Per 1 april j.l. heb ik mijn eenmanszaak, een webshop, ivm met mijn pensioen leeftijd overgedaan aan het enige personeelslid.
Hij was al enige jaren in dienst en weet van de hoed en de rand.
Ongeveer een jaar gelden kwam er geheel onverwacht een factuur van een bedrijf die anderhalf jaar daarvoor ooit eens iets voor ons aan de website had gedaan.
Aanvankelijk dachten we aan een spook factuur maar na een reminder bleek het te gaan om een factuur waarvan we pertinent vonden dat deze onterecht was en is derhalve niet betaald.
Na 2 herinneringen die steevast door mij beantwoord werden dat we niet zouden betalen omdat de factuur onterecht was bleef het stil.
Het bedrijf ging niet in op onze vragen die we hadden bij deze onterechte factuur.
Nu, 4 maanden na de overname van de eenmanszaak komt er een incasso van een incasso bedrijf.
(Het gaat trouwens om een klein bedrag: iets van 250 euro)
1 April j.l. bij de overname is mijn bedrijf opgeheven en heeft de nieuwe eigenaar zich met een nieuwe bedrijfsnaam in laten schrijven.
M.a.w: het bedrijf is opgeheven en een nieuw bedrijf heeft de activiteiten voorgezet.
De naam van de webshop is wel HETZELFDE gebleven.
Ik wil die factuur niet betalen omdat ik vind dat deze onterecht is.
Maar ik wil ook niet dat mijn opvolger er last mee krijgt.
Vraag: wie is verantwoordelijk voor deze factuur uit het verleden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
foppo
foppo
Per 1 april j.l. heb ik mijn eenmanszaak, een webshop, ivm met mijn pensioen leeftijd overgedaan aan het enige personeelslid.
Hij was al enige jaren in dienst en weet van de hoed en de rand.
Ongeveer een jaar gelden kwam er geheel onverwacht een factuur van een bedrijf die anderhalf jaar daarvoor ooit eens iets voor ons aan de website had gedaan.
Aanvankelijk dachten we aan een spook factuur maar na een reminder bleek het te gaan om een factuur waarvan we pertinent vonden dat deze onterecht was en is derhalve niet betaald.
Na 2 herinneringen die steevast door mij beantwoord werden dat we niet zouden betalen omdat de factuur onterecht was bleef het stil.
Het bedrijf ging niet in op onze vragen die we hadden bij deze onterechte factuur.
Nu, 4 maanden na de overname van de eenmanszaak komt er een incasso van een incasso bedrijf.
(Het gaat trouwens om een klein bedrag: iets van 250 euro)
1 April j.l. bij de overname is mijn bedrijf opgeheven en heeft de nieuwe eigenaar zich met een nieuwe bedrijfsnaam in laten schrijven.
M.a.w: het bedrijf is opgeheven en een nieuw bedrijf heeft de activiteiten voorgezet.
De naam van de webshop is wel HETZELFDE gebleven.
Ik wil die factuur niet betalen omdat ik vind dat deze onterecht is.
Maar ik wil ook niet dat mijn opvolger er last mee krijgt.
Vraag: wie is verantwoordelijk voor deze factuur uit het verleden?
Mod edit: spelfout in titel hersteld
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58952-nog-1-onbetaalde-factuur-na-overname-1-mans-zaak-wie-betaalt/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
30 antwoorden op deze vraag