Demandbysdm

Junior
  • Aantal berichten

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Geslacht
    Male
  • Adres
    B.W. Osieckstraat 12, Spijkenisse, 3207VR, Nederland
  • Land
    Nederland
  • Voornaam
    Stephen
  • Achternaam
    de Man
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Demand by SDM
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    open staan voor nieuwe ideeën, innovatief zijn en werken vanuit de passie om mensen te helpen met hun product.
  • Mijn mening over innovatie
    Innovatie is de leidraad voor succes.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Je moet vechten voor je plek en verlies nooit de kernwaarden van jouw visie op ondernemerschap uit het oog.

Demandbysdm's trofeeën

  1. Beste Norbert, helder artikel en verduidelijkend al is het een artikel van aanbieder. Het is mij duidelijk waar de opbouw vandaan komt en is het inderdaad aan ons om hier wel of niet mee door te gaan. Bedankt!
  2. Ik begrijp overigens wel je beredenering na nogmaals lezen. :)
  3. Beste Norbert, Dit is in mijn optiek altijd het geval met een payroll constructie waarbij tarieven gangbaar zijn tussen de 1,5 en tops 1,7. 80% mark-up is in mijn optiek, zelfs als de toeslag niet meegerekend is, fors.
  4. Beste Monique, ook hier ben ik het met je eens.
  5. Beste Norbert, Zelf vindt ik het raar dat je dan niet bruto uurloon + toeslagen * factor zou doen. Transparanter en overzichtelijker voor iedereen lijkt mij.
  6. Beste Hans, Het betreft hier personeel dat wij inhuren via een extern bureau, kortom bureau vs. ons.
  7. Beste Monique, Dankjewel voor het antwoord. De uitvoerder heeft er zelf voor gekozen dit onder te brengen bij twee aparte bedrijven van hem, dit was met name voor hem handig zodat "administratief" personeel met vaste uren in bedrijf A. ondergebracht werden en "specialistisch" personeel met veelal variabele uren ondergebracht werden in bedrijf B. Wij zijn er tot voor kort vanuit gegaan dat deze met eenzelfde factor doorbelast werden, dit bleek echter niet zo. Nogmaals bedankt voor je antwoord.
  8. Wij zitten met een interessante interne casus (dispuutje); We hebben 2 typen ingehuurd personeel: - Uurloners (Ingehuurd via bedrijf A) - Vast salaris (ingehuurd via bedrijf B) (Beide ingehuurd door 1 onderneming) Onze dienstverlener stelt: - Uurloners; krijgen per uur betaald en ontvangen bovenop het uurloon o.a. toeslagen voor vrije dagen, pensioen, ziekte en feestdagen, doordat dit bovenop het uurloon komt rekenen wij een hogere factor (1,8). > Ter verduidelijk het betreft hier een payroll constructie, wij hebben de werving gedaan. - Langdurig, vast; deze krijgen een vast maandbedrag, hebben recht op vrije dagen en doorbetaling bij salaris bij ziekte / feestdagen. Hiervoor rekenen wij een lagere fee namelijk 1,6. Ter verduidelijking Waarom hebben wij hiervoor gekozen? Het vast personeel betreft personeel op kantoor met vaste uren, dit viel bij voor de aanbieder goed mee te nemen in hetgeen wat zij doen dus het personeel kon hier in mee en wordt door ons via bedrijf B ingehuurd. De uurloners hebben hele specifieke kwalificaties en werken veelal per uur, hierdoor moesten deze onder een ander bedrijf worden ondergebracht. Deze worden door ons ingehuurd via bedrijf A. De vraag: Naar mijn weten is er geen enkele reden om een andere factor te hanteren voor beide type personeel (het snijdt geen hout). Juridisch gezien lijkt er naar mijn idee geen verschil te zitten in de verloning. Kan iemand mij vertellen of dit klopt?
  9. Super bedankt voor je reactie! maakt een hoop duidelijk voor mij!
  10. Er is hier al het e.e.a. geschreven over Artikel 23 maar ben hier nieuw in en voel mij niet zeker over dit onderwerp. Het zit zo; sinds kort importeer ik uit China. DHL verzorgt voor mij netjes alle douane zaken en voorfinanciert de Belastingen. Ik betaal netjes de rekening en per saldo betaal ik geen BTW (boek wel netjes op 4B en 5B op en af). Nu kreeg ik met het oog op de Brexit een brief of ik niet een Art. 23 aan wilde vragen, dit zou met name op het gebied van liquiditeit een hoop schelen. Maar ik neem dan ook aan dat ik dan (in plaats van DHL) een kantoor moet inschakelen om de rest m.b.t. de inklaring, afhandeling en transport te regelen? Ik zie dan zo snel weinig voordelen aan een Art. 23 enkel de liquiditeitspositie. Heeft iemand hier meer ervaring met een art.23 en of mijn beredenering juist is?
  11. Haha ja die lukte mij zelf ook wel :D Maar toch bedankt!
  12. Voor de zaak ben ik bezig met het inrichten van onze salarisadministratie maar blijkbaar gaat er iets niet goed met het toewijzen van het type rekening bij de grootboekrekeningen. Ik heb onderstaande rekeningen die moeten worden aangemaakt maar, dienen allemaal ingedeeld te worden op type, maar hier ben ik echt bang een fout te maken. Wellicht is er iemand die deze invuloefening al eens heeft gedaan en mij hierbij kan helpen :D Rekeningen: Af te dragen Loonheffing Af te dragen overige WG Premies Af te dragen overige WN Premies Af te dragen sociale WG premies Af te dragen sociale WN premies Bijzondere beloningen Bruto Loon Crediteuren Kosten Nettovergoeding Kosten overige WG premies Kosten sociale premies Kosten Spaarloon Kosten vakantiegeld Kosten WG lasten vakantiegeld Medewerkersbetalingen Opbrengsten afdrachtvermindering Te betalen reservering vakantiegeld Te betalen reservering WG kosten Te vorderen Loonheffing Tussenrekening Loon De types waaruit ik kan kiezen: Voorzieningen Crediteuren Medewerkersbetalingen Te betalen inkomstenbelasting Medewerkerskosten Werkkosten Algemene kosten Overige kosten Kostprijs van de omzet Alvast dank :D
  13. Je moet allereerst niet kijken naar hoeveel DJ's er zijn maar hoeveel er gaan komen. Dat laatste is veel natte vinger werk. Je kunt immers niet in een glazebol kijken al verwacht de bank dat wel van je. Voor sommige producten zoals een lunchroom/restaurant is het behalen van doelgroep een stuk eenvoudiger; je kunt met pen en papier in de straat gaan zitten en tellen. Waar de bank voornamelijk in is geïnteresseerd is is in hoeverre heb jij er over nagedacht en is er een plan b,c en idealiter zelfs d. Natuurlijk kijken ze ook naar jouw data maar in dit geval is dat erg lastig te achterhalen. Je zult het moeten doen met "best educated guesses" wat zoveel betekend als; Wat jij als expert denkt te gaan doen. Denk hierbij aan demografische gegevens (samenstelling en grootte), de behoeften onder jouw doelgroep en zelfs het besteedbaar inkomen. Stel in Amerika wonen ruim 323 miljoen mensen; hoeveel valt er onder jouw doelgroep (leeftijd etc), welk % van deze doelgroep is geïnteresseerd in jouw product (well educated guess). Zorg er naast deze cijfers met name voor dat je marketingplan goed in elkaar zit! Je geeft zelf aan dat je jezelf richt op de beginnende / gevorderde dj; in mijn optiek beginnen dj's tegenwoordig al rond hun 11e-12e met het verwezenlijken van hun droom. Een zetten van een doelgroep van 18-xxxxx schiet het doel van jouw product in mijn optiek voorbij.
  14. Ik ben het helemaal eens met wpronk. Je moet eerst de elementen van een bedrijfsplan / businessplan afwerken. Je komt hierdoor tot nieuwe inzichten. Het lukraak beginnen met een onderneming zorgt (in veel gevallen) voor een grotere kans op "mislukking"*. Je zult zien dat, wanneer je serieus, met je plan aan de slag gaat, je voor grote verassingen komt te staan. *mislukking als ondernemer bestaat in mijn optiek niet maar, je behaald je doel niet; je hebt immers wel de stap gemaakt! Tijdens het schrijven van een dergelijk plan zal je veel stukken keer op keer aan moeten passen omdat je ziet dat iets niet "werkt". Schrik niet want dat is juist het doel van een dergelijk plan. Denk goed na over je distributie en de omvang van je doelgroep. Je hebt in dit geval te maken met 2 algemene groepen namelijk de delicatessenwinkels en diegene die kopen bij een dergelijke winkel. Je zult demand moeten kweken bij de klanten van de winkel anders kopen de delicatessenwinkels niet bij je in. (Unique selling point) Het kan ook zijn dat je tijdens het schrijven erachter komt dat een tussenpersoon (delicatessenwinkel) zorgt voor een onverkoopbaar product (inslag%, markup wat ervoor zorgt dat een reep onbetaalbaar word). Hierop zou je bijv. kunnen beslissen de verkoop zelf te doen via een webshop. Deze webshop communiceert weer direct met de eindklant echter brengt dit weer andere marketingtools met zich mee. Zo zie je; er is onwijs veel mogelijk. Veel (aspirant) ondernemers denken heel creatief maar vergeten de uitvoerbaarheid, sta hier goed bij stil. Een businessplan helpt je gestructureerd en kritisch te kijken naar jouw plan. Dit laatste is zeker van belang als het naast een hobby een substantiële bron van inkomsten is.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.