Jump to content

Marcoher

Junior
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Hmm, zo had ik er niet over na gedacht ja. Ik heb wel een BV dus wat dat betreft ben ik redelijk bescherm maar zou alsnog nooit voor die situatie willen staan.
  2. Affiliate via ebay zou niet gaan (denk ik). Over het algemeen bestel ik alleen spullen uit China waarvan de kans klein is dat er iets mis mee is. Meestal zorg ik dat ik het zowiezo 1x thuis gezien heb en weet dat het goed zit. Ik verkoop vooral dingen zoals knutsel producten, decoratie producten, kabeltjes en plugjes, kunstaas, verkleedkleren etc... En vermeid elektronica, kinderproducten, verzorgingsproducten etc...
  3. Kwaliteit is ook erg belangrijk en misschien wel die hogere prijs waard. Daarnaast adverteren ze graag met lage prijzen die ze nadat je contact met ze opneemt als nog stijgen waardoor de aanbieders die goedkoop lijken alsnog duur kan zijn. En daarnaast is onderhandelen altijd mogelijk, vaak berekenen ze al voor westerse een hoger bedrag omdat er vrijwel altijd onderhandeld wordt. (Grotere bestellingen leveren ook kortingen op, zo kan een 100% grotere bestelling b.v.b. maar 50% duurder zijn.)
  4. Beste Higherlevelaars, Ik wil al een hele tijd spullen gaan verkopen via ebay alleen houden de onmogelijke belastingregels mij tegen. Ik wil spullen direct vanuit China doorsturen naar mijn klanten die via ebay iets kopen, maar omdat ik zowel aan Nederlanders als aan Europeanen als aan niet Europeanen kan verkopen en ik niet vanuit Nederland of Europa mijn spullen verzend wordt het belasting technisch een hele puzzel. Ik kom er zelf niet helemaal uit en hoop dat iemand mij kan helpen. Als ik vanuit china direct iets doorstuur naam iemand die in Nederland iets koopt is het zowiezo geen probleem en werkt alles zoals 'gewoon', maar als ik naar Europeanen of zelfs niet Europeanen spullen ga sturen kom ik er niet helemaal meer uit, in ieder geval niet met de informatie op de website van de belastingdienst en webinars van de belastingdienst.
  5. Ik gebruik nu zelf bunq voor mijn holding. Kost maar 1 euro per maand en werkt hetzelfde als iedere andere bank alleen vanaf je smartphone.
  6. En ik ging in op ward, haha, en de toevoeging ging in op u. Maar die vereenvoudigde facturen, kan ik gewoon een serie vereenvoudigde facturen maken welke ik alleen in de bestandsnaam nummer? Toevoeging: Of hou ik nu te veel vast aan die nummering en kan ik die vereenvoudigde facturen gewoon 'los' bewaren.
  7. En dit dan, het gaat om de facturen via de webshops. En daarnaast zijn het sowieso al facturen van onder de 100 euro waarbij het vermelden van een nummer volgensmij niet verplicht is. Toevoeging, artikel Artikel 34d spreekt over wanneer er een vereenvoudigde factuur gebruikt mag worden en 35a 2 spreekt niet over een nummer.
  8. Ooow zo vond ik het bij de belastingdienst niet, in het wetboek kijken was een goed idee geweest, had ik niet aan gedacht, bedankt! Mag het nummer onbekend zijn bij de klant? Dus dat ik ze later nummer?
  9. Met mijn onderneming wil ik (grofweg) 2 dingen gaan doen. Dingen verkopen aan consumenten via mijn webshops (dit gaat om producten van enkele euro's per stuk) en websites maken voor bedrijven (dit gaat om websites van enkele honderden euro's) Nu is het alleen onmogelijk om voor deze 2 activiteiten de facturatie synchroon te laten lopen qua nummering en zou het een hels karwij zijn dit zelf te doen. Nu ben ik alleen voor de verkopen via mijn webshops niet verplicht een uitgebreide factuur te maken (als ik het goed heb), en ik vraag mij af hoe ik dit in kan richten als ik dit niet doe. Kan ik gewoon facturen maken zoals ik normaal zou doen, voor de websites en eventueel voor kopers van producten buiten de webshops om. En daarnaast alle 'bonnetjes' van bestellingen in de webshops (niet genummerd, apart per webshops genummerd of eventueel later genummerd) bewaren? Of hoe anders kan ik dit inrichten?
  10. Dat was inmiddels allemaal wel duidelijk Prins, het ´probleem´ is en was puur dat ik de stap eenmanszaak heb overgeslagen en gelijk begonnen met met een BV. Het eerst oprichten van een eenmanszaak om het daarna om te zetten in een BV had me waarschijnlijk meer gekost aangezien het maar om +/- 500 euro gaat. Waarvan ik zoon 200 weg kan schrijven als aanloopkosten. En bedankt Ward en Benm en derest natuurlijk :-).
  11. Is er nog een verschil als ik kan aantonen dat ik spullen voor het bedrijf heb aangekocht?
  12. Het gaat hier als we de zelf opgestarte websites en zelf geregistreerde domeinnamen op de registratieprijs waarderen en de aangekochte domeinnamen, websites en voorraad op de aankoopprijs waarderen om een bedrag van +/- 500 euro. (Daarnaast waren de oprichtingskosten 625 euro excl. btw per B.V.)
  13. Okey, en die opbrengsten die ik dan haal met de verkoop aan mijn bv boek ik gewoon als inkomsten uit overige bedrijfsuitvoering begin volgend jaar? Maar hoe zit het dan met de oprichtingskosten? Dan is het voordeliger die niet in te brengen?
  14. Vanuit prive, het wijzigen van een houder is gratis bij mijn aanbieder.
  15. Als ik iets inbreng voor 1 euro onder RC terwijl ik het ook had kunnen inbrengen voor 100 euro onder RC lijkt mij dat een beetje zonde.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept