Ga naar inhoud

Demandbysdm

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

0

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Demand by SDM
  • Adres
    B.W. Osieckstraat 12, Spijkenisse, 3207VR, Nederland
  • Telefoonnummer
    0181851621
  • Branche
    Financiering & bankwezen
  • Branche 2
    Toerisme
  • Websiteadres

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    open staan voor nieuwe ideeën, innovatief zijn en werken vanuit de passie om mensen te helpen met hun product.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Je moet vechten voor je plek en verlies nooit de kernwaarden van jouw visie op ondernemerschap uit het oog.
  • Mijn mening over innovatie
    Innovatie is de leidraad voor succes.
  1. Super bedankt voor je reactie! maakt een hoop duidelijk voor mij!
  2. Er is hier al het e.e.a. geschreven over Artikel 23 maar ben hier nieuw in en voel mij niet zeker over dit onderwerp. Het zit zo; sinds kort importeer ik uit China. DHL verzorgt voor mij netjes alle douane zaken en voorfinanciert de Belastingen. Ik betaal netjes de rekening en per saldo betaal ik geen BTW (boek wel netjes op 4B en 5B op en af). Nu kreeg ik met het oog op de Brexit een brief of ik niet een Art. 23 aan wilde vragen, dit zou met name op het gebied van liquiditeit een hoop schelen. Maar ik neem dan ook aan dat ik dan (in plaats van DHL) een kantoor moet inschakelen om de rest m.b.t. de inklaring, afhandeling en transport te regelen? Ik zie dan zo snel weinig voordelen aan een Art. 23 enkel de liquiditeitspositie. Heeft iemand hier meer ervaring met een art.23 en of mijn beredenering juist is?
  3. Demandbysdm

    Salarisadministratie

    Haha ja die lukte mij zelf ook wel :D Maar toch bedankt!
  4. Demandbysdm

    Salarisadministratie

    Voor de zaak ben ik bezig met het inrichten van onze salarisadministratie maar blijkbaar gaat er iets niet goed met het toewijzen van het type rekening bij de grootboekrekeningen. Ik heb onderstaande rekeningen die moeten worden aangemaakt maar, dienen allemaal ingedeeld te worden op type, maar hier ben ik echt bang een fout te maken. Wellicht is er iemand die deze invuloefening al eens heeft gedaan en mij hierbij kan helpen :D Rekeningen: Af te dragen Loonheffing Af te dragen overige WG Premies Af te dragen overige WN Premies Af te dragen sociale WG premies Af te dragen sociale WN premies Bijzondere beloningen Bruto Loon Crediteuren Kosten Nettovergoeding Kosten overige WG premies Kosten sociale premies Kosten Spaarloon Kosten vakantiegeld Kosten WG lasten vakantiegeld Medewerkersbetalingen Opbrengsten afdrachtvermindering Te betalen reservering vakantiegeld Te betalen reservering WG kosten Te vorderen Loonheffing Tussenrekening Loon De types waaruit ik kan kiezen: Voorzieningen Crediteuren Medewerkersbetalingen Te betalen inkomstenbelasting Medewerkerskosten Werkkosten Algemene kosten Overige kosten Kostprijs van de omzet Alvast dank :D
  5. Je moet allereerst niet kijken naar hoeveel DJ's er zijn maar hoeveel er gaan komen. Dat laatste is veel natte vinger werk. Je kunt immers niet in een glazebol kijken al verwacht de bank dat wel van je. Voor sommige producten zoals een lunchroom/restaurant is het behalen van doelgroep een stuk eenvoudiger; je kunt met pen en papier in de straat gaan zitten en tellen. Waar de bank voornamelijk in is geïnteresseerd is is in hoeverre heb jij er over nagedacht en is er een plan b,c en idealiter zelfs d. Natuurlijk kijken ze ook naar jouw data maar in dit geval is dat erg lastig te achterhalen. Je zult het moeten doen met "best educated guesses" wat zoveel betekend als; Wat jij als expert denkt te gaan doen. Denk hierbij aan demografische gegevens (samenstelling en grootte), de behoeften onder jouw doelgroep en zelfs het besteedbaar inkomen. Stel in Amerika wonen ruim 323 miljoen mensen; hoeveel valt er onder jouw doelgroep (leeftijd etc), welk % van deze doelgroep is geïnteresseerd in jouw product (well educated guess). Zorg er naast deze cijfers met name voor dat je marketingplan goed in elkaar zit! Je geeft zelf aan dat je jezelf richt op de beginnende / gevorderde dj; in mijn optiek beginnen dj's tegenwoordig al rond hun 11e-12e met het verwezenlijken van hun droom. Een zetten van een doelgroep van 18-xxxxx schiet het doel van jouw product in mijn optiek voorbij.
  6. Demandbysdm

    Nieuw product op de markt zetten

    Ik ben het helemaal eens met wpronk. Je moet eerst de elementen van een bedrijfsplan / businessplan afwerken. Je komt hierdoor tot nieuwe inzichten. Het lukraak beginnen met een onderneming zorgt (in veel gevallen) voor een grotere kans op "mislukking"*. Je zult zien dat, wanneer je serieus, met je plan aan de slag gaat, je voor grote verassingen komt te staan. *mislukking als ondernemer bestaat in mijn optiek niet maar, je behaald je doel niet; je hebt immers wel de stap gemaakt! Tijdens het schrijven van een dergelijk plan zal je veel stukken keer op keer aan moeten passen omdat je ziet dat iets niet "werkt". Schrik niet want dat is juist het doel van een dergelijk plan. Denk goed na over je distributie en de omvang van je doelgroep. Je hebt in dit geval te maken met 2 algemene groepen namelijk de delicatessenwinkels en diegene die kopen bij een dergelijke winkel. Je zult demand moeten kweken bij de klanten van de winkel anders kopen de delicatessenwinkels niet bij je in. (Unique selling point) Het kan ook zijn dat je tijdens het schrijven erachter komt dat een tussenpersoon (delicatessenwinkel) zorgt voor een onverkoopbaar product (inslag%, markup wat ervoor zorgt dat een reep onbetaalbaar word). Hierop zou je bijv. kunnen beslissen de verkoop zelf te doen via een webshop. Deze webshop communiceert weer direct met de eindklant echter brengt dit weer andere marketingtools met zich mee. Zo zie je; er is onwijs veel mogelijk. Veel (aspirant) ondernemers denken heel creatief maar vergeten de uitvoerbaarheid, sta hier goed bij stil. Een businessplan helpt je gestructureerd en kritisch te kijken naar jouw plan. Dit laatste is zeker van belang als het naast een hobby een substantiële bron van inkomsten is.

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké