K.Heide

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

K.Heide's trofeeën

  1. Hallo, ik ben verleden jaar begonnen met een bedrijf (EMZ). Ik zoek een boekhouder die kan ingaan op het volgende. In de aanloopfase (2013) heb ik in Duitsland een ruimte gekocht in een oud pand. We zijn dat gaan opknappen maar kwamen er niet aan toe in 2016 om het af te ronden. Er is bij een bezoek in oktober vastgesteld dat er door storm, brand en inbraak grote schade aan het pand en de ruimte is ontstaan. Het is feitelijk afgeschreven. Het was nog niet verzekerd.
  2. De wet is tot de uitspraak van de Hoge Raad verkeerd uitgelegd door de belastingdienst. Daarom geldt die huurkostenaftrek sinds ingang van die belastingwet. Hij geldt niet meer sinds de uitspraak van de Hoge Raad want de wet is vanaf dat moment geamendeerd met de volgens de regering gewenste uitleg.
  3. Mijn adviseur heeft het uitgelegd. Het zit wel snor zegt hij. Inrichten staat hier los van. b is niet handig (heeft ASN aangeraden), c ja dat mag, je hele huur geldt als kosten, het privegebruik breng je in mindering, enz.
  4. Hallo, Interpolis via Rabo heeft mij een AOV polis voorgesteld. De premie gaat in 5 jaar van 70 naar 160 eur (Ik ben gezond). Het laat 18 000 euro inkomen verzekerd. 275 aansluitkosten en 75 kosten per jaar. Beroeps en sommenpolis. Goeie deal? Wat zijn jullie ervaringen met Rabo/Interpolis. Er staat wel in dat iemand van hun zou moeten gaan bepalen of ik AO zou zijn, tja. ("Het wrak ligt met de punt boven water, dus niet onder water") Het is vrij duur trouwens. Maar hier wordt 120 euro gesuggereerd:https://www.aovergelijken.nl/aov-vergelijken/premie-overzicht Wie betaalt er minder? Wil je je premies meedelen, of houd je dat liever voor je?
  5. Hallo, ik las dit onderwerp en zou nog wat willen vragen over de huurtoeslag en de inrichting van een werkruimte in de woning. Ik ben in maart dit jaar gestart met een eenmanszaak in de bouw. Zou iemand dit weten? a) hoe mag ik het kantoor en de werkplaats in de prive gehuurde woning als starter inrichten op kosten van de zaak? b) is het gebuik van een prive bankrekening voor de huur een probleem? c) mag ik de kosten van het niet werkgedeelte van de woning gedeeltelijk (bv. 25%) zakelijk maken? d) als ik de huurtoeslag toevoeg aan de winst, wordt mijn inkomen hoger en krijg ik minder huurtoeslag ???, wat moet eerst? e) als ik iets zakelijk koop en willekeurig afschrijf is de restwaarde hoger dan bij geleidelijke afschrijving? f) als ik iets zakelijk koop en willekeurig afschrijf mag ik het dan in 2017 weggeven of moet daar een bonneke voor maken? g) ik mag dit jaar nog kiezen tussen splitsen en huurrecht als vermogen, wat gebeurt er in 2017 voor elke keuze? Klaas
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.