TomV72

Junior
  • Aantal berichten

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Bedrijfsinfo

  • Branche
    Juridisch

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    weten hoe ze grote (distributeurs) en kleine klanten (consumenten) vinden in Nederland en Europa; die kunnen inkopen in het buitenland (onderhandelen, weten waar op te letten, aansluiten bij zowel gebruiker als product [=win-win])

TomV72's trofeeën

  1. Bedankt voor je reactie. Woon Textiel. Maakt dat veel uit voor de dropship 'provider' wat er verzonden moet worden (behalve dat veel en groot meer kost)? Bedankt voor je reactie! Hoe werkt dat? Moeten jullie een product 'goedkeuren' of moet het in het assortiment passen voor jullie het willen handlen. Of als er webshop of fabrikant het door jullie wil laten doen, doen jullie het tegen betaling. Omdat dropshipping nieuw is voor mij, moet ik er nog achter komen om welke vragen het eigenlijk echt gaat... Kun je me daarmee helpen? Overigens begrijp ik dus dat die PostNL partner fulfilment kan doen. Weet iemand ook een naam? Alternatieven zijn ook welkom.
  2. Tegenwoordig zijn er veel webwinkels die via een dropshipment model leveren. De producent levert dus aan de dropshipgroothandel, de webwinkel verkoopt het en de dropshipgroothandel verstuurt het. Wij zouden graag aan webwinkels willen leveren via een dropship model, maar zijn nieuw, en dus op zoek naar ervaringen en advies van anderen. Heeft iemand ervaring met het werken met dropshipgroothandels? Zijn er bedrijven die de dienst dropshipping kunnen verzorgen voor een fabrikant? Hoe vind je die? Ik heb al wat gelezen over dropshipment, op dit forum bijvoorbeeld: hier en hier En hier extra info wat dropship is voor als anderen met dezelfde vraag zitten.
  3. Ongeacht BW8, je hebt natuurlijk alle partijen aansprakelijk gesteld voor je schade. Hoe? Met een brief? Zoals Norbert zegt, leg uit wie wie is en hoe het in elkaar zit. Ik begrijp eruit dat er ergens een aannemer aan het werk was die jouw schade heeft veroorzaakt. Je bent het niet eens met de afwikkeling. Ga niet door hun procedures, maar schrijf de veroorzaker een brief waarin je haar direct aansprakelijk stelt. Vertel dat de verzekering (of wat dan ook) slechts een deel vergoed heeft. Neem een dwangclausule op. Door een voorstel, met betalingstermijn, en geef ook aan dat ze een tegenvoorstel mogen doen. Overigens, ben je akkoort gegaan met de huidige vergoeding? Of heb je soms de indruk gegeven dat je akkoord ging? Of dat je akkoord ging met 'hun procedure'? Dat maakt het wel moeilijker (zelfs als je juridisch gelijk hebt), dus is het nu even te meer zaak om nu duidelijk te zeggen welke + hoeveel schade je hebt. Oh, en wat de verzekering zegt maakt geen bal uit: je hebt geen contract met hen (of toch wel?).
  4. Gezocht op 'Karma', en gevonden dat een reus karma met 1 verhoogd. Niet gevonden: Hoe geef je een reus? Of moet iemand daarvoor een zekere status hebben? Bedankt!
  5. Hierop is overeenkomst recht van toepassing. Voor een overeenkomst is er wilsovereenstemming (=alle partijen moeten het willen) nodig. Als je geweten had dat: * de afmeting de helft zou zijn, of * de prijs het dubbele dan had je nooit de bestelling geplaatst. Er is dus geen wilsovereenstemming. En dus geen overeenkomst. En dus geen verplichting te betalen. Dus je klacht zal bij Mastercard wel kans maken. heb je wel toevallig een bevestiging van de bestelling? Iets waarop staat hoe het eruit gaat zien? Blijf wel met de verkoper in gesprek, en blijf aangeven dat je dit product niet wilt, en vooral dat je dit niet besteld hebt. En weiger de aflevering - dan gaat het terug en in sommige gevallen betekend dat ook dat je je geld terug krijgt. Als je het aanvaardt, dan is het 'geleverd', en ben je betalingsplichtig en dan moet je gaan klagen over de levering.
  6. Zelf heb ik ook een keer een betalingsprobleem met de KPN gehad en met de tandarts. Ik heb gewoon eerst betaald (na een paar aanmaningen natuurlijk) - dan kunnen ze in ieder geval geen (dure) incasso bureau's en deurwaarders sturen. Dan stuur ik ze een brief met degelijke argumenten en een voorstel om het probleem op te lossen. En vraag ook duidelijk om aannemelijk te maken dat die voorwaarde in werking is getreden. Stel ook duidelijk dat je normaal belt, en dat de voorwaarde niet in werking is getreden. Verder, doe hetzelfde als zijn altijd doen: Neem een dwangsom op, zo van "u (=kpn) dient binnen 21 dagen na dagtekening te betalen. Als u dit niet doet bent u in gebreke zonder dat verdere in gebrekestelling is vereist. Daarnaast zal ik alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten op u verhalen, met een minimum van x en een bedrag van 50 euro voor ieder brief die ik u moet sturen, inclusief wettelijke rente, incassokosten, etc. U mag een tegenvoorstel doen binnen deze termijn." Na een week, een herinnering. Hierin wordt hetzelfde ge-eist, met verhoging van de kosten, alleen, als ze binnen 7dagen reageren, worden de overige kosten kwijtgescholden. Na weer 1 week, een aanmanig. Opnieuw hetzelfde. De KPN weet niet wat je gaat doen! Ze weten niet of je wel of niet naar een rechter stapt. Als ze helemaal niets doen, kun je met deze brieven naar een deurwaarder en het bedrag eisen. Als het onverhoopt bij een rechter zou komen, zal die zwaar mee laten wegen dat ze niet gereageerd hebben - want als iets niet ontkent wordt, wordt aangenomen dat het zo is. Ook dat u bereidt ben tot een schikking (=tegenvoorstel) helpt -> ze hadden tenslotte een ander voorstel kunnen doen. Als ze niet van die mogelijkheid gebruik maken zal een rechter meer neigen een kosten reductie toe te kennen. Je hebt wel een punt met je fair use argument: als je niet abnormaal veel belt, kunnen ze zich daarop niet beroepen. Vind je dat je inderdaad heel veel belt? Is het veel meer, bijvoorbeeld 10x zo veel, als een abonnement dat geen fair use heeft? Natuurlijk moet een contract partner (=kpn) natuurlijk wel kunnen aangeven waarom ze denken dat een bepaalde voorwaarde in werking is getreden. Bijvoorbeeld: u belt 360 min per dag, terwijl het gemiddelde voor een zakelijke gebruiker 50 minuten is. Of wat dan ook. Ze hebben al aangeven dat het daar eigenlijk niet om gaat: dus dan geldt de prijsverhoging helemaal niet, want dan geldt die voorwaarde uit de algemene voorwaarden dus niet! Toen ik het probleem met de kpn had, belde ik ze op. Aan de telefoon wisten ze niets van de brief (weten ze nooit), dus heb toen uitgelegd wat er in stond, inclusief eis tot betaling - de telefoonist zette het netjes in de computer. Na een poosje tweede keer gebeld. Die telefoniste zag het inderdaad allemaal in de computer staan en keerde het bedrag uit... Dus, als je echt je poot stijf wil houden, gewoon briefjes schrijven. Kost wel tijd, maar verder niet zoveel. De bal ligt bij hen. En uiteindelijk moeten ze of betalen of aannemelijk maken welke voorwaarde geldt. En nogmaals: ze hebben al gezegd dat de Fair Use was een 'standaard' regel in de brief. Dan is de prijsverhoging dus nergens op gebasseerd...
  7. Hoe bedoel je dat? Zoek op dit forum? Sorry voor de late reactie - de e-mail notifcatie bij een reactie stond uit... Staat nu aan.
  8. Voor je een adviseur in de arm neemt wil je graag weten of het uberhaubt zin heeft en waar je mee te maken heeft. Vaak weet een kundige ondernemer dat wel. Toch zijn er altijd nieuwe zaken, en als het niet te confidentieel is, zal men graag op een forum al wat kennis op doen zodat er geen tijd verloren gaat door met een (dure) adviseur om de tafel te gaan zitten en de verkeerde vragen te gaan stellen of tot de conclusie te komen dat men het heel anders aan moet pakken. Of helemaal niet moet aanpakken. Of om zaken die 90% van de mensen toch al voor 90% weet en waar je even de puntjes op de i wilt zetten. Om te vragen wat de redelijke termijn is waarna je een deurwaarden naar een niet-betalende klant kunt sturen, daar is een forum perfect voor. Mensen zullen willen betalen als er echt jurdisch werk moet worden verzet, zoals brieven schrijven, onderzoek welke hoe de regels nu wel of niet moeten worden toegepast, welke vorige zaken van toepassing zijn. Degenen met de beste antwoorden, zijn ook degegen die ik zou aanspreken wanneer het boven mijn pet gaat.
  9. Een vriend van stond af en toe op een markt. Hij had geen KvK inschrijving en geen vergunning. Iedere markt heeft een marktmeester. Als de markt wordt opgezet vertelt hij waar iedereen moet staan. Gewoonlijk zijn alle plekken al gereserveerd (met een vergunning bijvoorbeeld). Alleen, soms komen ondernemers niet opdagen. Die lege plekken geeft hij dan weg aan de eerste die daarom vraagt. Zoals mijn vriend bijvoorbeeld. Hij ging gewoon met zijn waar naar de markt, meldde zich bij de marktmeester, en dan wachten totdat hij hoorde of er wel of niet iets was. (Dit verhaal is wel een jaar of 5 geleden; regels kunnen verschillen per plaats). Misschien werkt het als gewoon naar de eerste de beste markt (in woonplaats bijvoorbeeld) gaat en de eerste de beste standhouder vraagt waar de marktmeesteris. Die zal je best wel informeren wat wel en niet mag op zijn/haar markt. Overigens zou ik wel eerst op een week-markt gaan staan - dan leer je wat mensen leuk vinden en leer je (potentiele) klantenkring kennen (of weet je dat al?). Tegenwoordig is het opzetten van een BV veel makkelijker (geen toestemming van minister meer nodig, geen minimum kapitaal van 18000 euro, etc.). "Oprichting gebeurt via de notaris. De notaris stelt de notariële akte op met daarin de statuten." (hier gevonden en meer info hier en hier) En dan nog inschrijven bij de KvK, maar dat moet voor de eenmanszaak ook. Dus zou ik zeker doen zodra ik weet dat het concept werkt. En dan natuurlijk : Success! :) !
  10. De vraag is of je BVs één structuur vormen. Je consolideert nu nog niet, dus dat is niet van belang. Als het totaal van je winst/omzet zo groot, zou ik zeker wel een account gebruiken - met een beetje geluk leveren zijn adviezen mbt tot kosten/belasting besparingen of het zorgen dat je aan de wet voldoet (= geen boete) meer op dan ze kosten.
  11. Wie heeft ervaring met het werken met importeurs van buitenlands (bijvoorbeeld Chinees) textiel, zoals beddegoed of andere home decoratie artikelen? Wat was/is voor jouw/jullie belangrijk/doorslaggevend om wel/geen zaken te doen met zo'n importeur? Ik wil graag in textiel/beddegoed handelen in Nederland (en misschien heel Europa) en ben aan het verkennen hoe men gewoonlijk te werk gaat in deze branch. Ook verwijzingen naar andere connecties zijn welkom (bijvoorbeeld een branche magazine, en er zullen ook nog 100 dingen zijn waar ik niet aan gedacht heb om naar te zoeken).
  12. Dat kan, bijvoorbeeeld als je een contract maakt waar dat in staat. Alleen, waarom wil je deze constructie volgen? Is het om minder belasting te betalen? Dan zou de inspecteur (en eventueel later een rechter als je in beroep gaat tegen zijn oordeel) weleens kunnen kijken naar je beweegreden - heb jij en de BV een redelijk (bijvorbeeld zakelijk) belang om dit zo te regelen. Als het alleen is om geen/minder belasting te betalen, zullen ze daar niet mee akkoord gaan... Ook zou de BV weleens verantwoordelijk kunnen worden voor de B&B activiteiten. Die worden namelijk ontplooit in een pand dat door haar gehuurd/verhuurd is. Is dat juist wel of juist niet de bedoeling? Op hetzelfde moment geniet je dochter huurbescherming - de BV mag haar huur niet zomaar opzeggen. Nu ben je dat nu niet van plan. Maar wat als ze besluit een huisgenoot te nemen die je toch niet zo bevalt? En als die problemen gaat maken? Je kunt altijd iemand de toegang weigeren tot je eigen huis en uitzetten is ook makkelijker, maar niet als je de kamer verhuurd hebt, geldt een heel pakket regels mbt huur/verhuur.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.