• 0

Deel winkel onderverhuren, mooie prijs in ruil voor bezetting eigen winkel

(aangepast)

Goedemiddag,

 

Ik heb grote winkel van zo'n 600m2 op een B locatie, die ik (tijdelijk) voor een mooie prijs huur. Omdat ik van plan ben volgend jaar een wereldreis te maken heb ik bedacht een deel van de winkel (150m2) onder te verhuren aan een andere winkel. Ik wil hier ongeveer 1000 per maand voor vragen, de energiekosten zullen we delen. Ik heb al een geïnteresseerde kandidaat, en toestemming van de eigenaar van het pand.

 

Dit is een mooie prijs voor zo'n ruimte op deze locatie. Wat ik in ruil hiervoor van de onderhuurder vraag is enkel mijn klanten te helpen, af te rekenen, en de koerier te helpen inladen wanneer er een kast opgehaald wordt. Voor het inpakken van webshop bestellingen stuur ik 2x per week zelf iemand naar de winkel om dit te regelen. Ik verkoop veelal duurdere producten, er zijn niet heel veel verkopen per dag, dus ze zullen hun handen hier niet vol aan hebben.

 

Een aantal zaken die ik zelf bedacht heb op op te nemen in het contract zijn :

 

- De stroomkosten worden gedeeld. Omdat het om een grote, niet geïsoleerde ruimte gaat is het niet rendabel de ruimte te verwarmen. Het gas is momenteel dicht gedraaid. Onderhuurder staat vrij de verwarming te gebruiken, alle kosten voor gas zullen echter voor rekening van onderhuurder komen.

- Onderhuurder zal klanten van verhuurder helpen, producten afrekenen, bezorgingen voor grote producten inplannen, en koeriers helpen inladen. Verhuurder zorgt voor afhandeling van eigen webshop bestellingen die met PostNL bezorgd kunnen worden.

- De kosten voor Buma / Stemra zullen worden gedeeld
- Muziek: Muziek zal worden afgespeeld van de afspeellijst van verhuurder, uitbreiding is mogelijk in overleg indien de muziek aansluit bij de sfeer van de winkel.

- Verkopen zullen zullen gescheiden worden met eigen pin systeem.

- De producten zullen van elkaar gescheiden blijven, en dienen enkel geplaatst te worden in de ruimtes zoals aangegeven op de plattegrond (nog opnemen in contract)

 

Mijn boekhouder raadde mij aan een sectie op te nemen waarin beide partijen een vertrouweingspersoon aanwijzen die samen met een 3e onafhankelijke vertrouwenspersoon uitspraak kunnen doen bij een eventueel geschil. Hier zou ik mij verder nog in moeten verdiepen met een jurist.

 

Eventueel nog iets dat de onderhuurder de ruimte gecontroleerd heeft op verboden goederen/zaken en dat de verantwoordelijkheid tijdens afwezigheid van verhuurder bij de onderhuurder ligt? Mag dit? Ik vertrouw deze personen, en ga hier absoluut niet van uit, maar je wilt jezelf wel goed indekken natuurlijk

 

Wat zijn verder zaken die ik moet opnemen, of rekening mee moet houden?

 

Alle tips zijn welkom!

 

aangepast door AuthenticImport
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1
3 minuten geleden, AuthenticImport zei:

Onderhuurder zal klanten van verhuurder helpen, producten afrekenen, bezorgingen voor grote producten inplannen, en koeriers helpen inladen.

Ik raad je aan om deze werkzaamheden goed te concretiseren, zodat jullie allebei weten waar het om gaat. Wat is helpen? Hoe moeten producten worden afgerekend? In welk systeem, moet er iets worden bijgehouden? Hoe snel moeten bezorgingen worden gepland? Bij welke vervoerder? Hoe vaak en hoe laat komen koeriers afhalen die geholpen moeten worden, etc.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
5 minuten geleden, RubenT zei:

Ik raad je aan om deze werkzaamheden goed te concretiseren, zodat jullie allebei weten waar het om gaat. Wat is helpen? Hoe moeten producten worden afgerekend? In welk systeem, moet er iets worden bijgehouden? Hoe snel moeten bezorgingen worden gepland? Bij welke vervoerder? Hoe vaak en hoe laat komen koeriers afhalen die geholpen moeten worden, etc.

 

Dat zal uiteraard worden besproken, maar idd handig dit exact te vermelden.

 

Helpen is te woord staan, vragen beantwoorden, en verkopen afrekenen via ons eigen kassasysteem wat gekoppeld is aan de webshop/voorraadbeheer.

 

De bezorging inplannen indien het gaat om een product wat de klant zelf niet kan meenemen. Dat kan direct online worden ingepland bij onze koeriersservice. Een kwestie van de gegevens van de klant invullen, afmetingen van het product en de datum van bezorging. We hebben 3 bezorgmomenten per week die binnen onze, en ook de openingstijden van de onderhuurder liggen.

 

Hoe vaak er koeriers komen hangt af van hoeveel grote producten er verkocht worden.

 

Ik ben nog vergeten de openingstijden op te nemen in het contract, dat is uiteraard ook van belang.

aangepast door AuthenticImport
Link naar reactie
  • 0

Uit de losse pols een paar vragen, maar je moet dit met deskundige hulp doen:

  1. De werkzaamheden moeten veel concreter en uitgebreider worden opgenomen in de overeenkomst (of bijlage).
  2. Wat bij contante betaling?  Of uitsluiting daarvan?
  3. Wat voor huurcontract(model?)
  4. Een gasaansluiting kent ook vaste kosten. Hoe ga je die verdelen?
  5. Regelmatige controle van het pand door iemand namens jou
  6. Looptijd en ontsnappingsclausules
  7. Wat bij nalatigheid, onzorgvuldigheid, niet houden aan openingstijden enz. enz.
  8. Boetebepalingen
  9. Waarborgsom

En zo kan ik nog wel even doorgaan :slightly-smiling-face:

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.