enkel beide partijen tot elkaar brengen en de vertaalslag maken, opdat beide partijen exact weten wat de behoefte is. Wij komen zelf uit de programmeurshoek van de ICT. Daarin gelden meestal de Algemene Voorwaarden voor Software Ontwikkeling. Maar wij ontwikkelen in deze situatie niet zelf. Wij zorgen enkel voor de juiste vertaalslag van de opdrachten en de bemiddeling tussen beide partijen. Bij onenigheid tussen beide partijen inzake geleverde prestatie willen wij bemiddelen. De ontwikkelaars worden door ons betaald en wij facturen de opdrachtgevers rechtstreeks. Vraag: zijn er voor deze opzet afwijkende algemene leveringsvoorwaarden van kracht waarmee wij rekening dienen te houden? Zo ja welke. Alvast bedankt voor het meedenken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.