Jump to content

AuthenticImport

Senior
  • Content Count

    47
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2
  1. Ik wil voor het einde van het jaar, ja vandaag dus, een nieuwe computer voor in de winkel kopen. Momenteel werk ik daar met mijn laptop, maar ik vergeet de oplader weleens haha. Ook is het gewoon handiger daar een vaste all in one te hebben staan, ook voor als ik er zelf niet ben en iemand neemt het van mij over. De computer wordt gebruikt voor wat adminsitratie, beheer van de webshop, uitprinten verzendlabels, en er gaat een kassasysteem op draaien. Nu vraag ik me af of jullie voor zo'n computer echt windows pro aanraden, of dat home ook prima is. Ik hoor het graag!
  2. Er zit wel degelijk BTW op importgoederen. Jouw fabrikant betaalt in Pakistan de BTW, (GST) deze hoef jij niet te betalen, en krijgt hij terug omdat het om export gaat. Je betaald echter bij de import gewoon 21% in Nederland over de inkoopwaarde. Maar die kun je natuurlijk weer aftrekken van de BTW die je over de verkoop moet betalen. Als je vaker gaat importeren kun je een vergunning artikel 23 voor vrijstelling aanvragen. - In de meeste gevallen is de fabrikant ook de exporteur - Je importeert toch niet naar Pakistan? De importheffing in Nederland verschilt per product, daarvoor moet je de HS code weten. - Een patent heb je geloof ik alleen nodig als je een uniek idee hebt en er zeker van wilt zijn dat niet iemand anders er mee vandoor gaat. Maar daar heb ik verder niet veel verstand van, misschien kan iemand anders je daar mee verder helpen. Wat wil je gaan laten produceren?
  3. Om te beginnen wil ik je meegeven e-boekhouden te vermijden. Ik kan er een heel artikel over schrijven, maar je bespaart jezelf een hoop gedoe! Ik heb zelf velen boekhoudprogramma's geprobeerd, waaronder Jort, informer online, snelstart, exact en visma. Uiteindelijk ben ik bij Moneymonk uitgekomen, en dit gebruik ik al bijna 2 jaar. Hoewel mijn administratie eigenlijk te complex is voor dit programma (import business met winkel, webshop, kassa, voorraden etc) zweer ik hier toch bij. Geen enkel programma gaf mij zoveel inzicht en vooral gebruikersgemak. Vooral voor een ZZPer een absolute aanrader! En visueel erg mooi. Op de startpagina heb je een dasbord waar je direct het saldo van al je rekening kunt inzien, openstaande in en verkoop facturen, omzet en kosten over het jaar, winst/verlies etc. Je kunt het gratis proberen!
  4. Is idd ook een tactiek die ik overwogen heb, en waarvan ik denk dat Raw Mateials die ook gebruikt (redelijk hoge prijzen op hun B2C website). Maar voor nu is B2C nog het hoofdkanaal.
  5. @Markilanosz Ik heb idd ook zitten denken aan een eigen winkel die ik vanuit de groothandel bevoorraad, met spullen die ik dus van mijn eigen bedrijf koop. Maar dat is eventueel voor de toekomst. Voorlopig wil ik het nog vanuit 1 bedrijfspand doen. Voor B2B vanuit de webshop zijn er meerdere mogelijkheden, waaronder idd een aparte website (en zelfs bedrijfsnaam natuurlijk), of een linkje op de B2C website. Momenteel heb ik dat 2e, winkeliers kunnen op de de website een bedrijfsaccount aanmaken. Zodra hun gegevens zijn geverifieerd wordt dit B2B korting verrekend bij de checkout. Ik kan echter binnen het huidige platform alleen een kortingspercentage aan klanten koppelen. Momenteel is dat 40% korting ( wat neerkomt op 50% ex btw). Er is wel een app beschikbaar waarmee ik meer mogelijkheden zou hebben, dus dat is nog een optie. Zeker, een aantal van mijn "collega's" bestaan idd al zo'n 20 jaar, of langer. Gert Snel is de oudste en grootste . Verder heb je nog Raw Materials, die overigens ook zowel B2C en B2B doet, maar die doen tegenwoordig vooral nieuw en upcycled. Het is nooit mijn droom geweest een winkel te hebben. Wel om op inkoopreis te gaan en ter plekken rond te reizen op zoek naar bijzondere items. Daar geniet ik dan ook het meest van, en dat is de reden dat ik in deze business ben gestapt. Niet dat ik het niet leuk vind om in de winkel te staan, of de boel te stijlen (dat vooral eigelijk), maar niet alleen maar. Vanaf januari ga ik al beginnen met een kleine stand in Loods 5, daar betaal je echter huur en een commissie van 10%, maar er is veel aanloop (en ook concurrentie natuurlijk). Verdere verkoop vanuit winkels op enkel commissie is wellicht ook wel een goed idee idd, hoewel ik het merendeel van mijn beschikbare producten het liefst op 1 plek houd zodat klanten in de fysieke eigen winkel ook alles kan zien. Misschien een soort van dropshipping constructie met commissie op andere webshops idd. In de eerste container (20ft gelukkig) zaten bijna alleen maar kasten. Toen ging het nog niet zo snel met de verkoop. Ik probeer nu zo divers mogelijk in te kopen, en verkoop ook veel accessoires en kleinmeubelen. Neem eens een kijkje op de website, dan krijg je meteen een idee van het assortiment. Nog niet alles staat online (flinke klus) maar het meeste inmiddels wel. Over 3 weken staat er trouwens weer een inkoopreis gepland!
  6. Geen van beide. Ik heb via het kadaster de eigenaar van zijn woonadres weten te achterhalen, en hiermee contact gehad. Er is dus idd ook nog geen cent aan huur betaald. Ook de verhuurder was al met aan advocaat bezig, en was erg blij dat ik hem gevonden had. Hij moest in deze zaak 2 weken geleden voor de rechter verschijnen, ik weet niet of hij ook is komen opdagen. Als het goed is hoor ik morgen meer van de verhuurder. Ik heb het voor nu even achter me gelaten en ben me weer gaan focussen op mijn bedrijf. Ben er zeker nog niet klaar mee, er gaat ook nog een aangifte volgen.
  7. Goedenavond, Sinds maart 2018 importeer ik authentieke meubels en woonaccessoires uit India. Vanaf het begin is het idee geweest deze producten in een winkel aan consumenten te verkopen. Echter kwam ik al snel in aanraking met het B2B concept, iets waar ik voor de start nooit over na gedacht had. In eerste instantie leek het nog wat te hoog gegrepen (regelmatige aanvoer nodig, lagere marges dus meer verkopen voor winst etc). Langzaam begin ik mij toch af te vragen of B2B misschien toch de logischere weg is als importeur. Een "normale" woonwinkel koopt gedurende het jaar langzaam in. Natuurlijk moet er bij de start van de onderneming in een keer een hele winkel gevuld worden, maar als die eenmaal gevuld is is het een kwestie van aanvullen Kast er uit, kast erbij. Bank er uit, bank er in. Ze kopen ook in op de ruimte die ze in de winkel hebben, om zo een balans tussen de verschillende artikelen te hebben en de winkel aantrekkelijk te kunnen stylen. Bij mij ligt dit echter anders. Ik vlieg niet naar India om een enkele kast te kopen omdat er net eentje verkocht is. Een paar (tot nu toe 2) keer per jaar ga in op inkoopreis en verscheep ik een 40ft container. Er komt dus niet erg vaak iets nieuws binnen, maar wel in 1x heel veel. Ik kan dus niet snel van assortiment wisselen, iets wat consumenten misschien wel graag zien. Consumenten kopen 1 kast en denken daar heel lang over na. Een bedrijf koopt zonder al te veel na te denken zo 3 kasten omdat hun winkel nu eenmaal aangevuld moet worden. Echter liggen de marges wel een stuk lager en dit houd mij nog tegen. Daarin tegen verkoop je wel veel sneller en meer (als je genoeg klanten hebt). Het afgelopen half jaar ben ik zo nu en dan al bezig geweest met het promoten van B2B, maar ik vind het nog lastig te combineren met B2C. Vooral: wat voor marges hanteer je? Tot nu toe heb ik 2x een B2B levering gedaan, 1x voor een nieuw te starten winkel, en nog een keer voor een andere winkel op inkoopverzoek vanuit India. De bedragen die per klant besteed werden lagen zeker hoger dan het gemiddelde transactiebedrag van een consument. Het probleem is dat in de winkel en webshop alles B2C geprijsd is. In principe zou ik kunnen zeggen: voor B2B 50% van de B2C prijs, ex BTW. Maar in een aantal gevallen zou de marge dan te laag zijn. Ge gemiddelde marge die een woonwinkel moet hanteren is toch wel zo'n x2,2. Nu liggen mijn B2C prijzen in veel gevallen lager dan die van mijn collega's. Maar toch wilt een winkel niet graag hoger moeten zitten dan mijn consumenten prijzen. Vandaar het vraagstuk of ik dit wel moet combineren, en zo ja hoe dan. Ik ben benieuwd naar jullie inzichten en suggesties!
  8. Ook al aan zitten denken, maar ik weet niet in hoeverre dat mijn zaak die nu bij de advocaat ligt kan schaden.
  9. Hij blijft maar nieuwe Coravin wijnsystemen aanbieden op Marktplaats, deze moeten wel van diefstal afkomstig zijn, of ook besteld en niet betaald zijn! Is er een manier om er achter te komen wie deze geleverd heeft / kwijt is?
  10. Tja, dat zal vast idd. Fijn dat jullie zaak iig naar buiten is gebracht op deze manier! Is die aflevering online te vinden? We hebben er ook al aan gedacht om een melding te maken bij de FIOD, misschien is dat iets.
  11. Ken je je concurrenten? Er zijn veel bureaus die zich specialiseren in Employer branding en daar ook nog een stukje verder in gaan, neem https://www.steam.nl/
  12. Jij hebt zeker "The Intern" gezien? Zo niet, zeker even doen, echt een aanrader er zeer gerelateerd! https://www.imdb.com/title/tt2361509/ Ik kan verder zelf geen antwoorden geven op je vragen, maar ik denk wel dat er markt voor zou kunnen zijn. Gepensioneerde kunnen zeker een ander perspectief bieden. Leuk idee, succes! Ik ga dit in de gaten houden :)
  13. Alberto Stegeman weet hier wel mee om te gaan, maar volgens mij wordt je zaak bij zulke sensatie programma's niet geaccepteerd als je zelf niet op TV wilt. Edit: @Moderatoren HL Misschien moet de titel / categorie van dit artikel inmiddels worden aangepast?
  14. Zou een faillissement voor hem voordelig kunnen uitpakken? Ik wil dit natuurlijk niet afdwingen als het hem alleen maar zou kunnen helpen. Faillissementsfraude lijkt steeds vaker voor te komen, zijn bedrijf bestaat waarschijnlijk enkel op papier dus daar heeft hij weinig mee te verliezen. Ook is er een grote kans dat hij op papier geen vermogen heeft, dus geen verhaal bied. Het gaat echter om een eenmanszaak dus het zou ook persoonlijk faillissement betekenen. Zouden zijn oplicht praktijken daarmee tot een einde kunnen komen? Edit: Ik bedenk me net: Hij heeft door doorverkoop op Marktplaats veel zwart geld kunnen verkrijgen. Wellicht wordt de KVK inschrijving gebruikt om dat wit te wassen, in dat geval zou hij wel verhaal kunnen bieden.
  15. In ieder geval staat 1 van de deuren nog op Marktplaats. Ik geloof niet dat hij de andere 2 al verkocht kan hebben, ze stonden zoals aangegeven al meer dan anderhalf jaar in winkel. Tenzij hij ze voor een bodemprijs de deur uit heeft gedaan, maar daar twijfel ik ook over gezien de ander voor een hoger bedrag wordt aangeboden. Hij zou ze wel verplaatst kunnen hebben naar een ander adres.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept