Jump to content

ippon

Junior
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Het is tweedehands materiaal denk ik. Hij schreef net, "noem een dag en tijd om mijn stellingen op te komen halen." 1 regel, per mail. Het lijkt vrij zwart/wit met deze heer.
  2. Hij zegt dat hij geen zin heeft in discussie, te lang heeft moeten wachten, mij niet kon bereiken. Alleen dat laatste komt mij als zinnig voor, al antwoord ik binnen een uur of soms wat langer op e-mail. En als gezegd, heeft hij geen post gestuurd. Kan ik eenzijdig een deelbetaling doen? Of wat kan ik eenzijdig doen? Ik heb geen zin in een rechtszaak en niet in een opengebroken deur en een overhoop gehaald magazijn, waarbij de politie zegt, dat het civielrechtelijk is of het in een la gooit. Dat klinkt vreemd, maar gezien de manier van reageren (onredelijk, geen post) weet ik niet
  3. Hallo HL, ik heb door een leverancier van stellingkasten wat materiaal laten leveren in november. Dat was toen niet compleet (ongeveer 1/4 is niet geleverd, of eigenlijk, 1/4 van de staanders). Maar ik heb de leverancier dat gemaild en er niks meer van vernomen. Nu zegt hij dat hij mij sindsdien niet kon bereiken (dwz telefonisch, hij heeft niet gemaild of geschreven). Wij hebben het geleverde materiaal in gebruik genomen maar nog niet betaald. Nu wil hij dat materiaal terug nemen of dat ik het volledige bedrag betaal. Teruggeven is vervelend: werkzaamheden, vervanging zoeken enz. Ik vind dat
  4. Een klant noemt ineens Rutte, op FB wordt hij aangehaald. Ik heb met Italianen en hun entourage vaak onzakelijke gesprekken en dan hebben we het nooit over politiek en nu wel. Ik snap niet waarom Rutte geen nee kan zeggen en tegelijk aan het imago van bedrijven denken. Ik zou hem er niet op aankijken als er geen retoriek bij te pas kwam.
  5. Wie weet of de intermediair of de airline (lvm) zelf verantwoordelijk is voor de kosten van een ticketwijziging? Ik zat dus in Japan toen de luchtvaart het voor gezien hield. Ik had via SuperSavers een ticket geboekt. JAL (de lvm) bood gratis een ticketwijziging aan en SuperSavers bood gratis een omboeking aan maar, SuperSavers stelt dat het verschil in kosten voor het ticket zelf (€4000) voor mijn rekening zijn en JAL zegt dat ik dat aan SuperSavers moet vragen. Hoe zit dit? Ik heb als privé persoon geboekt. Voor mij is het product hetzelfde: van Tokyo naar Amster
  6. Het is lastig om met Italianen zaken te doen nu. Eerder waren zij met Duitsland vrij resultaatgericht maar nu merk ik toch dat mensen daar zich belast voelen door Mark Rutte. Zoiets wordt een focal point. Merken anderen dat ook?
  7. You and us, we are business owners. On the one hand, I think we should all source as much as possible from primary EU sources now like olive oil, to prevent introduction of permanent EU transfer mechanisms (as if they aren't there yet). Asset purchases are being done by the ECB and member state banks, so I don't see market prices there at the moment. On the other hand, I wonder why The Dutch government prefers ECB asset purchases above simply buying the output from competitive businesses (while ignoring those that are heavily state subsidised)? My business would certainly be helpe
  8. ippon

    Leges IND

    Beste, wie weet of / onder welke omstandigheden de leges voor een verblijfsvergunning van de IND voor een zelfstandig ondernemer ondernemingskosten zijn? dank u wel.
  9. P.S.; en als ik een nieuwe dertig dagen biedt, en dat is eigenlijk het probleem, mag de afnemer dan die 30 dagen opnieuw gebruiken voor het inhoudelijk bezwaar maken tegen de factuur? Want hoewel er veel betalingen zijn verricht staat er een bedrag open dat in totaal hoger is dan de afzonderlijke facturen. Of wie kan ik hier over bellen?
  10. Goeiemorgen. Wie weet hoe het zit met fouthjes in de factuur? Ik heb dit jaar een aantal facturen met de hand aangemaakt voor buitenlandse afnemers. Daarop heb ik mijn BTW/VAT nummer geheel vergeten (4x), verkeerd afgedrukt (3x) of de suffix "B01" (7x) vergeten. Hoe kan/moet ik die corrigeren? Moet ik ook nieuwe betaaltermijnen geven als de afnemer niet meewerkt? dank u wel.
  11. Het is verder niet schimmig. Het gekke is dat ze in de VS ook for profit foundations hebben, maar dat die klant de Nederlandse stichting blijkbaar als ANBI verstaat en daarom juist die LLC vraagt.
  12. Ja klopt, maar hier: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aftrekken/privegebruik/uitsluitend_privegebruik Dan mag u de oorspronkelijke aankoopprijs verminderen met een afschrijving. Het gaat hier om een vloerkleed van 300 euro.
  13. Ja, deze heeft winstoogmerk. Dit heeft niets met die andere vraag te maken. Behalve dan dat het twee vragen zijnde relevant zijn voor de stichting.
  14. Ja, daarom, kleine zakelijke artikelen. Met een waarde beneden de 450 euro. Dus je zegt, een puntenslijper uit 2010 is in 2011 3% meer waard (inflatie)? Sorry, maar ik vind de belastingdienst.nl hier niet zo duidelijk over. Dat is meer algemeen. Onze boekhouder zegt dan meestal ' dat zie ik door de vingers' maar wat ie daarmee bedoelt weet ik ook niet.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept