Ga naar inhoud

JvanMa

Senior
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Misschien een idee om een lijst te maken met webshops in Nederland en die te rangschikken naar Google review rating (Tip: ChatGPT 😁). Mensen die een slechte ervaring hebben gehad, laten dat vaak wel als review achter. Dan kun je daar misschien informatie uit halen. Misschien dat men vooral bij online drogisterijen problemen ervaart. Of misschien zijn dat wel online speelgoedwinkels. Kun je daar vervolgens in je doelgroepbenadering rekening mee houden.
  2. Mensen overschatten de rechten die ze hebben nogal eens als het gaat om het beheren van de Facebook-pagina. Sinds een aantal jaar is het toevoegen van personen en organisaties onnodig ingewikkeld/strikt gemaakt. Mocht je er echt niet uitkomen, kun je een zogenaamd 'facebook admin dispute' indienen, zodat eigenaarschap weer bij de juiste persoon terechtkomt.
  3. Daarom is het van belang dat je bepaalde instructies meegeeft, over hoe (in dit geval) ChatGPT met jouw vragen moet omgaan. Ik kreeg bij dezelfde vraag aan ChatGPT een soortgelijk antwoord als jou. Echter, nadat ik heb aangegeven dat ik wil dat ChatGPT altijd eerlijk en direct moet communiceren kreeg ik onderstaande:
  4. Hier goede ervaringen met Toggl, die eveneens in hun vergelijking is opgenomen.
  5. In deze context zal vraagsteller waarschijnlijk Large Language Model (LLM) bedoelen. ChatGPT is bijvoorbeeld gebaseerd op een LLM en kan daardoor verschillende taken uitvoeren. Zoiets wordt denk ik door de vraagsteller beoogd.
  6. Kreeg deze vandaag rond lunch nog in de mailbox: https://www.businessinsider.nl/top-5-beste-personeelsplanning-software-insider-bedrijfssoftware/ Misschien heb je er iets aan in je vergelijking.
  7. Je moet ingelogd zijn op het Facebook-account waarmee je beheerder bent (of was) van de pagina waar het om gaat. Dan kun je door een formulier gaan en als je dat hebt ingevuld opent de Facebook Support Chat.
  8. Je kunt via https://www.facebook.com/business/help/support in contact komen met de Business Support van Facebook. Mijn advies is om via de support een zogenaamd 'Facebook Admin Dispute' in te dienen. Dat is een van de laatste middelen om je met dit soort problemen te helpen. Alles wat je daarvoor doet gaat waarschijnlijk niets uithalen. In het admin dispute moet je een aantal persoonlijke gegevens, inclusief legitimatie, verwerken. De precieze inhoud, het zijn een aantal punten/vragen, zullen zij aan jou kenbaar maken.
  9. In het dorp waar ik vandaan kom heeft de zeilmaker ook een specialisme op het gebied van tenten. Voortenten voor caravans bijvoorbeeld. Ook reparaties (wat dan natuurlijk wel weer stukswerk is) van tenten, ritsen o.a. Misschien dat je daar iets mee kunt?
  10. Plink is volledig betrouwbaar, net zoals Mollie dat is. Een klant van mij die meubels verkoopt gebruikt dit ook. De aanbetaling wordt direct bij het online plaatsen van de order gedaan en het resterende bedrag wordt via zo'n Plink betaalverzoek betaald. De toegevoegde waarde zit 'm dus met name in betalingen die later plaatsvinden dan het moment waarop een order geplaatst wordt. Nu denk je misschien: dat kan toch ook (bijv.) met Klarna? Dat klopt, maar als een order later wordt geleverd dan vervalt automatisch de Klarna betaallink. Die is maximaal 90 dagen geldig. En zeker in de meubelbranche wil het nog weleens gebeuren dat die levertijd overschreden wordt. En zo zijn er misschien nog wel wat voorbeelden te bedenken waarom de oplossing van Plink handig is.
  11. Afhankelijk van of je Universal Analytics ('oude' versie) of Analytics 4 (nieuwe versie) gebruikt, kun je dit instellen door Enhanced Ecommerce Tracking te implementeren. https://developers.google.com/tag-manager/enhanced-ecommerce https://developers.google.com/tag-manager/ecommerce-ga4 Als je WordPress gebruikt kan ik de Ecommerce plugin van MonsterInsights aanbevelen. Die doet de hele implementatie met 1 druk op de knop. Overigens is het niet zo heel lastig om realtime te zien hoeveel bezoekers er aan het afrekenen zijn. Daarvoor ga je in Analytics naar het kopje 'Realtime overzicht' en vervolgens klik je op 'Belangrijkste actieve pagina's'. Als daar de URL van de afrekenpagina niet tussen staat, is er simpelweg niemand aan het afrekenen.
  12. Al gedacht aan zichtbare beveiliging van jullie huis? Alarmsysteem schrikt in ieder geval af én is goed voor de gemoedsrust.
  13. Je mag niet zomaar andermans EAN codes gebruiken. EAN codes van GS1 zijn beter beschermd , dat klopt. Grote kans dat de andere verkoper een Notice & Takedown procedure bij Bol start. Dat overleef je een paar keer, maar daarna wordt het account echt gesloten en is een nieuwe openen onmogelijk. Je stelt zelf dat je product 'vrijwel identiek' is. Als het niet volledig identiek is (bijv. een Samsung TV met exact hetzelfde typenummer) moet je sowieso een eigen EAN code aanvragen. En om heel eerlijk te zijn, waarom vraag je niet gewoon je eigen EAN code(s) aan? Kost maar een paar euro, ook als je dat bij GS1 doet. Dan voorkom je ook weer dat anderen met jouw EAN codes en/of producten aan de haal gaan. NTD procedure Bol: https://partnerplatform.bol.com/nl/hulp-nodig/aanbod-online-brengen/notice-and-take-down-procedure/
  14. Dat klopt inderdaad. Dat heeft geen toegevoegde waarde meer nadat een campagne z'n einddatum heeft bereikt.
  15. Halo Bernna, je kunt het beste een Facebook Business Manager account aanmaken. Daar kun je vervolgens meerdere adverentieaccounts in aanmaken. Goed om te weten voor een volgende keer: je kunt de naam van een advertentieaccount achteraf ook nog aanpassen. Daarvoor hoef je dus niet het hele account te verwijderen.

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.