Mechanism

Junior
  • Aantal berichten

    22
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Soest

Mechanism's trofeeën

  1. Deze machines worden geadverteerd als hobby machine en zitten inderdaad altijd rond de €450,- ex. Een professionele variant begint bij €900,- . Het is een soort verkapt verdienmodel om hem als professional te kopen, na een jaar af te schrijven en via Marktplaats door te stoten aan een nietsvermoedende hobbyist "met nog één jaar garantie".
  2. Update: De huidige eigenaar is doorverwezen naar de fabrikant, die na onderzoek heeft aangegeven dat de machine professioneel gebruikt is terwijl hij daar niet voor bestemd is. Zij hebben een betaalde reparatie met korting (uit coulance) aangeboden.
  3. Dat is een aanname. Met "aan de slag" bedoel ik dat de algemene voorwaarden worden nagekeken / aangepast door een professional op dat vlak.
  4. Op zich een mooi wetsvoorstel, alleen is de vraag of er middelen zijn voor daadwerkelijke handhaving / uitvoering. Ook wij hebben (jaren geleden) last gehad van concurrenten die negatieve fake reviews lieten plaatsen. Op een gegeven moment kregen wij steeds vaker vragen van klanten die onze betrouwbaarheid in twijfel trokken, vanwege de enorme discrepantie tussen de reviews op ons eigen platform (gefilterd vanwege het opgeven van een geldig ordernummer) en die op o.a Trustpilot. En natuurlijk ook gewoon de negatieve review als pressiemiddel van iemand die het onderste uit de kan wil. Maar hoe frustrerend ook, dat aantal lag veel te laag om echt impact te hebben op de score. Bovendien denk ik dat je dat probleem ook aantrekt als je er in mee gaat.
  5. Interessante materie hierboven, waarvoor dank! Wat ik terug zie komen in verschillende publicaties is iets in deze richting: Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt. Dat is bij de tweedehands aanschaf van een 1 jaar oude machine die overbelast kan worden een onmogelijkheid. Ik heb voor nu het advies van @UwJurist ter harte genomen en ga met de Algemene voorwaarden aan de slag. Wij hebben de klant in kwestie aangegeven dat hij zich tot de verkoper of de fabrikant zal moeten wenden.
  6. Exact! De machine in kwestie gaat hobbymatig een jaar of 5 > 10 mee, en bij intensief profi gebruik 1 tot 2 jaar.
  7. Allereerst hartelijk voor de constructieve reacties, ik zal proberen meer duidelijkheid te verschaffen. Ondanks het feit dat dit vaker bij ons voorkomt, is de specifieke kwestie als volgt: Wij hebben een koopovereenkomst met de eerste eigenaar. De eerste eigenaar is een bedrijf en ging akkoord met de voorwaarden (1 jaar garantie). Na het verstrijken van de garantieperiode verkocht 1e eigenaar de machine aan een consument. Die is in de veronderstelling 2 jaar garantie te hebben, omdat wettelijke garantie overdraagbaar is en de machine een aanzienlijk langere levensduur zou moeten hebben. Hij trekt dus de "ondeugdelijk" kaart. Wat ons betreft is er alleen sprake van een langere verwachte levensduur bij hobbymatig gebruik. De eerste eigenaar is een bedrijf en heeft deze machine niet hobbymatig gebruikt. Er is geen sprake van verkoop van consument aan consument (daar wordt in de links hierboven van gesproken). De vraag is dus eigenlijk of de wettelijke garantie van toepassing wordt, puur omdat de de 2de eigenaar een consument is. ACM wil niets concreets zeggen omdat de eerste eigenaar geen consument is. Wel is geïmpliceerd dat de consument dan "misschien wel garantie heeft bij de eerste eigenaar".
  8. Beste lezers, Wij verkopen via onze webshop aan zowel particulieren als bedrijven. In de zakelijke A.V. geven we 1 jaar garantie op machines, in de consumenten A.V. is dat 2 jaar. Als de eerste eigenaar een bedrijf is en de machine aan een particulier doorverkoopt, direct na het verstrijken van de zakelijke garantieperiode (1 jaar): Heeft de tweede eigenaar dan opeens nóg een jaar (totaal 2 jaar) garantie, puur omdat hij consument is? En zo ja / nee, waar blijkt dat juridisch gezien uit? Wij hebben hier steeds vaker mee te maken namelijk: Een machine van 1 of anderhalf jaar oud wordt door onze klant 'bijna versleten' doorverkocht aan een consument. Zodra de machine stuk gaat klopt de consument bij ons aan i.v.m wettelijke garantie. Wat ons betreft is de logisch te verwachten gebruiksduur al behaald vóór de consument het product kocht, omdat het product dagelijks / professioneel gebruikt is. Bij hobbymatig gebruik staat dat gelijk aan een levensduur 5 tot 10 jaar. De ACM en vergelijkbare partijen hebben hier geen antwoord op. Jullie wel?
  9. Het verhaal, dat inderdaad vele malen complexer was dan een parkeerplaats alleen, is inmiddels afgerond. Ik ben de zenuwinzinking nabij geweest en mijn bedrijf(svermogen) in pijnlijke mate ingekrompen door dit avontuur. Echter kan ik vanwege de belachelijke aard van de situatie niet uitleggen wat er precies speelde, zonder details vrij te geven die ontzettend herkenbaar zijn. ROZ huurcontractjes bieden ruimte in het voordeel van de verhuurder en als er vervolgens voorbedachte rade in het spel is, dan kan een verhuurder heel veel afdwingen. Aldus mijn bedrijfsjurist was er ruimte om deels mijn gelijk te krijgen, maar ik beschikte niet over de financiële en psychische ruimte meer om een lange juridische strijd te strijden.
  10. Excuses voor de radiostilte. Onder de kop "bijzondere bepalingen" staat het volgende: Tot het gehuurde behoren een vijftal parkeerplaatsen op het achterterrein. Verhuurder heeft twee sleutels van het betreffende afsluithek aan huurder overhandigd op X-X-XXXX. Combo-antwoord op de vorige posts: Ik heb de situatie m.i niet geaccepteerd, maar omdat de-escalerend handelen mijn tweede natuur is, leek me dat een brief van mijn jurist, 11 maanden na aanvang huur, óók niet constructief zou zijn. Er is parkeerplek en ik dacht echt te tekenen voor 5 plekken. Maar de 5e plek bleek achteraf bij het pand van de buren te horen. Toen heb ik meteen de verhuurder aangesproken die met zijn "ik ging uit van achter elkaar parkeren" verhaal kwam. Dat heb ik toen opzettelijk laten gebeuren met enkele escalaties ten gevolg, die ik heb gedocumenteerd zoals hierboven beschreven. Voornaamste probleem is dat de verhuurder buiten het huurcontract helemaal niets schriftelijk communiceert. Hij komt mondeling antwoord geven op schriftelijke bericht van mijn kant en weigert pertinent op papier te zetten wat we afspreken. Dat heeft voor een nare situatie gezorgd waarbij ik nu onder druk gezet wordt om veel langer te huren dan overeen gekomen en om kosten te maken waar een huurder niet verantwoordelijk voor is. Mijnheer heeft een royale bankgarantie en weet dat mijn onderneming kraakt onder maanden dubbele vestigingskosten.
  11. Ik heb een buurman die een hoop last heeft gehad van het gebruik van plek #5 en e-mail correspondentie van een accountmanager die in conflict met een klant kwam door het klem parkeren op plek #5.
  12. Die had ik nog niet gevonden, thanks! Mocht e.e.a escaleren dan is het toch meer dan een strohalm, het betreft een niet gering bedrag.
  13. De buurman heeft overlast ondervonden van mijn fictieve parkeerplaats. Die kan bevestigen dat we daar ook in de afgelopen 4 jaar beide in contact over hebben gestaan met elkaar en de pand eigenaar. De parkeerplaatsen horen bij een bedrijfshal. Ik kan niet achterhalen welk deel van de huurprijs t.b.v de parkeerplaatsen is.
  14. Ik heb een huurcontract waar 5 parkeerplaatsen op vermeld staan, maar in het echt zijn het er 4. Ik heb dat destijds aangekaart bij de verhuurder en toen was het verhaal dat er best een auto achter een andere kan staan. Maar je kan er niet fileparkeren en geen enkele bezoeker gaat uit eigen beweging iemand anders in de lengterichting klem zetten. Een andere huurder kan bovendien zijn terrein niet eens op, als ik mijn 'fictieve 5e parkeerplaats' zou gebruiken. Nu heb ik door andere zaken aanleiding om een beetje tegengas te geven naar de verhuurder toe en vraag ik mij af wat voor maandelijkse kosten 1 parkeerplaats van 5 x 2.5 meter vertegenwoordigt. Over een periode van 5 jaar tikt dat denk ik best aan. Alvast bedankt voor de input!
  15. Het Post-It papiertje is niets meer dan een papiertje met een plaklaag. Je kan een papiertje niet patenteren en het aanbrengen van lijm ook niet. De combinatie van de twee maakte echter een uniek product dat bijna 20 jaar gepatenteerd geweest is. Aan kruiwagen-frames zit in principe geen geregistreerd ontwerp vast (net als een vierkant papiertje), maar zodra het ding dankzij een paar aanpassingen een hele specifieke, andere functie gaat vervullen kan dat wél en dat is dus ook al gebeurd alvorens jouw versie werd gemaakt. Persoonlijk zou ik gaan kijken of het idee buiten de BeNeLux al vast staat en daar je voordeel mee doen. Je wil geen kort geding aan je broek!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.