Willempie-

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Willempie-'s trofeeën

  1. We moeten alleen nog weten hoe en of de for wel of niet in de ib aangifte moet worden vermeld. Aangifte staat verder al klaar en klopt. Bij de afname for het gehele bedrag ingevuld en buiten de w-v gelaten. Het ib programma van 2015 vraagt eerst wat de cijfers eind 2014 waren ( vermogen) Daar geven we dus aan wat het ev op 31-12-2014 was en wat de for 31-12-2014 was. Vervolgens moeten we daar cijfers neerzetten van 31-12-2015. De vraag is of er bij de for hetzelfde bedrag moet staan als 2014 of dat daar 0 moet staan. Als daar 0 komt te staan moet dit bedrag dan bij het ev opgeteld worden? Zo ja, dan moet in de boekhouding toch deze journaalpost gemaakt worden op 31-12-2015: For Aan ev Omdat ik al een account heb help ik hem. Of kan hij beter zelf een account aanmaken?
  2. Ok, bedankt! Wat vult hij in bij het kopje passiva in de ib aangifte? Is gestaakt, blijft de For staan bij oudedagsreserve of moet het worden opgeteld bij het vermogen?
  3. Aanvullende vraag op dit topic: Fictieve cijfers met boekhouding van een kennis: Gestaakt op 31-12-2015 EV €1000 For €500 Wat moet hij in het aangifteprogramma invullen: EV 1500 of EV 1000 en FOR 500, zoals het al was dus. De FOR komt niet terug in zijn W-V. Klopt dit?
  4. Hallo Een beetje verstand heb ik wel van boekhouden alleen weet ik niet precies hoe ik de BTW rekeningen en de kapitaal rekeningen nu pcies moet afsluiten. Als voorbeeld mijn balans met afgeronde cijfers per 31-12-2015 Activa; Inventaris 500 Debiteuren 1000 Prive opnamen en stortingen 5500 Prive betalingen met zakelijke rekening 1500 Prive betalingen auto 800 Voorbelasting 650 BTW R/C 1100 ( BTW 1e, 2e en 3e kw betalingen) Bank 2300 Passiva; Crediteuren 800 BTW af te dragen hoog 2450 Winst 10100 1.Nu wil ik graag de rekeningen op 0 krijgen. Ik heb geleerd dat je dan de BTW rekeningen en de kapitaal rekeningen moet afsluiten. Ik hoor graag wanneer dit niet klopt. 2.Wat is de journaalpost die ik moet maken om de BTW rekeningen op 0 te krijgen. Op de rekening BTW R/C moet denk ik het bedrag komen te staan wat er in Q 4 betaald moet worden ( 725) Wat ook een puntje is, het te betalen bedrag btw bedrag uit het programma scheelt 25 euro met de aangegeven aangiftes in 2015. Dit bedrag wil ik graag terughalen doormiddel van een suppletie. Het grootboek van de suppletie is 1651. 3.Het afsluiten van de kapitaalrekeningen wil ik ook graag op 0 hebben. Onder de kapitaalrekeningen bedoel ik de bedragen 5500, 1500 en 800 ( prive). Dit wil ik allemaal op grootboek 1400 eindkapitaal hebben staan. Wie kan me een handje op weg helpen? [verandering: titel]
  5. Dank u. Ik heb nog wel wat vragen als u dat goed vind. Mijn vragen gaan over de periode voor de nieuwe dba. Dus van 2014 tot 30-04-2016. De opdrachtgever heeft ook een var wuo van mij. Omdat ik in de veronderstelling was meerdere opdrachtgevers te krijgen is dat destijds zo aangevraagd. 1.De 3 voorwaarden wat betreft de loondienst. Stel ik voldoe aan alle 3, waar moet ik dan mijn inkomsten invullen? Bij inkomsten uit overige werkzaamheden met niks geen aftrek? 2. Stel ik voldoe aan 2, val dus niet onder loondienst maar ben ook geen ondernemer. Maak namelijk geen reclame, heb geen materialen etc, dan vul ik het in bij overige werkzaamheden met kosten aftrek? 3. Nu las ik net iets over fictief, fictieve en verkapt loondienst. Kunt u mij hier wat meer over vertellen? 4. Als laatste de btw. Als ik bij 1. omschreven onder loondienst val kan ik het beste alleen 1a invullen of niet? Bij 2, heb ik dan wel recht op aftrek voorbelasting? Sorry voor de vragen. Het is even omschakelen. Ik wil dit ook aan de opdrachtgever laten zien. Op deze manier kan het doorgaan.
  6. Hallo allemaal Al een tijdje ben ik opzoek naar informatie wat gaat over mij werksituatie. Ik werk voor 36 uur bij de brandweer. In mijn vrije uren werk ik via een tussenbureau. Dit bureau haalt opdrachten binnen. Voorbeelden zijn; beveiliging evenement, beveiliging schip. Voor deze klusjes stuur ik hun een factuur. Al een tijdje twijfel ik alleen of ik het voor de BTW en de Inkomstenbelasting wel goed doe. Sinds de start van deze klussen vul ik de omzet in als winst uit onderneming in de aangifte inkomstenbelasting. Ik trek diverse kosten af zoals kilometers x 0.19 en dien per kwartaal de BTW aangifte in. Een paar maanden terug attendeerde een collega van mij dat ik dit niet goed deed. Ik was volgens hem geen ondernemer en had geen recht op MKB winstvrijstelling en de aftrek van voorbelasting. Hij gaf aan dat ik zelfs geen aftrek van kosten mocht gebruiken zoals de aftrek van de zakelijke kilometers. Dit was omdat ik eigenlijk in loondienst was. Ik had immers maar een opdrachtgever. Daarnaast deed ik er zelf niks aan om andere opdrachten binnen te halen. Na googelen kwam ik op dit topic terecht. Er wordt aangegeven dat ik niet mag voldoen aan 3 voorwaarden; - persoonlijke arbeid - verplichting tot loonbetaling - gezagsverhouding Als ik het goed lees dan twijfel ik of er idd wel sprake is van ondernemerschap. Alleen lees ik ook wat over inkomsten uit overige werkzaamheden. Hier moet je de inkomsten invullen die niet onder loondienst vallen, maar ook niet onder winst uit onderneming vallen. Het verschil is dat je hier wel kosten mag aftrekken. Wie kan mij uitleggen hoe de situatie nu precies in elkaar zit mbt de 3 voorwaarden van loondienst, inkosten uit overige werkzaamheden en winst uit onderneming. Voor de winst uit onderneming kom ik sowieso niet in aanmerking denk ik. Groetjes Willem
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.