Abdelkarim

Junior
  • Aantal berichten

    24
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Geslacht
    Male

Abdelkarim's trofeeën

  1. Snelheid en gemak spelen geen rol. Heb je van de overheid speciale bevoegdheden gekregen dat je sneller mag rijden dan de maximumsnelheden? En wat zou je met gemak bedoelen? Speelt dat "gemak" alleen een rol in jouw concept?
  2. Hij kreeg blijkbaar ieder jaar een nieuw idee! Vier jaar later is hij er nog steeds niet uitgekomen... ???
  3. Beste leden, Bedankt allemaal voor jullie reacties en/of tips! Dankzij jullie heb ik een heldere beeld gekregen van wat mij staat te wachten in de toekomst. Ik zal al jullie reacties, opmerkingen en tips gebruiken om te verwerken in een soort ''Marktonderzoek''. Aan de hand daarvan zal ik me proberen te onderscheiden van alle andere garage's, dealers. Een moeilijke opgave zal het zeker worden, maar het is altijd het proberen waard! Groeten, Karim
  4. Ik vraag me af waarin jouw platform zal verschillen in het concept van bedrijven zoals AH Online, Hellofresh etc. Ik denk niet dat je online zomaar zult stuiten op een API. Ik denk niet dat supermarkten zomaar een complete productenlijst zullen afgeven, maar je moet het vooral proberen!
  5. Goed punt! Naast een kostenplaatje heb ik ook een opbrengstenplaatje gemaakt: Voorbeeld: Laten we zeggen dat alles goed verloopt en het lukt ons om 10 auto's per maand te verkopen, dit zijn dus 120 auto's per jaar. [*]De gemiddelde marge bedraagt geschat €500,- : 120 x €500 = €60.000,- [*]De af te dragen BTW bedraagt dan €10.413,22 Hiermee houden we dus een netto-opbrengst van 60.000 - 10.413,22 = 49.586,78 over. Daar moeten dan nog uiteraard alle kosten weer vanaf, waardoor we overblijven met een eindresultaat van rond de €30.000,-. Omdat we dan ook nog met z'n tweeën zijn zullen we het eindresultaat altijd moeten delen door twee. In dit geval €15.000,- per persoon. Een goed begin voor het eerste jaar toch? Dat zal ik uiteraard doen! Klopt, maar ik denk dat ik nog steeds voordelig uit zal komen. Er zijn letterlijk honderden demontage bedrijven die de klanten de mogelijkheid bieden om zelf het terrein op te gaan en onderdelen te demonteren. Het resulteert in de meeste gevallen tot schade aan het voertuig, de klant heeft gepakt wat hij nodig had, maar in het proces heeft hij een ander onderdeel kapot gemaakt. Mijn idee is om de auto aan te bieden voor onderdelen, en wanneer klanten komen opdagen heb ik het onderdeel al gedemonteerd en sta ik te wachten met een bakkie koffie ;D. Het is niet de bedoeling dat we ons specifiek zullen richten op hoe goedkoop de prijs is. Ja ik wil handelen in de categorie 2.500 - 5.000, maar dat zal niet betekenen dat we niet naar kwaliteit kijken. We hebben beide een opleiding Eerste Autotechnicus gedaan. We weten dus waar we mee te maken krijgen als we de motorkap openmaken. Zien we dat de auto een kleine mankement heeft, dan zullen we deze opsturen naar een van onze vrienden. Heeft de auto veel schade dan zullen we overwegen om deze auto niet te kopen. Dit zal ons te veel tijd kosten, het levert niets meer op en vormt een risico zowel voor mij en de klant.
  6. De RDW-erkenningen bedragen in totaal €1.272,50 , waarvan €94,00 jaarlijks wordt betaald als instandhoudingstarief. Dat het kinderwerk is?... ???
  7. Ik weet niet waar je dat hebt gelezen, maar we weten beiden dat water en elektra maandelijkse vaste lasten zijn. Nogmaals, de bedrijfsruimte bevindt zich op een bedrijventerrein. Het bedrijventerrein is voorzien van beveiliging. Als je borg voor huur bedoeld, dat is 2 maanden vooruit inclusief btw. Dat is voor mij €871,2. Mocht er een auto zijn dat een verborgen gebrek heeft, waarvan de kosten hoog zullen oplopen, geen paniek! Ik zal twee opties hanteren: [*]Verkopen als schade auto: De auto zal worden aangeboden als schadeauto, uiteraard voor een lagere prijs. Helaas :-\ [*]Verkopen in onderdelen: De auto zal worden uitgeschreven uit het kentekenregister en zal in onderdelen verkocht worden. Geloof het of niet, maar dit zal meer opleveren dan de verkoopprijs van €2.500,-. Nogmaals we zijn geen schadeherstelbedrijf, we doen uitsluitend aan verkoop. Het enige gereedschap dat we nodig hebben zijn een poetsbrug, hogedrukspuit, polijstmachines en poetsmiddelen. Mochten we gereedschap nodig hebben, dan gaan we naar een van onze vele vrienden in de autowereld en nemen even wat gereedschap mee ;D Bedankt! Dat is precies waar ik om gevraagd heb, alleen bij jou kreeg ik het gevoel dat je alleen reageert op de reacties en niet op de topic in zijn geheel.
  8. Als je nog enkele kosten in gedachte heb die ik gemist zou kunnen hebben dan hoor ik dat van je. Daar ben ik me van bewust. Zoals ik al heb aangegeven: het is de bedoeling om klein te beginnen. Dat betekent dus voorzichtig en zo min mogelijk risico. Beste Highio, Ik weet niet of je mijn post wel hebt gelezen. Het is de bedoeling dat we ons zullen begeven in de autowereld, nogmaals zonder ervaring. Als je geen ervaring hebt, dan lijkt het me slim om klein te beginnen. Nogmaals het is de bedoeling dat we beginnen met 10 auto's. Een bedrijfshal biedt ons de mogelijkheid om klein te beginnen. Ons bedrijfshal ziet er netjes uit en is voorzien van kantoor (verwarmd). Verder hebben we een oppervlakte van 175 vierkante meter, waarvan 150 vierkante meter bedrijfsruimte en 25 vierkante meter kantoorruimte. Verder is het ook voordeliger, gezien de lagere huurkosten. Een showroom daarentegen zal lijden tot een regelrecht faillissement leiden. Een showroom beslaat al gauw 300 vierkante meter binnenruimte en ook nog eens 200 vierkante meter buitenruimte. De huurkosten hiervan zullen al gauw boven de €2.500,- oplopen, en dat exclusief BTW en servicekosten. Het lijkt mij niet slim om met 10 auto's die samen een waarde hebben van €25.000,- een showroom te huren. Voorbeeld: Laten we zeggen de zaken gaan goed en we verkopen 10 auto's in de eerste maand. Laten we zeggen dat we de auto's hebben ingekocht voor €1.750,- per stuk en zullen deze zonder onderhandeling (dat zal sowieso gebeuren) voor €2.500,- (incl. BTW) doorverkopen. De winstmarge zal €750,- bedragen. De af te dragen BTW bedraagt dus: [*] (€2.500 -/- €1.750) x 21/121 = €130,33 x 10 = €1.301,65 Met een maandomzet van €25.000,- moet je rekening houden met de volgende: [*]De inkoopprijs van €17.500,- [*]De BTW van €1.301,65 [*]De huur van de fancy showroom zal €3.025 exclusief servicekosten bedragen [*]De maandelijkse lasten (die jij te laag vindt) van €1.176,44 (exclusief variabele kosten) Dat betekent dat we tegenover een omzet van €25.000,- een totaalbedrag van €23.003,09 aan kosten overhouden. Je winst bedraagt €1.996,91 per maand. Daar moeten we nog de variabele advertentiekosten van aftrekken en de kosten van poetsmiddelen (auto's moeten uiteraard glanzen). Ik hou het maar bij een bedrijfspand, daarmee bespaar ik ten minste €2.589,4 per maand aan huurkosten (exclusief servicekosten die overigens veel lager zullen zijn dan een showroom) ;)
  9. Ja, her maakt onderdeel uit van een ondernemingsplan. Nee, ik wil alleen de benodigde financieringsbehoefte helder krijgen. Welke eenmalige kosten en/of investeringen denk jij dat er ontbreken? En welke posten worden er volgens jou te laag ingeschat? Nee, ik denk niet dat er een vergunning nodig zal zijn hiervoor. Als dat wel zo is, dan zullen we natuurlijk overwegen om er een aan te vragen. Het pand is al voorzien van verlichting, binnen en buiten. Er is buiten genoeg parkeergelenheid voor de klanten. Voor de vlaggen zullen we toestemming moeten vragen. Er is geen sprake van collega-bedrijven, gezien ons bedrijf het enige bedrijf is dat handelt in auto's. Nee, het is geen zichtlocatie langs een doorgaande weg. Het bedrijventerrein is voorzien van hekwerk, waarbij de poorten overdag geopend zijn en 's Avonds en 's Nachts gesloten. Het bedrijventerrein is voorzien van camerabewaking, maar biedt 24/7 toegang voor de huurders. Het is de bedoeling dat we onze voorraad auto's online aanbieden (zoals 99% dat eigenlijk doet). Online kunnen onze klanten de tijd nemen om alles grondig door te lezen en de advertenties zijn standaard voorzien van 20 foto's, maar de klant heeft natuurlijk ook de mogelijkheid om langs te komen. Op afspraak kunnen we zelfs om 00:00 de deuren openen, zodat de klant zijn/haar auto kan ophalen.
  10. Beste Marcel, We leven in het tijdperk van het Internet. Sinds de komst van online platformen, hebben autobedrijven de kans gekregen om hun voorraad occasions online te adverteren. Deze tijden gaat het meer om hoeveel megapixel de camera moet hebben voor een mooie shot. Natuurlijk is een fancy showroom altijd een pluspunt, maar het is ook veel duurder. Een goed onderhouden bedrijfshal is goed genoeg. Goed punt! Dat was ik vergeten te melden. Voor het drukwerk van de gevelreclame, bestickering, flyers en zakenkaartjes wil ik het welbekende VistaPrint inschakelen.
  11. Beste leden, Hierbij een nieuwe kostenoverzicht voor een autobedrijf. De maandelijkse lasten zijn onderscheiden van de eenmalige (incidentele) lasten. Verder zijn er nog enkele variabele kosten, maar die zijn onmogelijk te berekenen omdat het eindbedrag toch onrealistisch zal zijn. Dankzij jullie reacties en tips heb ik het volgende erbij gezet en/of gewijzigd: [*]Elektriciteit en gas (elektriciteit gewijzigd; gas erbij) [*]Kosten van water [*]Riool- en reinigingsrechten (lijkt dit niet te hoog?) [*]Abonnement pinautomaat [*]Abonnement Internet, telefonie en TV [*]Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering [*]Administratiekosten (gewijzigd) Hartelijk dank voor jullie hulp! PS: Als er nog iets is dat vergeten is in de kostenoverzicht meld dat dan a.u.b ! Tweede_Kostenoverzicht_Autobedrijf.xlsx
  12. Slim bekeken. Erbij staan gluren naar zijn Mobiel Bankieren lijkt me ook niet respectvol. Aan de andere kant kan ik gebruikmaken van het retentierecht, maar dat zou moeten betekenen dat een klant van bijv. ABN-AMRO pas de volgende dag kan langskomen voor zijn haar auto. Ook niet bepaald slim.
  13. Hartelijk bedankt voor je informatie! Ik ga even een nieuwe kostenplaatje maken en zal de tips erin verwerken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.