Jump to content

flipv

Junior
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Ja, die is er, de overeenkomst van praktijkoverdracht is conform de maatschapsovereenkomst opgesteld. Ik heb van de KvK (zojuist) begrepen dat ik niet met een stroman(of -vrouw) in de maatschap mag. Er moet op basis van gelijkwaardigheid worden samengewerkt. Daarom zal ik de maatschap op moeten heffen en verder als eenmanszaak. Het zij zo. vriendelijke groet, Flip
  2. Dag Allen, even een update: Nu sinds 2 maanden een sip-trunk van de provider. Was en is KPN. Werkt prima alleen het uitgaande telefoonnummer klopt niet meer! Een arme dame in het dorp wordt nu platgebeld door "terugbellers". We hopen e.e.a. nog op te lossen. Kosten navenant aan vorige situatie. groeten
  3. Dag allen, Na een aanloop van een jaar of twee is de kogel door de kerk. Ik ga mijn maat uitkopen. De handtekeningen zijn gezet. De financiering geregeld. Maar nu de rechtsvorm. Nu mijn maat eruit stapt ben ik de enige die overblijft in de maatschap. Wat is nu het handigste om te doen? Als ik de maatschap opdoek brengt dat een hele hoop rompslomp met zich mee (denk ik). Want maatschap stopt en nieuwe eenmanszaak begint. Is het mogelijk om mijn vrouw bijvoorbeeld maat te maken? Zij werkt wel bij ons in de maatschap als medewerker (gewoon loon dus). Of kan ik een ander familie lid zich laten inkopen tegen een symbolisch bedrag en e.e.a. dichttimmeren in de op te stellen maatschapsovereenkomst (eg. 1euro inkoop tegen 0.0001% van de winst en 0% zeggenschap). Of is er een veel makkelijkere optie die ik volledig over het hoofd zie? Ik hoor graag jullie wijsheid! Groeten Flip
  4. iedereen hartelijk bedankt voor de reacties. Kan ik mee a d slag. Tzt laat ik jullie weten over hoe en wat. vr gr
  5. waat?! Ik zit bij KPN... die lui bellen me plat met voorstellen! Zou me wat lucht geven en dat kan ik wel gebruiken. -feeling dumb- bedankt
  6. top. bedankt voor de reactie. ... en opeens heb ik veel te doen voor 1 januari! groeten
  7. Dit is het bericht waarmee ik "eindelijk" van het gedonder (onterechte nota) af was: "Ik heb bij herhaling gevraagd te onderbouwen waaruit zou volgen dat xxx een bedrag verschuldigd zou zijn. Uit de gesloten overeenkomst blijkt dat niet. Een inhoudelijk antwoord op die vraag heb ik tot nog toe niet ontvangen. Ik vraag u dan ook vriendelijk om uit te leggen en te onderbouwen waarom dat aan de orde is. Dat lijkt mij wijzer dan bij herhaling sommeren. Mocht een gerechtelijke procedure onafwendbaar blijken, dan zie ik dat met vertrouwen tegemoet. Volledigheidshalve wijs ik erop dat ik mij in dat kader het recht voorbehoudt om een proceskosten veroordeling te vragen waarbij ik evenzeer zal vragen om vergoeding van de door mij besteedde tijd tegen mijn gebruikelijke uurtarief aan dit dossier (vergelijk HR 29 juni 2007, NJ 2007/353)." Misschien heb je er wat aan! Ik begrijp overigens helemaal dat je niet toegeeft. Ze zeggen wel, principes zijn voor onder de gulden... maar iedereen is anders.
  8. Dag Branko, Dat had ik gelezen. Leek me meer een gevalletje van "tekenen niet lezen". Heeft weinig te doen met de gemaakte keuzes qua techniek/merk/supplier/etc. vr gr Flip
  9. Dag HL, na al tijden anoniem mee te gluren op het forum tegen iets aangelopen dat hier (volgens mij) nog niet getackeld is. ISDN gaat eruit zoals we allemaal weten. Schijnbaar is VOIP dé oplossing. (we doen daarbij maar even net alsof ons internet nog nooit haperde....) In ons bedrijf hebben we een telefooncentrale van panasonic in de pathkast staan. Deze is doorgepatched naar een elftal telefoons. We hebben vier lijnen en worden op twee nummers gebeld. Zonder telefoon geen afspraken... En zonder afspraken geen inkomsten. Dus een transitie moet zo vloeiend mogelijk verlopen. Naar ik begrepen heb kan de centrale bij het grofvuil (what a waste).... om nog maar de zwijgen van de intercom bij de voor- en achterdeur en helaas moet het alarm zelfs aangepast. Wie heeft de enigszins vergelijkbare overstap reeds gemaakt. Wat waren de ervaringen? do's en don't s? Alle info is welkom! Graag hoor ik van jullie. Vriendelijke groet, Flip
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept