-
JvanMa startte met het volgen van Product verkopen onder dezelfde EAN , Groeiende irritatie over AI tools , Telefonisch orders laten aannemen door llm. en 6 andere
-
Groeiende irritatie over AI tools
Daarom is het van belang dat je bepaalde instructies meegeeft, over hoe (in dit geval) ChatGPT met jouw vragen moet omgaan. Ik kreeg bij dezelfde vraag aan ChatGPT een soortgelijk antwoord als jou. Echter, nadat ik heb aangegeven dat ik wil dat ChatGPT altijd eerlijk en direct moet communiceren kreeg ik onderstaande:
- Urenregistratie
- Telefonisch orders laten aannemen door llm.
- Plansysteem medewerkers
- contact facebook
-
contact facebook
Je kunt via https://www.facebook.com/business/help/support in contact komen met de Business Support van Facebook. Mijn advies is om via de support een zogenaamd 'Facebook Admin Dispute' in te dienen. Dat is een van de laatste middelen om je met dit soort problemen te helpen. Alles wat je daarvoor doet gaat waarschijnlijk niets uithalen. In het admin dispute moet je een aantal persoonlijke gegevens, inclusief legitimatie, verwerken. De precieze inhoud, het zijn een aantal punten/vragen, zullen zij aan jou kenbaar maken.
- Meer serie matig product aanbieden (margewerk / maatwerk?)
-
Zijn betaalverzoeken zoals Plink (Mollie) te vertrouwen?
Plink is volledig betrouwbaar, net zoals Mollie dat is. Een klant van mij die meubels verkoopt gebruikt dit ook. De aanbetaling wordt direct bij het online plaatsen van de order gedaan en het resterende bedrag wordt via zo'n Plink betaalverzoek betaald. De toegevoegde waarde zit 'm dus met name in betalingen die later plaatsvinden dan het moment waarop een order geplaatst wordt. Nu denk je misschien: dat kan toch ook (bijv.) met Klarna? Dat klopt, maar als een order later wordt geleverd dan vervalt automatisch de Klarna betaallink. Die is maximaal 90 dagen geldig. En zeker in de meubelbranche wil het nog weleens gebeuren dat die levertijd overschreden wordt. En zo zijn er misschien nog wel wat voorbeelden te bedenken waarom de oplossing van Plink handig is.
-
(Google analytics) wil graag real-time aankopen zien
Afhankelijk van of je Universal Analytics ('oude' versie) of Analytics 4 (nieuwe versie) gebruikt, kun je dit instellen door Enhanced Ecommerce Tracking te implementeren. https://developers.google.com/tag-manager/enhanced-ecommerce https://developers.google.com/tag-manager/ecommerce-ga4 Als je WordPress gebruikt kan ik de Ecommerce plugin van MonsterInsights aanbevelen. Die doet de hele implementatie met 1 druk op de knop. Overigens is het niet zo heel lastig om realtime te zien hoeveel bezoekers er aan het afrekenen zijn. Daarvoor ga je in Analytics naar het kopje 'Realtime overzicht' en vervolgens klik je op 'Belangrijkste actieve pagina's'. Als daar de URL van de afrekenpagina niet tussen staat, is er simpelweg niemand aan het afrekenen.
- Privéadres in het Handelsregister bij de KVK
-
Product verkopen onder dezelfde EAN
Je mag niet zomaar andermans EAN codes gebruiken. EAN codes van GS1 zijn beter beschermd , dat klopt. Grote kans dat de andere verkoper een Notice & Takedown procedure bij Bol start. Dat overleef je een paar keer, maar daarna wordt het account echt gesloten en is een nieuwe openen onmogelijk. Je stelt zelf dat je product 'vrijwel identiek' is. Als het niet volledig identiek is (bijv. een Samsung TV met exact hetzelfde typenummer) moet je sowieso een eigen EAN code aanvragen. En om heel eerlijk te zijn, waarom vraag je niet gewoon je eigen EAN code(s) aan? Kost maar een paar euro, ook als je dat bij GS1 doet. Dan voorkom je ook weer dat anderen met jouw EAN codes en/of producten aan de haal gaan. NTD procedure Bol: https://partnerplatform.bol.com/nl/hulp-nodig/aanbod-online-brengen/notice-and-take-down-procedure/
- Facebook ad probleem [adverteren op social media kanalen]
-
Facebook ad probleem [adverteren op social media kanalen]
Halo Bernna, je kunt het beste een Facebook Business Manager account aanmaken. Daar kun je vervolgens meerdere adverentieaccounts in aanmaken. Goed om te weten voor een volgende keer: je kunt de naam van een advertentieaccount achteraf ook nog aanpassen. Daarvoor hoef je dus niet het hele account te verwijderen.
-
Advertentie budget opening winkel
Daarvoor zou je moeten weten uit hoeveel personen jouw doelgroep bestaat in de regio die je bedient met jouw winkel. Het is ook handig om te weten hoe jouw doelgroep zich in die regio beweegt. En zoals Hans aangeeft is ook de keuze voor bepaalde middelen van belang. Offline media is relatief duurder dan online media. Uit ervaring weet ik dat de combinatie van die twee het beste werkt, en daar hoef je zeker geen gigantisch budget voor te hebben.
-
Payment Service Providers vergelijken, betaalverzoeken
Tarieven zijn op de website van de aanbieders te vinden. Internationaal gezien zal de creditcardbetaling het meest worden gebruikt. Wat je daarvoor betaalt is altijd opgebouwd uit 2 componenten: een vast tarief + een variabel tarief. Bij Mollie begint dit bij €0,25 + 1,8%/2,8% (afhankelijk van wel/niet EU. Een klein verschil in variabele kosten kan over een jaar behoorlijk wat geld zijn. Kijk daar goed naar!
JvanMa
Senior
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht